וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: סיבוב הפרסה של שר התחבורה יעלה למשק מיליוני שקלים

חיים מולכו, מאמר אורח

23.8.2018 / 8:18

הנזק המצרפי שיגרם למשק סותר את האיזון המסוים בין דת ומדינה שיצר דוד בן גוריון בעת ששלח לראשונה את מכתב הסטטוס קוו בעת הקמתה. ההחלטה של השר כ"ץ היא פוליטית גרידא ותוצאותיה הן נזק אדיר לאזרחי המדינה בכלל ולתושבי תל אביב יפו בפרט

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון. חן אדריכלים., מערכת וואלה! NEWS
גשר יהודית/מערכת וואלה! NEWS, חן אדריכלים.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ מתח ביקורת אמש (רביעי) נגד עיריית תל אביב-יפו, והורה על הקפאת העבודות להקמת גשר יהודית בנתיבי איילון. השר ציין כי ההודעה שפרסמה אתמול העירייה באמצעות חברת "נתיבי אילון" על סגירת הנתיבים למשך שישה סופי שבוע היא "הודעה מקוממת ומיותרת. החלטה זו הגיעה לאחר שחבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס, שיגר אתמול מכתב ובו בין היתר ציין כי מדובר בחודש אלול, "חודש הרחמים וסליחות", ועל כן "אין עיתוי מזעזע יותר המעורר שאט נפש מלהקים גשר בשם 'יהודית' במהלך השבתות של חודש זה".

על חשבון הציבור

אי אפשר לדבר על רחמים וסליחות מבלי להתייחס לעובדה כי מי שבראש ובראשונה ינזק מהעברת העבודות לימות החול הם מיליוני יהודים שמשכורתם תקוצץ בשל השעות הרבות שיעמדו בפקק. על פי נתוני נתיבי איילון, מידי יום חולפים שם לכל הפחות 750,000 כלי רכב. היות והנפת כל קורה לצורך בניית הגדר מתוכננת להימשך כ-24 שעות בשישה סופי שבוע, מדובר על מיליונים רבים של שעות עבודה שלא ישולמו לעובדים במשק או במילים אחרות: מאות מיליונים של שקלים אותם העובדים יפסידו היות והמעסיק מחויב לשלם להם שכר רק על שעות עבודה בפועל ולא על הזמן בו המתינו בפקק.

לכך כמובן יש להוסיף את הפגיעה בקופת המדינה כתוצאה מירידה מהכנסותיה ממיסים בשל קיצוץ השכר. וכל זאת בטרם דיברנו על הנזק האדיר שיגרם למעסיקים שניתן להעריכו במאות מיליונים של שקלים.

סיבוב פוליטי

הנזק המצרפי שיגרם למשק סותר את האיזון המסוים בין דת ומדינה שיצר דוד בן גוריון בעת ששלח לראשונה את מכתב הסטטוס קוו בעת הקמת המדינה. אין הוא שיער כי ברבות הימים, המדינה תגיע למבוי סתום בו המפלגות החרדיות מפקירות למעשה את דמותה היהודית של המדינה ואת זכותם הבסיסית של העובדים להשתכר בכבוד, כאשר מנגד הממשלה בולעת את הצפרדע ובלבד שלא תשלם על כך מחיר פוליטי.

ניתן לשער כי לו היה נערך משאל בקרב כלל הציבור בישראל לגבי קיום העבודות ביום שבת - הרוב היה מצדד בכך, כך שעמדתו של ישראל כץ על פיה "דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע", אין אחיזה במציאות. ההחלטה של השר כ"ץ היא פוליטית גרידא ותוצאותיה הן נזק אדיר לאזרחי המדינה בכלל ולתושבי תל אביב יפו בפרט .

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לאור האמור, יש בהחלט מקום לבחון את האפשרות לפצות את העובדים והמעסיקים גם יחד על הפגיעה הפיננסית, אין זה סביר כי הם יאלצו לממן זאת מכיסם. רוצה הממשלה לשמור על הסטטוס קוו? בבקשה, אולם במקביל, שתמצא את הדרך לפצות את הניזוקים. וכך למשל, רק לאחרונה התבשרנו כי מכירת 'סודהסטרים' תניב לקופת המדינה הכנסה בגובה של למעלה ממילארד שקלים, שאת חלקם אפשר לנתב לצורך זה.

פתרון זה הוא חלקי בלבד, וכמובן שאינו יכול לתת מענה לפגיעה הנוספת בציבור העובדים. ישראל היא המדינה היחידה בתבל, שבה לאורך רבע מימי השנה, ימי שבת וחג, אין תחבורה ציבורית. הפגיעה העיקרית היא במגזר החלש ביותר, זה שלא יכול להחזיק במכונית פרטית. למעשה, גם משפחות שחיות במרכזי הערים נפגעות, משום שבגלל רמתה הנמוכה של התחבורה הציבורית בישראל — והעדר שירות בשבתות ובחגים — הן נאלצות להחזיק במכונית, לבזבז כסף רב ולתרום להגברת הצפיפות בכבישים.

הכותב הוא מנכ"ל חברת עוקץ מערכות ואזרח מודאג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully