וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריכים דיזל: טויוטה סיימה את השותפות עם חברת איסוזו

5.8.2018 / 15:11

השותפות בין טויוטה לאיסוזו שרדה 12 שנים והתבססה על פיתוח מנועי דיזל בנפח בינוני שהשפעתו על ענף הרכב נחלשה דרמטית. "השוק עובר שינויים של פעם במאה שנים"

השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. קובי ליאני
טויוטה פריוס. העתיד הוא היברידי/קובי ליאני

טויוטה ו-איסוזו הגיעו להחלטה משותפת לפרק את מערכת היחסים בין שתי החברות אחרי הירידה בביקוש למנועי דיזל והשינויים בתקני זיהום האוויר, כך פורסם ביממה האחרונה מטעם שני המותגים. לטויוטה נתח של 5.8% בחברת איסוזו אותם תרכוש בחזרה האחרונה תמורת 720 מיליון דולר. "שעה שתעשיית הרכב העולמית עוברת שינויים של פעם במאה שנים, טויוטה ו-איסוזו תמשכנה להשקיע משאבים בענפי הרכב הפרטי והמסחרי, בהתאמה", כך הודיעו.

שתי החברות טיפחו את ההתקשרות ביניהן למעלה מ-12 שנים כשבמרכזה פיתוח מנוע 1.6 ל' טורבו דיזל - בעיקר לצרכי מכוניות נוסעים בינוניות כמו וורסו לדוגמא. אולם בשנה האחרונה, נוכח השינויים הגלובליים בשוק הרכב הוחלט לפרק את השותפות ולהתמקד בהזנקת מיזמים חדשים, כל מותג לפי יעדיו. לטויוטה בכל אופן שליטה מלאה בחברת 'הינו' כך שהיא אינה זקוקה לאיסוזו לטובת פיתוח רכבי עבודה.

החיבור בין טויוטה לאיסוזו נרקם ב-2006 אך נתקל בקשיים מבניים כבר בתחילתו; קצת לאחר חתימת ההסכם פקד את ענף הרכב העולמי המשבר הכלכלי הגדול של ארה"ב ובשנים שבאו אחריו ספג מנוע הדיזל מפלה נוספת בעקבות שערוריית "דיזלגייט" בפולקסווגן, במסגרת זו נחשף כי החברה השתמשה בתוכנה המרמה את מבדקי זיהום האוויר כדי להיטיב עם נתוני ה-CO2.

יש להניח כי בטיויוטה לא יאבדו שעות שינה אחרי הפרדת הכוחות בין המותגים; עוד באוקטובר האחרון פרסמה החברה היפנית שהדור הנוכחי של מנועי הדיזל שלה באירופה יהיה האחרון. אפילו מכוניות כמו טויוטה אוונסיס למשל לא חמושות במנועי דיזל עצמאיים אלא גויסו מחברת ב.מ.וו.

מבחן משווה: איסוזו די-מקס נגד פיאט פולבק. רמי גלבוע, ניר בן טובים
איסוזו די-מקס/ניר בן טובים, רמי גלבוע

סיכוי נמוך אגב שטויוטה עתידה לחלץ את מנוע הדיזל מהלנד קרוזר שזכה למקבץ עדכונים טכנולוגיים להתאמתו לתקן יורו 6. דברים אלו אף נאמרו בשנה הקודמת במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט על ידי המהנדס הראשי של טויוטה, סדיושי קיארי: "אנחנו צריכים טכנולוגיה שתהיה עמידה גם בתנאי הנהיגה הכי מורכבים שיש. אם יום אחד תהיה לנו טכנולוגיה היברידית שנוכל להגיד עליה - אוקיי, היא מספיק אמינה בשביל הלנד קרוזר, אז ברור שאני לא אסרב לבחון אותה. אבל בשלב הזה, אי אפשר לסמוך על מערכת היברידית בתנאים מדבריים תובעניים, למשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully