וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות קיצון מפוארות: באמריקה מתכוננים ל"סופר-בול" על גלגלים

19.8.2018 / 14:27

תערוכת פבל ביץ' בקליפורניה תארח בשבוע הבא כמה מדגמי הראווה הבולטים ביותר בחודשים האחרונים, וכן תשמש קרקע להזנקת ב.מ.וו Z4 החדשה ושתי מכוניות אב-טיפוס מתקדמות של אינפיניטי ו-אודי

אינפיניטי קונספט. יצרן, אתר יצרן
אינפיניטי 10/אתר יצרן, יצרן

מאז שנות החמישים מנצלים יצרני הרכב את תערוכת הרכב בפבל ביץ' קליפורניה כדי להציג למבקרים יצירות פורצות דרך ולבטח כאלה שנושאות על כתפיהן בשורות טכנולוגיות לעתיד. האירוע הראשון של המסגרת הזו נחנך ב-1950 במקביל למירוץ מכוניות מקומי בו השתתף גם פיל היל האגדי, נהג המירוצים היחיד שנולד בארה"ב וזכה באליפות הפורמולה 1 עם פרארי ב-1961.

גם השנה, בסוף אוגוסט, נמשכת המסורת המפוארת בפבל ביץ', או בשמה המלא, תערוכת 'קונקורס דה אלגנס', והיא תחנוך לפחות 3 מכוניות שטרם נראו, שתיים מהן בלבוש ראווה ומכונית אחת בייצור סדרתי; שעה שיצרני הרכב נסוגים מתערוכות שנתיות, זוהי עדות נוספת לכך שעוד ועוד מהם בוחרים פלטפורמות מבודדות ממתחרים ישירים כדי למזער הסחות דעת ולצמצם הוצאות.

הדגש השנה, באופן לא מפתיע יהיה סביב מכוניות על חשמליות, שתתייצבנה ליד מכוניות קלאסיות מכל השנים ובלי אף SUV ברקע שיקלקל לחובבי הרכב את התמונות. הכיוון המרכזי, לפחות של שתיים מיצרניות הרכב החשובות באירוע הזה, אינפיניטי ו-אודי, יהיה לקרוא תגר על טסלה עם פרשנות ייחודית למכונית קיצון מפוארת עם מערכת הנעה ידידותית לסביבה, בלי להתפשר על ההופעה או הביצועים.

באינפיניטי יציגו את הקונספט 10, אב-טיפוס שמאחוריו אמירות מפוצצות כמו "ספידסטר חשמלי נועז". זהו רכב קופה ארוך וחד מושבי ממנו ישאבו השראה לדגמים החדשים בשנים הקרובות. הוא מבוסס בחלקו על תרשימים של רכב הראווה הקודם של אינפיניטי, ה-Q אינספריישין. הוא "מצביע על האבולוציה של המותג", וכן "יציע ביצועים יוצאי דופן לרכב עם מערכת הנעה חשמלית", כך אומרים בכירי החברה.

אודי. יצרן, אתר יצרן
אודי/אתר יצרן, יצרן

ב-AUDI שוב מנסים להזרים חשמל במתח גבוה אל אחד הפרוייקטים השאפתניים ביותר שלהם, ה-R8 אי-טרון. הרבה תקוות תלו בה אנשי אינגלושטט לפני מספר שנים אולם רובן התבדו, לאור חוסר בשלות התעשייה וכן בשל תג מחיר של 1.1 מיליון יורו למכונית אחת (אודי ייצרה בסופו של דבר רק 100 עותקים שלה).

גם כאן מדובר באבולוציה משמעותית, אולם לא ברור עדיין אם הכיוון של אודי הוא לייצר יורשת חשמלית ל-R8 הקונבציונלית (שכנראה לא תהיה עבורה מחליפה ישירה) או לתכנן מכונית קיצון שתמוצב בהררכיה מעליה, ותשמש כמכונית הדגל האולטימטיבית של היצרן, מעין אולטרא-אודי.

הפרטים הטכניים אודותיה מעטים, וככל שידוע תעשה שימוש ברצפת מכלולים של מכונית הלה-מאן של אודי, ה-LMP18 עם מנוע היברידי טורבו דיזל (4.0 ל', V6). נדמה שהפעם, צפוי לה עתיד קצת יותר וודאי מקודמתה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ג'נסיס אסנטיה קונספט. יצרן, אתר יצרן
יונדאי ג'נסיס אסנטיה קונספט/אתר יצרן, יצרן

יונדאי ינסו את מזלם מול הגרמנים עם תצוגה חוזרת של מכונית הראווה ג'נסיס אסנטיה קונספט, שהוצגה לפני כמה חודשים עם מוטיב "שקוף" המאפשר להביט ישירות דרכה למערכות ההינע. גם במקרה זה, ממעטים יונדאי לנדב מידע ורק אומרים שהמערכת החשמלית תהיה חזקה מאוד, עם ההאצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות.

ב.מ.וו Z4 קונספט – הרמZ האחרון?. יצרן, ניר בן טובים
ה-Z4 החדשה מתקרבת/ניר בן טובים, יצרן

בדיוק שנה לאחר חשיפת מכונית הראווה, תמונות של ה-Z4 החדשה, האחות הלא-זהה של טויוטה סופרה החדשה דלפו לרשת ביממה האחרונה, כך שאתם יכולים לבצע השוואות לתמונת הקונספט כאן בעמוד ביחס לתוצר הסופי שהופץ ברשת. הפערים לא גדולים, לטעמנו.

שיתוף הפעולה בין טויוטה ל-ב.מ.וו מבטיח שתי מכוניות ספורט עילאיות, ולפחות בשלב הראשוני של חייהן, לאף אחת מהן אין כוונה לאמץ מערכות הנעה חשמליות. ב.מ.וו תאכלס בחרטום של ה-Z4 מנועי בנזין קונבציונליים בהספק שיחל ב-180 כ"ס, עבור ל-250 כ"ס וכלה בגרסאות ה-i40M בהספק מרבי של 360 כ"ס. גרסת ה-M הטהורה תגיע בהמשך 2019 עם הספק מרבי של 430 כ"ס. כל הדגמים מחוברים להנעה אחורית, תיבה ידנית שש מהירויות או אופציה לתיבת 8 מהירויות אוטומטית.

שני פרטים מעניינים נוספים לגבי ה-Z4 נוגעים למידותיה ולמשקלה הכללי. בניגוד לדיווחים מוקדמים, הרודסטר החדשה מצוידת בתקרת בד קלאסית ולמרות הגידול במידותיה, היא כנראה תהיה קצת יותר קלה מקודמתה בזכות שימוש בתרכובות חדישות בחוץ ובפנים.

המחיר, בכל אופן יעמוד על כ-35-40 אלף יורו כשהיא תצא לכבישים באביב.

תערוכת פבל פיץ' תפתח ב-26 באוגוסט 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully