וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך שלכם להימנע משדה הקרב שיוצרים האופניים החשמליים בכביש

וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי

10.10.2018 / 7:25

1,747 נפגעי תאונות דרכים בהן היו מעורבים אופניים חשמלים, מציפה שוב את ההתמודדות עם רוכבי אופניים בסביבה העירונית. מערכת ההתראה של מובילאיי יכולה לתת את הפתרון למקרה כזה

מערכת התראה מובילאיי. יח"צ,
התראה על הולכי רגל ואופניים במערכת ה-360/יח"צ

הם שקטים, מהירים, יעילים, זולים ומספקים פתרון ניידות עירוני מצוין במדינה מוכת פקקים, ונטולת תחבורה ציבורית יעילה. עד כאן היתרונות הגדולים של אופניים חשמליים, עליהם אין עוררין. הבעיה מתחילה ברגע שהם חולקים את אותו מרחב מחיה עם כלי רכב ומחריפה כאשר בניגוד לחוק רוכבים עליהם בני נוער בני פחות מ-16, וחמור מכך, ללא אמצעי הגנה ראויים למקרה של נפילה או פגיעה. במיוחד בהתחשב בעובדה שעל פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הולכי הרגל ורוכבי האופניים נחשבים לשתיים מהאוכלוסיות הפגיעות ביותר.

רוכב אופניים חשמליים בן 30 נפצע אנוש מפגיעת רכב באזור התעשייה בחדרה, 20 באוקטובר 2017. שלומי גבאי
השילוב של רוכבים צעירים וכלי מהיר ושקט הוא קטלני/שלומי גבאי

הבעיה

למי לא יצא להיות מופתע מאופניים חשמליים המתפרצים לצומת באור אדום, מרחוב בו יש שלט מתן זכות קדימה או עצור וגם במעברי חציה. המהירות בה הם מגיחים מצמצת את היכולת גם של נהג ערני להגיב בזמן לסיטואציה.

ימי החופש הגדול הם נקודת סיכון מוגברת כאשר מדובר בבני נוער ותאונות דרכים. בשנים האחרונות המצב החריף אף יותר עם העלייה בפופולריות של האופניים החשמליים. הכלים הללו, שהפכו לסמל סטטוס אצל בני הנוער, משופרים הרבה מעבר ליכולות המקוריות והחוקיות שלהם, אולם הנערים שרוכבים עליהם לא רק נטולי הבנה בחוקי תנועה, אלא גם בהשלכות של הרכיבה המסוכנת שלהם. הוסיפו לכך את העובדה שמראה של שני בני נוער על אותם אופניים בעלי יכולת אחיזה ובלימה גבוליות אינו נדיר - וכאשר כל זה קורה בעיר - אנחנו מדברים על שדה קרב אמיתי לנהג.

הנתונים מאמתים את התחושות הללו, על פי דו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2017 נפגעו 1,747 בני אדם בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים. עלייה של 13.7 אחוזים ביחס לשנת 2016, לאלו יש להוסיף 438 פצועים בתאונות שאושפזו בבתי חולים לאחר תאונת אופניים חשמליים שלא דווחו למשטרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מובילאיי. יח"צ,
מובילאיי/יח"צ

המענה

בעוד המדינה על רשויות האכיפה שלה גוררות רגליים במניעה, אכיפה וטיפול בבעיה ולמעט מבצעים נקודתיים של עריית תל אביב, הנהגים הנאלצים להתמודד יום יום עם התופעה המסוכנת פונים לפתרונות הטכנולוגיים המוצעים להם.

אחד מהפתרונות הקיימים היום, ואינם מצריכים רכישת מכונית יוקרה מאובזרת היא מערכת ההתראה של מובילאיי, שבסדרות ה-630 המתקדמות שלה מציעות בנוסף לזיהוי הולכי רגל, גם זיהוי אופניים במהירויות עירוניות הנמוכות מ-50 קמ"ש. ההתראה בדמות צפצוף בזמן תגובה של עד 2 שניות, בכדי לאפשר זיהוי, תגובה ובלימה של המכונית.

מערכת נוספת הינה ה-Mobileye Shield+ המעניקה מענה לכלי רכב כבדים בהם כל אותם "שטחים מתים" מקשים על זיהוי רוכבי אופניים או כלי רכב דו גלגלי. מצלמות הממוקמות סביב כלי הרכב ומחוברות למעבד מציגות התראות בפני נהג המשאית או האוטובוס על הימצאות רוכב אופניים או הולך רגל בשטחים אלו. תיעוד ההתראות על גבי מפה מאפשר לעיריות למפות את האזורים המסוכנים בסביבה העירונית ולמצוא פתרונות בנקודות תורפה אלו.

מערכת זיהוי רוכבי האופניים והולכי הרגל הינה רכיב סטנדרטי במערכת ההתראה של מובילאיי מסדרות ה-630. עלות התקנת המערכת עומדת על 2,100 שקלים והתקנה שלה מאפשרת זיכוי בסכום של עד 1,500 שקלים באגרת הרישוי השנתית וכן הנחות בביטוח הרכב אצל מספר חברות ביטוח.

וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully