וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פולקסווגן: "תערוכות רכב מסורתיות מתו. הן נחלת העבר"

30.7.2018 / 14:41

מנכ"ל פולקסווגן הרברט דיאס חוזה עתיד עגום לתערוכות הרכב ומאמין שהאבולוציה טמונה במיצגים אינטראקטיביים. "הקהל כבר משתעמם. צריך משהו חדשני"

מכוניות תערוכת ז'נבה 2018. יצרן, אתר יצרן
תערוכת ז'נבה האחרונה/אתר יצרן, יצרן

כשיותר ויותר יצרנים נסוגים מתערוכות רכב גדולות בשנתיים האחרונות ומתמקדים בהקמת אירועים פרטיים, דבריו של מנכ"ל פולקסווגן הרברט דיאס לא צריכים להפתיע איש. ובכל זאת, לשמוע תחזית כל כך קודרת מהאיש שעומד בראש קונצרן הרכב הגדול באירופה כנראה מסמלת מפנה דרמטי בתולדותיהן של תערוכות הרכב הבינלאומיות, שהפכו מוקד עליה לרגל עבור כל חובבי המוטוריקה מסביב לעולם בערך מאז שהומצא הרכב הממונע.

דיאס אמר במסגרת ראיון לכלי התקשורת באוסטרליה כי תערוכות הרכב המסורתיות התפגרו. "הן נחלת העבר. זה מת. הן תוצר של שנות ה-60 והן פשוט איבדו כל רלוונטיות בימינו. הן לא מספקות את הצרכים האסטרטגיים של היצרנים ובטח גם לא מספקות את הקהל יותר".

לדבריו, קידום רכב על במה סטטית למשך הפסטיבל כולו, שלעתים נמרח על פני שבועיים, כבר לא מייצר התלהבות גדולה אצל המבקרים. "אנשים חייבים לקבל קצת יותר אינטראקציה עם המכוניות. הם צמאים לזה. אלו אירועים כמו פסטיבל המהירות בגודווד, בריטניה, שמצליחים לשקף בצורה הנכונה את האפיקים המודרניים דרכם אנחנו צריכים לדבר אל הקהל".

קונצרן פולקסווגן הכריז לאחרונה כי בכוונתו להעדר מתערוכת הרכב הדו-שנתית בפריס בהמשך השנה, ולשוב אליה רק ב-2020 בתקווה שתעבור רפורמה רצינית. גם קונצרן פיאט-קרייזלר החליט לפסוח השנה על תערוכת פריס, וכך גם פורד, אופל, מאזדה, ו-וולוו.

מחשבים מסלול מחדש

הרברט דיאס, פולקסווגן. AP, AP
הרברט דיאס, מנכ"ל פולקסווגן/AP, AP

הדכדוך שרובץ על תערוכות הרכב הותיר חותמו כבר בשנה הקודמת; היצרנים שנעדרו אשתקד מתערוכת פרנקפורט כללו מותגים פופולריים כמו טסלה, ניסאן, פיג'ו, פיאט, וולוו, ג'יפ, מיצובישי ו-אינפיניטי. גורמים בענף הרכב בגרמניה אומרים שזו תוצאה ישירה של הידוק החגורה וכן בגין שלל הפרשיות המכתימות בהן "דיזלגייט" וכן סקנדל זיופי צריכת הדלק של מיצובישי שטלטלו את הענף. "תערוכות רכב חייבות גישה אחרת לאור כל מה שקרה או שהן פשוט תעלמנה", אומר פטריק קולר, מנכ"ל חברת החלקים הצרפתית Faurecia, מהגדולות בעולם באספקתם של מכלולים לחברות הרכב בראיון ל'רויטרס'.

את הירידה מרגישים גם המארגנים של התערוכות באירופה וכן בארה"ב, שמצביעים בדאגה על צלילה חדה בכמות המבקרים. בתערוכת פריס האחרונה למשל נרשם קיטון של 14% בכמות הצופים ובתערוכת דטרויט נרשמה ירידה של 9,000 איש ביחס לשנה שלפני כן.

אז האם תערוכות הרכב נידונו לגסיסה איטית? לא בטוח, ובעיקר נתלות בהתאמה של היצרנים לעולמם המרושת של הצעירים ולדרך שבה הם צורכים את החדשות. "תערוכת רכב היא כלי שיווקי כמו כל דבר אחר. אבל היא חייבת להחזיר את ההוצאות שנלוות לתפעול הפמליות שנשלחות לשם", אומר, ז'אן פיליפ אימפרטו, מבכירי קבוצת פיג'ו העולמית.

עלות ההפעלה לדוכנים נעה בין כמה מיליונים בודדים לכמה עשרות מיליוני דולרים - תלוי במורכבות של הבמה. אודי למשל הוציאה בעבר קרוב ל-20 מיליון דולר על מיצגים לא מסובכים במיוחד ונטולי פירוטכניקה משוכללת, כך שאפשר להבין מדוע ראשי פולקסווגן מחפשים אלטרנטיבות משתלמות יותר, ממוקדות בהן כל העולם נושא מבטו לרכב אחד בלבד במתחם קומפקטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully