וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם איתוראן בדרך ללב תעשיית הרכב העולמית?

25.7.2018 / 12:13

עסקת ענק לחברת איתורן הישראלית, החברה רכשה 81.3 אחוזים ממניות חברת ROAD TRACK HOLDING המספקת שירותי רכב מקושר בדרום אמריקה תמורת 91.7 מיליון דולר. הרכישה מכניסה את החברה לפעילות באחד התחומים החמים בתעשיית הרכב

איתוראן. יחצ,
איתוראן/יחצ

אנחנו רגילים לשמוע על עסקאות ענק של רכישת חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום האוטו-טק המתפתח על ידי יצרניות רכב או יצרניות משנה לתעשיית הרכב, אבל הפעם הסיפור שונה.

חברת איתורן הישראלית, היא זו שרוכשת את רוב מניות חברת ROAD TRACK HOLDING מדרום אמריקה תמורת סכום של 91.7 מיליון דולר. רכישה המעמידה את החברה הישראלית בעמדת מפתח לחדירה למעגל הפנימי של ספקיות השירותים המקוונים ליצרניות רכב גדולות הפועלות בדרום אמריקה.

כאמור, חברת ROAD TRACK HOLDING הינה חברה שמרכזה במקסיקו סיטי, ומספקת שירותי ומוצרי טלמטיקס ליצרניות רכב, חברות ביטוח, ציי רכב וחברות מימון. שירותי הרכב המקושר, אחד התחומים החמים והמתפתחים בתעשיית הרכב מאפשרים לא רק שירותי תקשורת מבוססי אינטרנט למשתמש, אלא גם תעבורת נתונים מכלי הרכב עצמו למרכז שליטה וממנו לכלי הרכב. כך למשל, התראת חום מנוע, או חריגה בפעולת המנוע מדווחת ישירות למרכז השירות ומאפשרת ניטור מוקדם של תקלה, בטרם זו הופכת לקריטית לתקינות הרכב. כמו גם מאפשרת לעקוב אחר מאפייני נהיגה, כלי המשמש חברות ביטוח שונות, גם בישראל, להתאים חבילת כיסוי ביטוחי לפי מידת הסיכון של כל נהג ספציפי.

סקר מרקטסט על מוסכים מורשים. אתר יצרן
המכונית תעדכן את המוסך כבר עם התפתחות התקלה, חלק מיכולות המכונית המקושרת/אתר יצרן

העסקה שנחתמה, כוללת רכישה של 81.3 אחוזים ממניות החברה תמורת סכום של 91.7 מיליון דולר, כאשר 75 מיליון מתוכם משולמים במזומן באמצעות הלוואה בנקאית, 12 מיליון דולר ישולמו במניות איתוראן ו-4 מיליון דולר נוספים ישולמו מתוך ההון העצמי של החברה כבונוס להנהלת ROAD TRACK HOLDING. יחד עם זאת יצוין כי זהו לא מחיר הרכישה הסופי, והוא עשוי להשתנות כלפי מטה, בהתאם לביצועי החברה הנרכשת עד לסוף 2018. במסגרת ההסכם, תרכוש חברת איתוראן את יתרת המניות של החברה לאחר שלוש שנות פעילות משותפת בהתאם להערכת שווי החברה באותה נקודת זמן.

בחברת איתורן מצהירים כי לאור הרכישה, צפויה ההכנסה השנתית של החברה להגיע לסכום של 400 מיליון דולר, והיא תקיף שירותים לכ-1.8 מיליון מנויים של שירותי החברה בתחומים השונים.

אייל שרצקי, מנכ"ל איתוראן אמר לאחר החתימה כי "לאחר שעבדנו בצמוד ל - Road track במשך חמש שנים בברזיל ובארגנטינה ולאחר תהליך ארוך של בדיקות נאותות, אנו מאמינים ש - Road track היא הרכישה הנכונה עבורנו אשר תהווה ערך ממשי בחברה המשולבת. זה יאפשר לנו לקדם חדירה ליצרני רכב גדולים ולספק לאיתוראן אחיזה משמעותית בתחום הטלמטיקס אשר תאפשר לנו לספק שירות רחב יותר במדינות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully