וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובה של הרודסטר: ב.מ.וו ממציאה מחדש את ה-Z4

27.8.2018 / 10:29

שוק הרכב אולי טובע בתוך ים ג'יפונים, אבל ב-BMW עדיין מאמינים שיש אנשים שרוצים לחוות נהיגה במובן הטהור ביותר שלה. ה-Z4 החדשה יוצאת לדרך

ב.מ.וו Z4. יצרן, אתר יצרן
ב.מ.וו Z4 החדשה/אתר יצרן, יצרן

שתי בשורות חשובות שצוברות תאוצה לאחרונה במטה ב.מ.וו במינכן צריכות להחזיר לחלק מחובבי המותג הגרמני את האמון העיוור ב"מכונת הנהיגה" הגרמנית, שקצת נפגעה עקב עודף חשמול. הראשונה נוגעת לכיול המחודש של ב.מ.וו סדרה 3 שאם לשפוט על פי כל הדיווחים תהיה הדינמית ביותר מזה שנים ארוכות אפילו עם הנעה חלופית (חשמלית). השניה, הפציעה השבוע בפבל ביץ' ארה"ב במסגרת בכורתה של ב.מ.וו Z4 החדשה, דור שלישי לדו-מושבית היוקרתית שפותחה ב-4 השנים שחלפו בשיתוף טויוטה שהפיקה על הפלטפורמה הזו אבולוציה של הסופרה החדשה.

שיתוף הפעולה בין הגרמנים ליפנים נכרת ב-2012, אולם במסגרתו הוסכם ש-ב.מ.וו תקבל את רוב ההחלטות המעשיות, כך שניתן יהיה לצמצם את ההוצאות הכלכליות ובמקביל לעבור לשלב הביצוע בלי פשרות - כל מותג לפי תפישתו הפילוסופית. הסופרה בכל אופן עדיין נמצאת בשלבי טרום ייצור ונבחנת בעיקר על מסלולי המירוצים אולם ה-Z4, תהיה בכבישים שלנו בשנה הבאה במעט מאוד שינויים חיצוניים מדגם הקונספט שהוצג בשנה הקודמת. גם זו בשורה מצוינת, כי היא נראית פשוט מעולה.

ב.מ.וו Z4. יצרן, אתר יצרן
ב.מ.וו Z4/אתר יצרן, יצרן

ה-Z4 החדשה מחליפה את הדור הקודם (2009-2016) ונחשבת ליורשת הרוחנית של ה-Z3. מבחינה טכנולוגית זו מכונית חדשנית בכל חלקיה - היא גדולה מקודמתה (בעיקר ברוחב) אבל קלה ממנה בכמה עשרות קילוגרמים ומשתמשת בתקרת ברזנט אותה ניתן לתפעל באופן אלקטרוני. תא הנוסעים שואב השראה מכאן ומשם ומתבסס על הנדסת האנוש של סדרות 2-5 עם בקרת iDRIVE חדישה וכן מערכות ה-Live Cockpit עם צגים דיגיטליים וכל הצעצועים שאפשר לבקש במכונית מודרנית, אם כי במינימום ההכרחי כדי לא לפגוע בדיאטה.

בשלב ראשון תשווק ב.מ.וו את ה-Z4 בגרסת ה-M40i לה מנוע 3.0 ל' ששה צילינדרים המייצר 340 כוחות סוס העוברים לסרן האחורי דרך תיבת הילוכים ידנית או תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה מהירויות. ההאצה ל-100 קמ"ש נאמדת ב-4.6 שניות. עד להופעת גרסת ה-M האתלטית תהיינה מהדורות M למחצה (קיט ספורטיבי) עם מתלים אדפטיבים, מערכות בלימה משופרות ודפרנציאל אלקטרוני. מנועים בסיסיים יצטרפו בהמשך 2019 בהספקים שינועו בין 200 ל-250 כ"ס.

מחירים ופרטים טכניים מלאים יחשפו באירופה במסגרת תערוכת הרכב בפריס שתפתח לקהל ב-4 באוקטובר. לארץ, כאמור היא צפויה להגיע ב-2019.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ב.מ.וו Z4. יצרן, אתר יצרן
ב.מ.וו Z4/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully