וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרקוד עם חתול הפרא: מבחן דיונות ל-Wildcat XX

24.8.2018 / 23:57

יצאנו למבחן בכורה בישראל, עם Wildcat XX הכול-חדש של Textron. חתול הבר האמריקני מזנק לזירה צפופה ותחרותית, טרקטורוני 'צד בצד" האטמוספריים; במחיר השקה של 148,000 שקלים, מה הסיכויים שלו לנגוס בגבינה?

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
רק לתת בגז, וליהנות מהמכונה המופלאה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

זירת טרקטורוני SBS ("צד בצד") נשלטת על ידי שני יריבים קשוחים, פולאריס RZR ומאבריק X3. בפסגת הקטגוריה מככבים דגמי טורבו היפר-ספורטיביים, המפיקים 170 כוח סוס ועולים בסביבות 200,000 שקלים. אלו כלים מקצועיים המיועדים למי שמחפש אטרף אולטימטיבי, ומוכנים לשלם על כך - במחיר הקנייה, ועלויות תחזוקה גבוהות מאוד. היצרנים ממשיכים לפתח את דגמי-העל אך במקביל, מציעים גם דגמים פחות ספורטיביים - הבולטים שבהם חמושים במנועי 1000-900 סמ"ק אטמוספריים, המספקים 90, 110 או 125 כוח סוס. כולם רכבי שטח טהורים, שאינם מורשים לנוע על הכביש הציבורי.

עבור מי שאינו חייב לנהוג בכלי המושחז ביותר בשכונה, הכלים האטמוספריים מהווים חלופה מעניינת מאוד - הם מציעים רמת 'פאן' וריגוש אדירים, ביצועים ספורטיביים, וחיסכון של עשרות אלפי שקלים. אם השם Wildcat מוכר לכם, זה מכיוון שב-2014 כבר היה ניסיון חדירה לישראל, ניסיון שהסתיים בקול דממה. ב-2018 מיוצר חתול הבר החדש על ידי חברת Arctic Cat שנרכשה לאחרונה על ידי ענק הטכנולוגיה האמריקני, Textron. ווילדקאט משווק בישראל על ידי 'מטרו מוטור' יבואנית קוואסאקי וימאהה.

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ווילדקאט XX מעניק זמן אוויר. הישיבה נמוכה בתוך דלתות החצי/ניר בן טובים, רמי גלבוע

פרוות החתול

ווילדאקט הוא חתול מגודל - הוא ארוך בכ-40 סנטימטרים מהפולאריס ובכ-10 סנטימטרים מהמאבריק, ויש לו צמיגי 30/10R15 גדולים מאלה של המתחרים. ל- Wildcatהמעוצב בקווים מלוכסנים ונחרצים יש נוכחות חזקה. כנפיו הקדמיות מוגבהות ומאפשרות מהלך מתלה מצוין, הפנסים מודרניים למראה, וכלוב ההתהפכות מסיבי - אם כי הוא אינו עונה לתקן FIA. צמיגי ה-Behemoth קשוחים למראה, בעלי דירוג 8PR המבטיח עמידות גבוהה בפני קרעים וצביטות. חתולי הבר מגיעים בשתי דוגמאות צביעה, צירופים של שחור-ירוק.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ווילדאקט XX במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

בולט לעין הזנב הגדול יחסית; הוא לא סתם מגודל, הוא מכיל גלגל רזרבי (אופציונאלי) בגודל 32 אינץ' או 136 ליטר להובלת ציוד. תא המטען השקוע אינו חוסם את שדה הראייה לאחור, וגם לא את זרימת האוויר. אחד החתולים הגיע למבחן עם חלון-חצי קדמי, שהפריע לתצפית החוצה ובעיקר - גרם למערבולות אבק אדירות בתא הנוסעים, פירקנו אותו מיד.

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
תא המטען מכיל גלגל רזרבי, בלי להסתיר את הראות לאחור/ניר בן טובים, רמי גלבוע

לווילדקאט שתי דלתות-חצי מצוינות; נסגרות ונפתחות היטב, מגנות על הנוסעים ומעניקות ידית אחיזה מצוינת לנוסע שמימין. המושבים תומכים ומתכווננים, אם כי חלק מהבוחנים הרגיש שתנוחת הישיבה נמוכה מדי. יש חגורות בטיחות 4-נקודות ומדרס מצוין, לייצוב הגוף באמצעות רגל שמאל. תא הכפפות מרובע ושימושי, מכיל כ-15 ליטר. לא אהבנו את לוח המחוונים הדיגיטלי, קטן ולא מספיק קריא. חלק מהפלסטיקה והמתגים אינו עומד ברמה של המתחרים אבל היי, אנחנו לא קונים פה קרוסאובר עירוני!... משקלו היבש של הווילדקאט הוא 823 קילוגרם, 160-200 קילוגרם יותר משל המתחרים! זה פער עצום המוסבר במרכב הגדול יותר, בכלוב ההתהפכות המסיבי, בזרועות המתלים הייחודיות ואפילו, בצירים המסיביים של הדלתות - המצביעים על רמת הרצינות וההשקעה בכלי.

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
היציבות הכיוונית מצוינת, נוסכת ביטחון בלב הנהג/ניר בן טובים, רמי גלבוע

נהמת החתול

מי שמחפש ווילדקאט קטלני במיוחד יוכל להתקין ערכת טורבו העולה 30,000 שקלים

אנחנו אוהבים כלים מושקעים אבל יודעים גם, שמשקל עודף הוא אויבו הגדול של כל רכב שטח. 200 קילוגרם הם משקולת רצינית אבל ניתן להסביר אותה במכלולים המסיביים והגדולים. מנוע הווילדקאט הוא מתוצרת ימאהה וכדי לקזז את עודף המשקל, הוציאו ממנו המהנדסים 125 כוח סוס; זה 15 כ"ס יותר ממה שמספק פולאריס XP1000, ו-35 כ"ס יותר מ-מאבריק X3 HO - עדיין ועל הנייר, יחס המשקל/הספק של הכלים המתחרים טוב יותר.

מי שמחפש ווילדקאט קטלני במיוחד יוכל להתקין ערכת טורבו העולה 30,000 שקלים, ומעלה את הספק המנוע לכ-200 כ"ס - זוהי אופרציה לא פשוטה המחייבת פירוק המנוע, החלפת טלטלים וכיו"ב. אבל אנשי 'טקסטרון' אינם מתמקדים בהספק המנוע; הם מדברים בעיקר על עבודת המתלים שהיא, כך יודע כל דרדס, האלמנט החשוב ביותר לנהיגת שטח. האמריקנים לא הלכו על קטן וגייסו לשירותם את המגה-סטאר האמריקני, רובי גורדון. גורדון יכול להיות מכונת יחסי ציבור משומנת להפליא אבל הוא עדיין יודע דבר או שניים על כוונון מתלים ומרוצי באחה.

ווילדקאט XX מתהדר בבולמי זעזועים פודיום 2.5" מתוצרת FOX, ובמתלים ייחודיים ביותר; המתלה הקדמי מתבסס על זרועותA בעלות גיאומטריה מיוחדת ומאחור יש זרוע עוקבת גדולה ומסיבית במיוחד, המגבילה כמעט לחלוטין את תנועת הגלגל ימינה-שמאלה. זהו מבנה הלקוח מעולמם של רכבי באחה קלאס-1, אנשי טקסטרון טוענים שהמתלה שלהם מפחית ב80% את תזוזת הגלגלים לצדדים.

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
זרוע המתלה האחורי נלקחה מעולמם של באגי קלאס-1, המתחרים בבאחה/ניר בן טובים, רמי גלבוע

לא בדקנו כמה שעות בילה רובי גורדון במושב הווילדקאט, אבל את התוצאה הרגשנו היטב בישבננו. לאחר כ-300 קילומטרים של נהיגת שטח מהירה ותובענית, אנו יכולים לקבוע שהווילדקאט XX הוא אחד מרכבי ה'צד בצד' בעלי המתלים הטובים ביותר בהם פגשנו. לא ביצענו מבחן השוואתי אבל אין ספק שה-XX מגהץ שבילים ברמה מרשימה מאוד, אפילו במונחי קטגוריית ה-SBS. הוא סופג בקלילות מהמורות ברוטאליות, מדלג ונוחת ברכות חתולית, מעביר את מלוא הכוח לקרקע גם בזמן העברות משקל ותנודות קיצוניות. למרות מהלך מתלים של למעלה מ-45 סנטימטרים הוא פחות מתנודד מחלק מהמתחרים - בלימות חריפות מתרחשות ללא צלילת חרטום, תענוג!

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
גם נחיתה קשה הסוגרת את המתלים, עוברת בלי דרמות/ניר בן טובים, רמי גלבוע

אין לי יכולת לקבוע מה הגורם המרכזי בעבודת המתלים המצוינת - האם זה הכוונון הסופי של רובי גורדון, המשקל העצמי הגדול או בסיס הגלגלים וצמיגי ה-30 אינץ'? מה שבטוח הוא שהתוצאה מצוינת. עצם העובדה שסיימתי את יום המבחן בלי מחושי גב, היא הוכחה ניצחת... ההיגוי המוגבר חשמלית משאיר תחושה טובה בהגה, והבלימה נושכנית מאוד. מנוע השלוש בוכנות רועש למדי, אי אפשר להתעלם מהצליל הבוקע סנטימטרים ספורים מאחורייך. אנחנו קצרי סבלנות לעריכת עימות משולש (אולי מרובע, גם ימאהה YXZ1000 הידני רלוונטי למבחן) אבל בינתיים אנחנו יכולים לקבוע בבירור, שהווילדקאטXX הוא מתחרה רציני ביותר בגזרת ה-SBS האטמוספריים. איני בטוח שהוא הספורטיבי ביותר אבל הוא מעניק יציבות כיוונית מצוינת ומרגיעה, משולבת בנוחות נסיעה גבוהה מאוד. אהבנו.

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ווילדאקט XX במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

דעת מומחה: ג'וי בירן

למבחן הגעתי עם זיכרון לא מחמיא למותג, בעקבות הכלים הראשונים שהוצגו ב-2014. הם היו פחות טובים מהמתחרים ולא השרו תחושת מוצקות ובשלות. במבט ראשון נראה הווילקאט החדש גמלוני מחבריו לקבוצה, אולי בגלל גובה הדלתות? סיבוב חטוף סביב הכלי מפיג את הזיכרונות מהדגם הקודם; המתלים הקדמיים מאסיביים מאוד, הזרועות האחוריות מוצקות וקשוחות, חישוקים איכותיים וצמיגים חזקים וגבוהים... נראה טוב. תא הנוסעים מעוצב בפשטות, וכך גם איכות הפלסטיקה. תנוחת הנהיגה טובה, מרווח הרגלים מצוין.

חתול הפרא מזנק בנחישות וללא היסוס, זהו מנוע אטמוספרי כך שההאצה לינארית ואחידה. בשבילים המהירים של אזור רוחמה התגלה החתול הפראי כחתלתול נינוח, סופג ברכות כל חריץ וקפל קרקע ומאפשר נהיגה מהירה להפליא, נינוחה לנהג ולנוסע. מערכת המתלים בשילוב בסיס הגלגלים הארוך והיגוי "לא קליל מידי", מספקים חוויית נהיגה יוצאת דופן. תגובת הדוושה מידית, החלקות הכלי נשלטות בקלות ואינן מפתיעות את הנהג, גם במהירויות גבוהות במיוחד. 300 ק"מ של נהיגה מהירה כולל טחינת חולות טובעניים, עברו ללא כל תקלה. הווילדקאט XX הוא אחד הכלים הנוחים והמהנים יותר לנהיגה, אמינותו ביום המבחן הייתה מוחלטת ותחושת המוצקות והבשלות - נפלאה. זהו מתחרה מוביל שאינו נופל מאחיו הוותיקים - הולך להיות מעניין מאוד.

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ווילדאקט XX במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

סלע קיומנו

טרקטורוני SBS אינם רכבי עבירות, אבל הווילדקאט XX חמוש בכל מה שצריך כדי לצלוח מעלה סלעי שהתייצב לך מול החרטום - יש הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל קדמי, מרווח הגחון הוא 35.6 סנטימטרים מספקים מאוד, זווית הגישה נושקת ל-90 מעלות. כמו רוב הכלים בקטגוריה, ה-XX חמוש בתמסורת CVT רציפה. ביום המבחן בערו 36 מעלות ותאמינו לי, לא חסכנו על הכלים. הנהיגה הייתה מהירה וארוכה, כולל דיונות וסכינים המעמידים את התמסורת במאמץ עליון. שני חתולי המבחן סיימו את היום בגבורה ואני יכול לומר לכם שבלא מעט מבחנים קודמים, נאלצנו להחליף רצועות במהלך המבחן - זה ציוד מתכלה למדי, לצערם של נהגי השטח... היצרן טוען שהושקעו מאמצים גדולים בהעלאת האמינות הכללית וקלות הטיפולים אבל היי, כולם אומרים את זה, אנחנו כבר לא מתרשמים.

חתולים בצמרת

במחיר 148,000 שקלים מתומחר הווילדקאט קצת מתחת לפולאריס XP1000 העולה 155,000 שקלים, וב-120,000 שקלים כבר אפשר לקנות Maverick X3 900 HO הזול משמעותית, אבל מנועו מפיק רק 90 כוח סוס (נתוני 2018, ב-2019 תשתנה התמונה). ווילדקאט XX צריך להתמודד עם שני יצרנים מבוססים ובעלי מוניטין, אנו חושבים כי מחירו הנקוב גבוה מעט לטעמנו - בוודאי בהתחשב בצורך להחדיר מותג חדש לשוק תחרותי ורווי. אבל מידותיו הגדולות ונוחות הנסיעה יסייעו לו לרכוש לקוחות, והיבואן מצפה למכור כ-100 כלים בשנת השיווק הראשונה. עוד נשוב לערוך מבחן השוואתי לכוכבי קטגוריית האטמוספריים, כדי לראות - מי הוא רכב ה'צד בצד' הטוב ביותר בישראל?

ווילדאקט XX במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ווילדאקט XX במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע
טבלת נתונים ווילדקאט. רמי גלבוע, ניר בן טובים
טבלת נתונים ווילדקאט/ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully