וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית אולטרא-קיצונית: נחשפה בוגטי DIVO החדשה. יצירת מופת ב-6 מיליון דולר

26.8.2018 / 8:14

איך עושים מכונית-על מטורפת? בוגטי לקחה את המכלולים של השירון האמתנית והפיקה על הרצפה שלה את ה-DIVO החדשה עם 1500 כוחות סוס ותג מחיר דמיוני של 6 מיליון דולר. לצערכם, כל היחידות נמכרו מראש לקונים מובחרים של פולקסווגן שנכחו באירוע פרטי

בוגטי DIVO. יצרן, אתר יצרן
בוגטי DIVO החדשה. המכונית נקראת על שם טייס קרב צרפתי ונהג מירוצים/אתר יצרן, יצרן

מה הייתם עושים עם ששה מיליון דולר, משהו כמו 23 מיליון שקלים לפני מס ומכסי קניה? את השאלה הזו אף אחד מ-40 הקונים של פולקסווגן לא שאל כשהוא נכח באירוע פרטי של קונצרן הרכב הגרמני טרום הבכורה הרשמית (העולמית) של בוגטי DIVO החדשה שהוצגה בסוף השבוע בחגיגת המכוניות היוקרתית 'קונקורס דה אלגנס' בפבל ביץ', ארה"ב. אז על מה כל הרעש בעצם? DIVO היא מכונית "הייפר-קאר" שלוקחת את היכולות של השירון לרמה אחרת, ומיועדת בעיקר לשוחרי מסלול המירוצים וכן, היא בהחלט מכונית חוקית לכביש הציבורי.

בבוגטי אומרים שהעיצוב החיצוני המובחן של ה-DIVO מסתיר את הפלטפורמה של השירון, אולם באמצעות שורה של שינויים אירודינמיים (כנף אחורית רחבה ב-23 ס"מ על פני השירון, ספויילרים מתקדמים, תיחום תחתון שונה, דפיוזרים ועוד), היא הרבה יותר מוכשרת מאחותה ואמורה לתת לנהג תקשורת מזוקקת עם הכביש. "הצעד שננקט עם ה-DIVO לפחות ברמה של ביצועים, אפשר להשוות אותו לפערים בין ה-ויירון ל-שירון. היא קלה יותר ב-35 ק"ג, וזו משימה לא קלה כשאתה מנסה לשמור על רמת הפאר הזו", אומר מנהלה הטכני של המכונית, סטיבן אלרוט.

ה-DIVO חולקת את המנוע שלה עם השירון, כלומר בקרביים מושתלת תחנת כוח W16 עם 8.0 ל' בנפח, מרובת מגדשים המפיקה 1500 כוחות סוס המאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-2.4 שניות ועד מהירות מרבית של 380 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. למה כל כך "לאט", אם כבר שברו את מחסום ה-430 קמ"ש עם הויירון? ובכן, הנימוק לכך טמון באורך החיים של הצמיגים וכרוך סביב כוח ההצמדה של המכונית לכביש, שנאמד ב-456 ק"ג, או 90 ק"ג יותר מהשירון. במילים אחרות: תחת עומסים כאלה, הצמיגים מכתיבים את המגבלות.

בוגטי DIVO. יצרן, אתר יצרן
בוגטי DIVO/אתר יצרן, יצרן

את ההבדל בין שתי מכוניות העל, כפי שטענה פעם הפרסומת המפורסמת של סיטרואן ZX, ירגישו הנהגים בסיבוב, או נכון יותר בהקפה סביב מסלול המבחנים ההיסטורי של פיאט באיטליה, ה-NARDO (היום בבעלות פורשה). בבוגטי אומרים שה-DIVO מסוגלת להפחית שמונה שניות מזמן ההקפה של השירון בין סיבוב לישורת על פני 12.5 הקילומטרים.

כנהוג בבוגטי, המכונית היא מחווה לדמות בעלת חשיבות היסטורית בתולדותיה. היא נקראת על שם אלברט דיבו (1895-1966), טייס קרב צרפתי בזמן מלחמת העולם הראשונה שלאחר מכן גויס לבוגטי כנהג מירוצים וזכה פעמיים במירוץ טארגה פלוריו בשנות ה-20 עם בוגטי טייפ 35, בתקופה בה היה נהוג לחצות את תוואי הכבישים של סיציליה במרחק כולל של 148 קילומטרים (לאחר מכן קוצר המרחק ובשנות ה-70 המאוחרות בוטל המירוץ כליל עקב סיכונים בטיחותיים).

לשאלת המחיר; האם לא מדובר ביותר מ-שירון קצת יותר חדה ומעוצבת, תמורתה דורשים מחיר כפול? ובכן, לדברי סטיבן ווינלקמן, מנכ"ל המותג, ה-DIVO היא הרבה יותר מ"שירון שחובשת כובע אחר. זו מכונית מושקעת. קרענו אותה בלי רחמים סביב מסלול המירוצים באיטליה כדי לחלץ יכולות כאלה גבוהות", כך הוא אומר. "אין הרבה מכוניות שמסוגלות לשייט בפיתולים ב-1.6 ג'י. אפשר לומר שבמסגרת האפשרויות שלנו, היא בנויה לעמוד בתאוצה לטרלית, זריזות אדירה. ה-DIVO נולדה לפניות".

בוגטי DIVO. יצרן, אתר יצרן
בוגטי DIVO/אתר יצרן, יצרן
בוגטי DIVO. יצרן, אתר יצרן
בוגטי DIVO/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • בוגטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully