וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל-על: מכונית העתיד של אודי רוצה את הנהג במרכז, בלי מערכות אוטנומיות

27.8.2018 / 10:15

עם מערכות הינע חשמליות של מכונית הלה-מאן, אודי מזרימה מתח גבוה בעורקיו של מיזם ה-אי-טרון על רקע חשיפת מכונית הקיצון החשמלית החדשה, ה-PB18 . אנחנו רוצים להציע לנהג חווית נהיגה שעד היום הייתה אפשרית רק במכונית המירוץ שלנו"

אתר יצרן

מי שחשש שפולקסווגן מקריבה פרויקטים פורצי דרך בגלל הנזק הכלכלי שנגרם לחברה עקב סקנדל "דיזלגייט" בשנתיים האחרונות, עשוי להיות מופתע לטובה אם במקרה זכה לעלעל בתערוכת הרכב בפבל ביץ', קליפורניה, ה-'קונקורס דה אלגנס'; לא זאת בלבד שפולקסוווגן חשפו במסגרת זו את בוגטי DIVO עליה סיפרנו לכם אתמול, גם חטיבת היוקרה, AUDI נחתה בקליפורניה עם יצירות דרמטיות: החייאת מיזם ה-E טרון הבכיר על סיפונה של מכונית-על מהפכנית, ה-PB18.

מכוניות על חשמליות נוצרות בימים אלו בקצב מסחרר עקב המחויבות לבצע התאמות לתקנות זיהום האוויר; הפרופיל שלהן דומה, אבל הביצוע אישי וגם האמירות. רובן משתמשות במערכות הנעה היברידיות או חשמליות לחלוטין עם הכנה למערכות אוטונומיות, אבל ב-אודי רצו לבודד את הטכנולוגיה האוטומטית ולהשאיר אותה מחוץ לתמונה. במקום זאת, בחרו פלטפורמה עם אבזור מינימליסטי וכל זאת סביב הגרעין הפרמיטיבי של המערכת - הנהג.

איך זה עובד? באודי מכנים את הפרויקט "דרגה אפס", כלומר הנהג הוא ה-"שחקן" הראשי שמתפעל את המכונית בלי שום בינה מלאכותית מסביב שתיקח ממנו את השליטה. התכנון מבוסס על מכונית ספורט עם מנוע מרכזי - תחשבו אודי R8 רק עם רכיבי קרבון, שלדת אלומיניום, תרכובות קלות נוספות ובפנים מנוע חשמלי, סוללות ומערכת טעינה.

הביצועים מעולים כמובן, עם כ-750 סוסים ידידותיים לסביבה ו-83 קג"מ, 0-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות וטווח מרבי של 500 קילומטרים בין טעינות. את הטעינה אגב, אפשר לבצע על משטח אלחוטי ללא צורך בחיבור כבל ישיר לתשתית קונבנציונלית (קיים עם טעינה מהירה ב-15 דקות).

מעבר לכל הנתונים, בולט במיוחד פיצ'ר ייחודי שכולו מוקדש לחדוות הנהיגה. בשונה מכל רכב רגיל, הנדסת האנוש של המושבים בחזית מודולארית, והמשמעות היא שאפשר למקם את הנהג בצד ימין, שמאל או במרכז (כמו במקלארן F1 המיתולוגית) בזכות שימוש בתקשורת על בסיס אלקטרו-מכאני, Drive by wire. "אנחנו רוצים להעביר את חווית המסלול אל הכביש, אומר גייל בוזיין, מנהל העיצוב של אודי. "זו הסיבה שפתחנו את הקוקפיט סביב תנוחת הנהיגה האידאלית של הנהג. זה לא אומר שהיא רק עבורו - זו מכונית לשימוש יומיומי שגם הנוסע יוכל להנות ממנה". כן, יש לה אפילו תא מטען בזנב ההצ'בק המחוטב שלה.

אודי P18 אי-טרון. יצרן, אתר יצרן
אודי PB18 אי-טרון. לא רוצים מערכות אוטנומיות. לרכב יש 3 מנועים חשמליים, אחד מלפנים ושניים מאחור/אתר יצרן, יצרן
אודי P18 אי-טרון. יצרן, אתר יצרן
יש אפילו תא מטען, קומפקטי/אתר יצרן, יצרן
אודי P18 אי-טרון. יצרן, אתר יצרן
אודי P18 אי-טרון/אתר יצרן, יצרן
אודי P18 אי-טרון. יצרן, אתר יצרן
אודי P18 אי-טרון/אתר יצרן, יצרן

באודי אומרים כי ה-PB18, שאורכה 4.3 מטרים ורוחבה 2 מטרים היא מכונית ראווה שמחצית מהטכנולוגיות שלה נלקחו מדגם הלה-מאן התחרותי, כלומר לא תגיע בפורמט הנוכחי לכבישים הציבוריים. ואולם, כמו כל מכונית קונספט או אב-טיפוס היא מכינה את הקרקע לדגמים סדרתיים, אחד מהם יהיה ה-AUDI אי-טרון SUV שייחשף בתערוכת הרכב הקרבה בפריס, ואולי עוד קצת לפני כן באירוע ממוקד של החברה כדי למקסם את החשיפה; ה-SUV החשמלי של אודי, הראשון מסוגו, יהיה גם הוא בעל טעינה אלחוטית ויוכל לכסות מרחק נסיעה של 400 קילומטרים עד אוזלת כוחן של הסוללות.

מבחינת אודי לפחות, ה-PB18 היא ציון דרך חשוב בתולודותיה מכוון שהיא רומזת בגלוי שאין לה שום כוונה להפוך את הנהג לקישוט בקבינה. אולי זו, תהיה הבשורה הכי חשובה שלה בשנים האחרונות לקראת העידן הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully