וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות של שינוי? סקר האמינות של JD פאוור פורסם ויש בו כמה הפתעות

8.8.2018 / 8:49

סקר האמינות של JD פאוור שנערך בקרב נהגים בריטיים מציג נתונים מפתיעים, מתוך 10 היצרניות הטובות ביותר חמש הן אירופיות, שתי קוריאניות ושלוש יפניות. בקרב מכוניות היוקרה ביקורת קשה על מערכות מתקדמות שמרבות להיכשל

סקר מרקטסט על מוסכים מורשים. אתר יצרן
סקר מרקטסט על מוסכים מורשים/אתר יצרן

חברת JD פאוור, העורכת סקרי שביעות רצון לקוחות פרסמה את תוצאות הסקר לשנת 2018 שנערך בבריטניה. הסקר, שבא לבדוק את רמת האמינות ושביעות רצון הלקוחות ממכוניות חדשות הקיף 13,536 משתתפים. אלו התבקשו לדרג מכוניות שעלו על הכביש בין פברואר 2015 לפברואר 2017 והיו באותה בעלות בתקופה של לפחות שנה עד שלוש שנים.

בסקר, נבחנו 177 תסמינים או בעיות בשמונה קטגוריות: מרכב, חוויית נהיגה, אבזור/פקדים/תצוגה, אודיו/תקשורת/בידור/ניווט, מושבים, חימום ומיזוג אוויר, תא נוסעים, מנוע ותיבת הילוכים. לאחר איסוף כל הנתונים מבצעת החברה הערכה למכוניות וליצרניות על פי מפתח של תקלות לכל 100 כלי רכב. כאשר ככל שהמספר נמוך יותר, משמע שהרכב חווה פחות תקלות ולכן מדורג גבוה יותר.

יש תקלות, אין אמון

הראשונה נוגעת למכוניות היוקרה, יותר ויותר מהן מאמצות טכנולוגיות חדישות במסגרת מאמצי השיווק שלהן, אולם אלו גוררות לא מעט דיווחים על תקלות וחוסר שביעות רצון. דיווחים בשיעורים גבוהים משמעותית מאלו שבמותגים עממיים יותר. לגבי העניין הזה, כדאי גם לשים לב להערה של ג'וש האליבורטון, ראש החטיבה האירופית של JD פאוור: "מערכות אוטומטיביות הן מתקדמות יותר מאי פעם, ומותגי הפרימיום מאמצים את אלו שישמשו כאבני הבסיס לנהיגה אוטונומית עתידית כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית. חיוני שהיצרניות ישפרו את תפקוד המערכות האלו כדי שהלקוחות יוכלו לבטוח בטכנולוגיה הזו".

תובנה נוספת נוגעת לפן של טכנולוגיות חדשות גם במכוניות עממיות יותר, כך, שיעור התלונות על תקלות בקישוריות בלוטות' של תקלת חיבור, או ניתוקים תדירים של מכשירים וכן זיהוי פקודות קוליות - גבוה יותר ביחס לתקלות אחרות.

תובנה שלישית היא שלמרות ההתקדמות הגדולה בתחום המנועים ותיבות ההילוכים, אלו עדיין הבעיות המשמעותיות ביותר והיקרות ביותר לתיקון ולכן גם אלו שמדאיגות את בעלי המכוניות יותר מכל.

סקר אמינות JD פאוור. יצרן, אתר יצרן
דירוג היצרנים על פי כמות תקלות לכל 100 כלי רכב, באפור – הממוצע של תעשיית הרכב. מקור: J.D Power 2018 UK Vehicle Dependability Study/אתר יצרן, יצרן

והמובילים הם

את תוצאות הסקר ניתן לחלק לשני חלקים, הראשון הוא דירוג המותגים בשכיחות תקלות לכל 100 מכוניות והשני הוא דגמים ספציפיים בכל קטגוריית מכוניות שרשמו הישגים מיוחדים.

מבחינת המותגים, יונדאי נמצאת במקום הראשון, עם ציון של 78 תקלות לכל 100 כלי רכב, כאשר מתחתיה במקום השני סוזוקי עם 87 תקלות, קיה במקום השלישי עם 94 תקלות. סקודה מרשימה מאוד עם המקום הרביעי אבל ההפתעה הגדולה היא לא העובדה שחמש יצרניות אירופיות נמצאות בעשיריה הראשונה, אלא שאת המקום העשירי תופסת טויוטה ומעליה במקום התשיעי פיג'ו.

מבין מותגי היוקרה, מרצדס זכתה בציון הגבוה ביותר ועם 124 תקלות לכל כלי רכב היא נמצאת במקום ה-14 הכללי, זוכרים מה אמרנו לגבי מערכות מתקדמות, טכנולוגיה ותקלות?

טבלת הניקוד המלאה:

כאמור, מלבד הניקוד שמקבלת כל יצרנית על כלל הדגמים שלה, בכל סגמנט מונה הסקר את שלושת המכוניות שזכו לציונים הטובים ביותר. אלו התוצאות:
מכוניות עירוניות:
מקום ראשון - יונדאי i10
מקום שני - קיה פיקנטו
מקום שלישי - ווקסהול וויוה (הגרסה של אופל/ווקסהול לשברולט ספארק)

סופר מיני:
מקום ראשון - פיג'ו 208
מקום שני - יונדאי i20
מקום שלישי - טויוטה יאריס

משפחתיות קומפקטיות:
מקום ראשון - סקודה אוקטביה
מקום שני - קיה סיד
מקום שלישי - יונדאי i30

ג'יפונים קומפקטיים:
מקום ראשון - סקודה ייטי
מקום שני - ווקסהול מוקה (אופל מוקה)
מקום שלישי - רנו קפצ'ור

ג'יפונים בינוניים:
מקום ראשון - פולקסווגן טיגואן
מקום שני - יונדאי טוסון
מקום שלישי - ניסאן אקסטרייל

משפחתיות גדולות:
מקום ראשון - ווקסהול אינסיגניה (אופל אינסיגניה)
מקום שני - יגואר XE
מקום שלישי - פורד מונדאו

מכוניות יוקרה:
מקום ראשון - מרצדס E קלאס
מקום שני - יגואר XF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully