וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין פריס לבייג'ינג - מבחן בכורה ב-DS7 Crossback

29.7.2018 / 8:06

אולם התצוגה של DS Automobiles נפתח לאחרונה בהרצליה, ואנו מהרנו לצאת משם עם גרסת 'פרפורמנס' של DS7, הקרוסאובר הצרפתי החדש. ב-240,000 שקלים מספק ה- Crossbackניחוח פרימיום מעודן אבל מי האמא שלו, ואיך הוא עומד בציפיות המשפחה?

DS7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
חרטום כוחני לשחקן החדש בקטגוריית פרימיום-קומפקטי, DS7/ניר בן טובים, רמי גלבוע

אולם התצוגה שלDS נקרא DS-Store, זו פתיחה טובה למסע קניות אלגנטי בין מותגי היוקרה ש-DS מנסה להתחבר אליהם אסוציאטיבית - כמו גם לאתרים יוקרתיים בפריס, בנין האופרה או רחוב ריבולי המהודר. המותג DS נותק מסיטרואן ב-2014, ו-DS7 הוא הרכב הראשון אשר תוכנן ומיוצר בלעדית עבור DS.

אנשי המותג הצרפתי נחרצים באמירתם ש-DS7 לא ישווק בעתיד תחת אצטלת פיג'ו או סיטרואן וכך גם חמשת דגמי DS הבאים, האמורים להיות מושקים בשנים הבאות. יש לנו כאן מקרה מובהק של "עוף גוזל" שיווקי (ע"ע לקסוס, אינפיניטי ועוד), למרות שרכיבים חשובים מה-DS7 נלקחו ממדפי PSA; רכב המבחן היה חמוש במנוע ה-2.0 ליטר דיזל ותיבת 8-ההילוכים אותם פגשנו לאחרונה עם הפיג'ו 508. ה-DS7 גם מיוצר במפעל PSA ב-סושו, שם מיוצרים 3008 ו-5008 המצליחים.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ישבן בולבוסי החתום בפתחי מפלט, שאינם מובילים לשום מקום/ניר בן טובים, רמי גלבוע

אי אפשר להתעלם משורשיו של DS7 אבל צריך להבין שזה באמת רכב עצמאי וייחודי; ה-7 עוצב במלואו על ידי אנשי DS והוא מיוצר בטכניקת איחוי והדבקה חדשנית, האמורה להקנות למרכב קשיחות והיעדר רעידות. כוונון המתלים האדפטיביים ותפעול תיבת ההילוכים, העיצוב החיצוני ואבזור הפנים, כולם מקוריים של DS. במרכז הכוונת של מותג הפרימיום הצרפתי נמצאת השלישייה הגרמנית אודי, ב.מ.וו ומרצדס, כמו גם קרוסאוברים של וולוו ונציגים בכירים מיפן וארה"ב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

באולם התצוגה בהרצליה קובעים נחרצות כי מתחריו הישירים של DS7 הם אודי Q5 וב.מ.וו X3, או וולוו XC60; האמת היא שאלו דגמים גדולים במקצת מה-DS7 שמצד שני, גדול יותר מ-Q3, X1 או XC40. מבחינת מידותיו מתאים ה-DS7 לקבוצת ביניים שאינה קיימת, אבל מחירו אטרקטיבי מאוד; רכב המבחן ברמת 'פרפורמנס' עולה 240,000 שקלים, מחיר בו שוכנים קרוסאוברים קטנים יותר ומאובזרים פחות - X1, Q3, אפילו סנטה-פה או ג'יפ צ'ירוקי. גם 300,000 שקלים עבור גרסת 'אופרה', לא נחשבים לסכום יקר מאוד... כן, חברים, אנחנו מדברים על פלח שוק שעבורו רבע מיליון שקל זה 'בסדר', היום אנחנו לא עוסקים בשכבות המצוקה.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
לא רכב שטח, אבל אינו מפחד משבילים נינוחים/ניר בן טובים, רמי גלבוע

יעד המכירות של DS בישראל אינו שאפתני מדי, היבואן אינו מצפה למכור יותר מ-100-150 עותקים מסדרת DS7 בשנת 2019. כך היבואן, אבל היצרן הצרפתי מכוון לאירופה ובעיקר לשוק הסיני שאינו רק גדול ועצום, הוא גם משווע למוצרי פרימיום ראוותניים וטכנולוגיים. לקונצרן PSA יש אחיזה טובה בסין, זה גם שוק מתפתח שאינו כבול בקונצפציות; הסינים אוהבים שינויים והם אינם מונחים בכיסו של שום יצרן גרמני/שוודי או יפני/אמריקני.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אלמנט המעוינים שולט בעיצוב ה-DS7, מבחוץ ומבפנים/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מראה עיניים

הדיון על שורשים ומיתוג חשוב בסגמנט הפרימיום, והדבר נכון במיוחד כאשר אנו עוסקים במותג חדש. אבל בסופו של דבר אנו בוחנים רכב ספציפי, והיום זוהי גרסת 'פרפורמנס' של DS7. ה-DS הוא קרוסאובר קומפקטי, ארוך בכ-10 ס"מ מה-3008. עיצובו אינו פורץ גבולות אבל הוא מוקפד ומהוקצע. חרטום ה-DS7 בולבוסי ובעל נוכחות חזקה, עם שבכה מסיבית המעוצבת כרשת מעוינים, צורה גיאומטרית החוזרת ומופיעה במרכב ובתא הנוסעים. לוגו DS גדול מופיע במרכז השבכה הקדמית, זו דרך טובה להחדיר מותג חדש. הפנסים הקדמיים שטוחים וצרים, מזכירים את המקובל בענף. תאורת יום מסוגננת תוחמת את הפגוש ואת פנסי הערפל.

בגרסת 'אופרה' הבכירה מסתובבים פנסי ה-LED על צירים סמויים, הומאז' לתכונה שהופיעה לראשונה בסיטרואן DS ההיסטורית, לפני עשרות שנים.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

במבט צד אנו נתקלים בקרוסאובר מגולף היטב, עם חישוקי 19 אינץ' כוחניים ומוצקים למראה. קורת הגג האחורית קצת מוזרה למראה, מתרחבת כלפי מעלה. הישבן מקומר עם יחידות תאורה דקיקות ומודרניות, מעוצבות באלמנט הייחודי של רשת מעוינים אותם נפגוש גם בתא הנוסעים. נאה. בתחתית הפגוש פעורים שני פתחים טרפזואידים; אל תחפשו בתוכם את צינורות המפלט, אלה חבויים מתחת לפגוש. אלו הפרטים אבל התמונה הכללית נחשקת ומושכת תשומת לב, אם נתבסס על מבחן ה"כמה אנשים שאלו אותי, מה זה הג'יפ הזה?"....

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
פתחי 'כאילו מפלט' פעורים בפגוש האחורי, אבל המפלט האמיתי חבוי מלמטה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

מרחב מחיה

העיצוב החיצוני אינו יוצא דופן בקטגוריית הפרימיום אבל עיצוב הפנים מושקע ומאובזר מאוד, מצדיק את הכינוי Chic בו מרבה היצרן להשתמש. לוח המחוונים מרופד בשלמותו בציפוי אלקנטרה, סוג של חיקוי עור נעים למראה ולמגע. הציפוי חובק את לוח המחוונים והקונסולה המרכזית בה משובצים מתגי החלונות והנעילה, גם הם בעיצוב מעוין. הקונסולה קצת רחבה לטעמי, מגבילה את מרחב הברכיים של נהגים שמנמני ירכתיים. במרכזה מתנוסס מוט ההילוכים של פיג'ו, ומעליה צג מגע 8-אינץ' (12.3" בגרסת אופרה). זה אותו צג המוכר לנו מפיג'ו, הוא רק מובלע טוב יותר בלוח המחוונים.

מתגי הפסנתר של פיג'ו הוחלפו כאן במתגים קטנים, פחות נוחים לתפעול. גם הצג מול הנהג יהיה מוכר למי שנהג לאחרונה בפיג'ו; אלמנט המעוין שולט בכיפה, יש התאמת תצוגה אישית אבל עדיין, האותיות קצת קטנות לטעמי. ל-DS7 יש משטח טעינה אלחוטי לטלפונים ניידים, ושיקוף הטלפון על הצג המרכזי. משענת המושבים האחוריים מתכווננת חשמלית, נאה.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ריפוד אלקנטרה נעים למגע, הקפדה גדולה על עיצוב הפנים והגימור. צגי המגע אינם מהמשובחים שבנמצא/ניר בן טובים, רמי גלבוע

ההתנעה נעשית באמצעות מתג חכם הממוקם במרכז לוח המחוונים, ייחודי בעיצובו עד כדי מוזרות. בגרסת 'אופרה' משובץ מעליו שעון זמן יוקרתי ואנאלוגי, מתוצרת B.R.M. בין המושבים הקדמיים משתרע תא ענקי לאכסון חפצים, והמושבים מוצקים ותומכים היטב בגוף. תא המטען בגודל ראוי לקטגוריה, והוא מודולרי למדי - קל להרים ולהוריד את הרצפה כדי לקבל שימושיות טובה להעמסת חפצים. דלת תא המטען נפתחת בתנועת רגל, היכולה גם לנעול את הרכב - תכונה חשובה כאשר אתה חוזר הביתה עם שקיות קניות מהבוטיקים המפוארים של כיכר המדינה. גלגל ההגה קונבנציונאלי לשמחתי, ותנוחת הישיבה מצוינת. הדוושות מצופות האלומיניום ממוקמות היטב. מלמעלה תמצא גג שמש הנפתח גם הוא בעזרת מתגים מעוינים. בגרסת 'אופרה' הבכירה תקבל גם מערכת קול FOCAL Electra עם 14 רמקולים, מערכת ראיית לילה, ועוד צ'ופרים רבים.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
גם מתגי החלונות והנעילה מעוצבים בדמות המעוין, מוט ההילוכים הוא פיג'ו אסלי/ניר בן טובים, רמי גלבוע

דיזל צרפתי

יכולנו להתלונן על שקרוסאובר פרימיום משווק בישראל רק עם מנוע דיזל BLUEHDi, בלא אופציה לשורף בנזין הנתפס יוקרתי ומעודן יותר; אבל לאחר שנהגתי במנוע הבנזין המקביל בהספק 225 כ"ס, אני שמח על בחירת DS במנוע הדיזל. זהו 2.0 ליטר מוגדש המספק 180 כ"ס צנועים, אבל יש לו 40 קג"מ ב-2,000 סל"ד בלבד. המנוע גמיש ובשרני, ותיבת ההילוכים שומרת אותו בסל"ד נמוך יותר מזה של יחידת הבנזין. ביצועי הדיזל פחות תזזיתיים מאלה של הבנזין אבל הוא נעים יותר לשימוש יומיומי, עם תאוצות ביניים מצוינות. הוא מאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.4 שניות, ועושה זאת בשמחה. ב-2019 תושק גם גרסה היברידית 4X4, חזקה בהרבה.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מכונית כביש נעימה ומפנקת/ניר בן טובים, רמי גלבוע

צליל הדיזל מתקשה לחדור את הבידוד האקוסטי הטוב, והתחושה בתא הנוסעים נינוחה מאוד. ל-DS7 יש מתלים אדפטיביים עם אופציה לבחור בין מצב 'רגיל', 'נוח' ו'ספורט'. במטרה ליצור נוחות נסיעה 'צרפתית' הותקנה בחלון הקדמי מצלמה מיוחדת המנטרת את מצב האספלט ומנתחת את המתרחש, כ-25 מטרים לפני המכונית; במצב 'נוח' פועלים המתלים ברכות יחסית, והם מתקשחים ברגע שהמצלמה מזהה שיבושים בכביש. באופן תיאורטי, המערכת מסוגלת להשאיר שני מתלים שמאליים ברמת 'נוחות' ולהקשיח את הימניים, העומדים לפגוש בור בכביש. הטכנולוגיה חדשנית והיא מעניקה ל-DS7 נוחות נסיעה מרשימה, במונחים של קרוסאובר מודרני; נוחות הנסיעה גבוהה יחסית אבל עם צמיגי 235/50R19 ספורטיביים למדי, DS7 אינו מרבד קסמים אמיתי.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

ה-DS7 טיפסה בשקיקה גם בכבישים המתפתלים במעלה הגלבוע. המנוע היה בשרני ונחרץ, אחיזת צמיגי ה-235 טובה. הצבת בורר ההתנהגות במצב 'ספורט' הקשיחה את המתלים ומשכה הילוכים גבוה יותר, אבל המתלים לא היו נוקשים באופן אכזרי. בפניות מהירות מאוד נטה המרכב על צידו, לא באופן מאיים אבל במידה שגרמה לך לתקוף את הפניה הבאה בצורה רגועה יותר. ההיגוי הקליל אינו מאוד אינפורמטיבי אבל החרטום הצייתן מתמקם בדיוק איפה שאתה מבקש. זה לא הקרוסאובר הכי "ספורטיבי" אבל אני חושב שהוא מציע פשרה טובה מאוד עבור רכב משפחתי מפנק, בהתאם לאופי השימוש הצפוי ב-DS7. מי שמחפש מכונית להשחזת צמיגים יימצא פתרונות טובים יותר בפחות כסף, גם במחסני PSA. אבל אז כבר לא יהיה לו "קרוסאובר"...

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

שלום המשפחה

מפרט הבטיחות מלא, כבר בגרסת הפתיחה; ל-DS7 יש מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב (כולל קביעת מיקום בתוך נתיב הנסיעה), בלימה אקטיבית עד 140 קמ"ש, זיהוי עצמים בשטח מת, בקרת ערנות נהג, מערכת לזיהוי תמרורים ושלטים. במחלקת הפינוק תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה אחורית (המספקת גם תמונת-על של סביבת המכונית), 8 כריות אוויר, משענות ראש אקטיביות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוגני איזופיקס למושבי ילדים. ברמת הגימור GRAND CHIC מתווספת לארסנל הבטיחות מערכת משופרת להתרעה מפני עייפות נהג והשוס הצרפתי - מערכת תרמית לראיית לילה, בדגמי 'אופרה'. נחמד מאוד לאותם לילות ערפל, כאשר חזירי בר חוצים את הכביש בנון שלנטיות.

D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

כוכב נולד?

עבודה רבה ממתינה ל-DS7 החדשה; היא צריכה לפרוץ דרך למותג חדש המתכחש-למחצה לשורשיו, ולכבוש נתח בשוק שמתרשם פחות מאלגנטיות וראוותנות, ויותר משמירת ערך ומקובלות חברתית של מותגים מבוססים. בבוא העת נעמת את DS7 עם הטריו הגרמני, שלא לדבר על מתחרים כמו יגואר E-Pace, וולוו XC זה או אחר; בינתיים נסכם ש-DS7 הוא רכב ייחודי ומעניין, מכונית נישה המציעה אלטרנטיבה מעניינת לאופציות הגרמניות שכבר נמאסו על חלק מאנשי האלפיון העליון. במחיר הכניסה שלו, DS7 הוא רכב מיוחד ומעוצב היטב, עמוס בטכנולוגיה ואבזור. אין לי ספק שפרנקופילים מושבעים יקפצו ל DS-Store כדי לראות מה התחדש בעיר האורות והפיתויים.

טבלת נתונים מבחן DS7 קרוסבק. רמי גלבוע, ניר בן טובים
טבלת נתונים מבחן DS7 קרוסבק/ניר בן טובים, רמי גלבוע
D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע
D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע
D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע
D7 קרוסבק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
D7 קרוסבק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully