וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת פיג'ו-סיטרואן: אופל יוצאת לדרך מבטיחה עם קרוסאובר חשמלי

22.8.2018 / 14:57

אופל חשפה קרוסאובר 4 מושבים חשמלי המסמל עבורם תחילתו של עידן חדש ושפת עיצוב עתידית. המהפכה תגיע לשיאה באמצע העשור הבא

אופל  GT X Experimental. יצרן, אתר יצרן
מארק אדמס, מבכירי אופל ומכונית הקונספט GT X Experimental/אתר יצרן, יצרן

שנה לאחר העברת אופל לידי PSA (קונצרן פיג'ו-סיטרואן) ונראה כי המודלים מקרינים תחזית אופטימית והגרפים בעליה. בחודש הקודם דווח כי אופל צברה הכנסות מרשימות במהלך השנה החולפת (502 מיליון יורו) ונראה כי העתיד לבוא מבשר על עוד הפתעות מוטוריות שבראשן מתנוססת האות X, ראיה למחויבות שלהם לרכבי SUV - הסגמנט הפופולרי ביותר כרגע בעולם הרכב. במילים אחרות, מה ש-GM, בעלת הבית הקודמת כשלה לעשות במשך 20 שנה חוללו פיג'ו-סיטרואן ב-12 חודשים בלבד.

עם הרבה רוח גבית מהצרפתים, חשפה אמש (שלישי) בגרמניה אופל מכונית קונספט חדשה בשם GT X Experimental. הכותר, בחלקו, מבוסס על מכונית הראווה שאופל הציגה ב-1965 במרכב קופה והייתה לאחת ממכוניות האב-טיפוס הראשונות באירופה שהבשילה לרכב סדרתי. באופל אומרים שניסו לשרטט קו מחבר בין העבר להווה נוכח החשיבות ההיסטורית של שני הרכבים ובמיוחד על רקע הרפורמה שהיא עומדת לבצע בעשור הקרוב, על פי כל דגמי המותג יקבלו הנעה היברידית או חשמלית.

אלא שבקוסמוס של הג'יפונים, כמעט כל רכב קדם-יצור חייב "לדבר" עם הקהל, לכן באופל בחרו בעיצוב קומפקטי, מינימליסטי ועם מעט מאוד סרחי עודף; "קווים נקיים, תעוזה גרמנית. מעין ניקוי רעלים ויזואלי", כך אומר סגן מנהל מחלקת העיצוב באופל, מארק אדמס. הקבינה גם היא תוכננה על משטחים נקיים, עם שימוש מועט בכפתורים פיזיים ואימוץ "מודל הטאבלטים" הנפוץ בתעשייה, תוך שימוש נרחב במצלמות.

מתחת למרכב העתידני פלטפורמה קלת משקל עם נתונים ידידותיים למרחב העירוני; האורך הוא קצת מעל 4 מטרים, הרוחב 1.83, בסיס הגלגלים 2.65 מ' והגובה ("כולל האנטנה") עומד על 1.54 מ'. תא הנוסעים, בנוי לארבעה אנשים בלבד, וכיאה לרכבי תצוגה הוא נעדר קורות מרכזיות (B) ומשתמש בשטח חלונות רציף בין שורה ראשונה לשורה שתיים. אין מידע אודות כוח וביצועים, אולם הפרטים הטכניים מלמדים על סוללות ליתיום איון נטענות מהשקע הביתי וכן שלוש דרגות של נהיגה אוטונומית.

בין כל הקרוסאוברים וההכרזות של אופל, הבשורה המעניינת ביותר היא שבשנת 2020, אופל קורסה, מכונית הסופר מיני החשובה של המותג, תזכה לגרסה חשמלית, ולמעשה תכנס לנעליה של אופל אמפרה E, תאומת שברולט וולט שייצורה עתיד להפסק. זו תשמש בעצם מקפצה לעוד מספר מכוניות של אופל שצפויות לעבור התאמה למנועים היברידיים או על טהרת החשמל, רובן תהיינה כנראה מסוגת ה-כביש-שטח.

אופל  GT X Experimental. יצרן, אתר יצרן
אופל GT X Experimental/אתר יצרן, יצרן
אופל  GT X Experimental. יצרן, אתר יצרן
אופל GT X Experimental/אתר יצרן, יצרן
אופל  GT X Experimental. יצרן, אתר יצרן
אופל GT X Experimental/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully