וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה על גלגלים: 12 עצות לשכירת רכב בחו"ל

6.8.2018 / 14:20

אלפי ישראלים יוצאים בחודשי הקיץ והחגים לטיולים בחו"ל על סיפונן של מכוניות שכורות. בסיועו של עו"ד ערן יעקובוביץ', אספנו כמה המלצות חשובות שכדאי להפנים לפני שחותמים על החוזה ואוספים את המפתחות

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

אוגוסט בעיצומו, החגים בפתח; אלו בדרך כלל התקופות העמוסות ביותר בקרב חברות השכרת הרכב, וישראלים רבים שיוצאים לנפוש בוחרים לשכור רכב פרטי ולתכנן טיולי כוכב שמאפשרים חופש תנועה אישי ונוחות מרבית.

לפני הטיפים, כדאי לזכור 2 הערות חשובות; אחת ההמלצות הראשונות לשוכרים היא להתאים את צרכי הטיול למכונית. קודם כל חשוב לבדוק כי כמות הנוסעים הולמת את מידות הרכב, כלומר אין צורך לשכור מכונית סדאן או מיניוואן תמורת עלות גבוהה אם אתם בסך הכול 2 אנשים. בהחלט אפשר להסתפק במכונית מיני או סופר מיני בתקציב שפוי.

הדבר השני שחשוב לדעת הוא שכיום רוב חברות ההשכרה העולמיות מחייבות הצטיידות ברשיון נהיגה בינלאומי. בישראל ניתן לממש את הבקשה הזו דרך חברת מ.מ.ס.י בעלות של כמה עשרות שקלים בודדים. זה קצת מעצבן, אבל התהליך קצר מאוד ובסיומו תקבלו רשיון בינלאומי שתוקפו 12 חודשים מרגע הוצאתו. חבל שתגיעו עד ליעדכם ותגלו שאין לכם אפשרות לצאת עם הרכב ממגרש ההשכרה.

זהירות: מצלמות מהירות

200 המצלמות האלקטרוניות שפזורות בישראל הן כאין וכאפס לעומת אלפי המצלמות שמוצבות בצידי הערים באירופה. המדיניות של הרשויות כלפי עבירות המהירות היא לגלות אפס סובלנות; גרמניה, הולנד, פינלנד צרפת וכו' מרושתות לאורכן ולרוחבן, כאשר בחלקן, גם חריגה של 5 קמ"ש מהמותר תוביל למתן דו"ח.

כבר נתקלנו במקרים בהם טיול של שבוע הסתכם בקלות בתשלום קנסות בגובה 1,000 יורו (כמעט 5,000 שקל!), שלעתים הגיע אחרי הרבה חודשים במייל או בדואר. מומלץ להתקין אפליקציית ניווט שכוללת התראה קולית על חריגה מהמהירות המותרת - אחרת החופשה החלומית שלכם תעלה הרבה יותר מכפי שדמיינתם.

ניקוי הרכב טרם החזרתו

החזרת הרכב כשאינו נקי לחלוטין יכולה לעלות לשוכר הרבה כסף. ישנן חברות השכרה שכוללות בחוזה שלהן סעיף הפרה שמגיע גם לסכום של 200 יורו. עדיף לשלם 15 יורו ולגשת באופן עצמאי למכון שטיפה בטרם תחזירו את הרכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

היזהרו בעת ירידה ועליה על מדרכות:

פגיעה במרכב התחתון של הרכב מהווה נזק שלרוב אינו מכוסה בפוליסות הביטוח. היה ויתגלה כי הרכב הוחזר כך, הדבר יכול להסתיים בתשלום של אלפי יורו רבים. מוטב לברר האם ניתן לרכוש כיסוי לכך תמורת פרמיה נוספת. גם תוספת של 10 יורו יכולה בהחלט להשתלם.

אל תעשנו ברכב

מרבית החברות אוסרות זאת, אך גם אם ישנן כאלו שאינן - עדיין, מומלץ שלא. רבים המקרים בהם ישראלים נאלצו להיפרד ממאות יורו בשל החלפת ריפוד. תסמכו על פקידי חברות ההשכרה שבוחנים בעין מאוד ביקורתית את כל חלל הרכב ולא יתקשו לאתר חור במושב.

שירותי גרירה ורכב חלופי

תוודאו שהפוליסה כוללת שירותי גרירה היות ורבות מציעות כיסוי זה בתוספת תשלום. אתם יכולים למצוא את עצמכם משלמים מאות רבות של יורו או דולרים במקרה שנזקקתם לגרירת הרכב ממיקום מרוחק. כמו כן, שימו לב האם קיים כיסוי של רכב חלופי שלעיתים מותנה בתשלום פרמיה נוספת.

ביטול דמי פתיחת תיק

סכומי ההשתתפות העצמית של השוכר נעים בדרך כלל בין 1,000 ל-1,500 דולר/יורו כאשר חברות ההשכרה גובות את ההשתתפות העצמית משוכר הרכב בכל מקרה, וללא תלות באשמתו; בין אם הרכב הגיע אחרי תאונה למצב אובדן מוחלט (total loss) או אם קיבל מכה, שפשוף, שריטה או כל נזק אחר.

לפיכך, משתלם לרכוש סעיף ביטול השתתפות עצמית שקובע כי היה ונגרם ברשלנותכם נזק שעובר סף מסוים, לא תדרשו לשלם כל תשלום. היה וגובהו של הנזק נמוך ממנו - תשאו במלוא עלות התיקון. שימו לב חברות ההשכרה נוהגות לגבות תשלום בגובה של 50-70 יורו בגין דמי פתיחת תיק במקרה של נזק. הפיתרון לכך הוא כמובן לרכוש סעיף ביטול לדמי פתיחת תיק. מקומם אבל פחות

כיסוי ביטוחי במדינות נוספות

ישנן לא מעט חברות השכרה שמחריגות מתן כיסוי ביטוחי בתאונה שארעה באזור החורג מגבולות ארץ הנסיעה המותרת בפוליסה, כך שבמקרה כזה ובמידה ונגרם נזק לרכב הנהג השוכר יוותר ללא כיסוי ביטוחי. בהתאם לכך, יש לברר האם מותר לחצות עם הרכב את הגבול למדינה אחרת. ישנן חברות שמאפשרות להרחיב את גבולות הכיסוי, תמורת תשלום נוסף.

בקשו אישור כי הרכב הוחזר לשביעות רצונה

הקפידו שנציג חברת ההשכרה יאשר בכתב שהרכב הוחזר ללא נזק. אם אין נציג בשטח ואתם ממהרים לטיסה שלכם, צלמו את הרכב מכל הצדדים, כולל סימן שמעיד על כך שהתמונות צולמו בתאריך המדובר ובשטח חברת ההשכרה. כמו כן, במידה וארע נזק לרכב, יש לדווח על המקרה בתחנת המשטרה הקרובה שכן פוליסות רבות מתנות את הפעלת סעיף ביטול הששתתפות העצמית בהמצאת אישור משטרה של התחנה המקומית הרלוונטית.

אין כיסוי לנזקי גוף

מרבית הפוליסות אינן נותנות מענה ביטוחי לנזקי גוף שנגרמים ליושבי הרכב או לנהג. לפיכך, ניתן לרכוש תמורת תשלום נוסף ביטוח תאונות אישיות (PAI) בתחנת ההשכרה. לחלופין, ביטוח הנסיעות לחו"ל שנותן מענה למקרה של פגיעה פיזית כתוצאה מתאונת דרכים וניתן להגדיל את סכום הכיסוי תמורת תשלום נוסף.

איחור של חצי שעה - חיוב בגין יום שלם

מומלץ שלא לאחר בהחזרת הרכב - איחור של חצי שעה ומעלה יגרור חיוב של יום נוסף. כמו כן, מומלץ לוודא מראש את המיקום המדויק ושעות הפעילות של הסניף בו לוקחים את הרכב ושל הסניף בו מחזירים את הרכב.רצוי לבדוק אם יש לחברת ההשכרה סניף שפעיל 24 שעות ביממה ולהצטייד במספר הטלפון של סניף זה למקרי חירום.

נהלים שונים לגבי כיסאות בטיחות

לנוסעים עם הילדים לטיול רצוי לבדוק מראש עד איזה גיל חייבים הילדים לשבת בכסא בטיחות במדינה בה מבקרים; במידת הצורך יש להזמין מראש כסא או בוסטר. כמו כן מומלץ להיערך עם מגוון של דיסקים להשמעה לילדים במהלך הנסיעה. כאן תמצאו פרטים נוספים.

מספר הנהגים המורשים

עלות ההשכרה מחושבת גם בהתאם למספר הנהגים המורשים לנהוג ברכב, כאשר הפער יכול להגיד גם ל10 - 20 יורו ליום, כתלות בגיל הנהג הצעיר. פוליסה שמוגבלת לנהג יחיד יכולה להתברר כטעות כאשר מדובר על טיול שמשלב נהיגה למשך שעות ארוכות. היה ובחרתם לחסוך - אסור בתכלית האיסור לאפשר לנהג שלא מורשה לנהוג היות ותאונה בנסיבות כאלו, משמעה - אי מתן כיסוי ביטוחי או במילים אחרות, אתם בבעיה חמורה.

הכתבה הוכנה בסיועו של עו"ד ערן יעקובוביץ', מומחה לדיני ביטוח ונזיקין ושותף במשרד עוה"ד צבי יעקובוביץ' ושות'.

  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully