וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרצופה של המדינה: צפו בנהג אלים יורק על קשישים בצומת יגור

27.8.2018 / 14:00

לפני מספר ימים בצפון הקרוב תועד בחור צעיר יורק בפרצופם של זוג קשישים שישבו ברכב הסמוך אליו, לאחר שהפריעו לו להשתלב בתנועה. ארז קיטה, אור ירוק: "אין תחליף לנוכחות פיזית של השוטרים בכביש וחסרות ניידות רבות"

יח"צ - חד פעמי
נהג יורק על נהג אחר בכביש, אור ירוק. עמותת אור ירוק,
בריונות כביש בישראל. תופעה נרחבת/עמותת אור ירוק

בריונות כביש היא תופעה שטופלה בשנים האחרונות ביד קשה מצד משטרת ישראל, אך למגר אותה לחלוטין היא משימה בלתי אפשרית נוכח האלימות המאפיינית את החברה הישראלית, במקביל לירידה במספר הניידות. וכך, ממש לפני מספר ימים צולם על ידי נהג בצומת יגור אדם אשר יצא מרכבו "לטפל" בזוג נהגים מבוגרים שהפריעו לו כנראה להשתלב בתנועה; אפשר להעיר על חוסר התחשבות בכביש, אבל הוא בחר להגיב בצורה גסה וירק בפרצופם.

נהג הרכב שצילם את האירוע, אמר לנו: "מדובר בזוג זקנים בפולו שחורה. כנראה הפריעו לנהג בטויוטה להשתלב בפקק בצומת אז הוא נסעה אחריהם במהירות. הם ניסו לברוח אבל לא הצליחו - הוא סגר עליהם במהירות. ירד, קפץ לרכב שלהם והבהיל אותם, קילל וירק פעמיים בפרצוף של המסכנים. הנהג הזקן פשוט המשיך בדרכו בלי התנגדות".

"האלימות שמאפיינת את החברה הישראלית זולגת גם לכביש. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הכפיל את מספר ניידות התנועה בשנה האחרונה וניתן לראות את התוצאות בצמצום ההרוגים בתאונות, אך עדיין אין תחליף לנוכחות פיזית של השוטרים בכביש וחסרות ניידות רבות. מעבר לחשש האישי מההתנהגות האלימה, נהיגה עצבנית ובריונית מגבירה את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים", כך אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. עוד אומר לנו קיטה, "

תקיפה בכביש, מכל סוג, נכללת ברשימת עבירות הבריונות. ואולם, איך מתייחס החוק לתקיפת "יריקה"? לדברי עו"ד אסף ורשה, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, יריקה מהווה עבירה של תקיפת סתם - תקיפה ללא גרימת חבלה או סימן על הגוף. "העונש המרבי על עבירה של תקיפת סתם הוא מאסר למשך שנתיים. ואין מדובר על איום בעלמה: בית המשפט דן בכתב אישום שהוגש כנגד בחור שירק בפניו של המתלונן. השופטת מאיה אב-גנים ויינשטיין קבעה כי היריקה היא בגדר תקיפה ולאור זאת הרשיעה אותו בעבירת זו.

אולם לצד ההליך הפלילי, מוסיף ורשה, "המותקף יכול להגיש גם תביעת נזיקין שכן מדובר על עבירה על החוק שמגדיר תקיפה "כשימוש בכוח מכל סוג שהוא, ובמתכוון, נגד גופו של אדם על ידי הכאה, נגיעה, הזזה או בכל דרך אחרת, בין במישרין ובין בעקיפין, שלא בהסכמת האדם או בהסכמתו שהושגה בתרמית, וכן ניסיון או איום, על ידי מעשה או על ידי תנועה, להשתמש בכוח נגד גופו של אדם כשהתוקף גורם שהאדם יניח, מטעמים סבירים, שש לו הכוונה והיכולת לבצע את זממו".

בנסיבות אלו, אומר לנו עו"ד ורשה, בית המשפט יכול לחייב את התוקף לשלם פיצויים, שיכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully