וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלשניקוב מציגה מכונית חשמלית "מהפכנית", ויורה לכוון טסלה

28.8.2018 / 8:52

המכונית החשמלית של קלשניקוב מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ובעלת טווח נסיעה מרבי של 350 קילומטרים. השאיפות בכל אופן מרחיקות לכת - להתחרות בטסלה

מכונית חשמלית של קלשניקוב, C-1. יצרן, Kalashnikov,, אתר יצרן
המכונית החשמלית של קלשניקוב, ה-CV-1 EV/אתר יצרן, יצרן, Kalashnikov,

אם יצרנית שואבי אבק (דייסון) רוצה לעשות מכונית חשמלית, אז למה לא יצרנית רובה סער? במסגרת תערוכת נשק שהתקיימה לפני מספר ימים במוסקבה, הציגה קלשניקוב, הידועה בזכות רובה ה-AK47 המיתולוגי שלה, מכונית קומפקטית בעלת מערכת הנעה חשמלית, ה-CV-1 EV.

בדברים שמסרו קלשניקוב לסוכנות הרוסית הבינלאומית למידע, נאמר כי הם רוצים להטביע את חותמם בענף זה, ואף להתחרות בצורה לגיטימית בטסלה ובעתיד גם ביצרני הרכב הגדולים. זאת במסגרת התרחבות החברה לתחומים נוספים, שכן קלשניקוב מייצרת כיום גם אופנוע חשמלי, רכב עירוני חשמלי לשימוש כוחות האכיפה ואפילו עובדת על מכונית מעופפת, לצד פיתוחים אחרים לשימוש צבאי (כלי טיס בלתי מאויש חמוש, בין היתר).

העיצוב החיצוני לא בדיוק מיודד עם מנהרות רוח ויעמיד במבחן רציני את היכולות שלה לשמור על יציבות כיוונית, אולם זו כנראה הייתה כוונת המשורר מלכתחילה. היא חולקת דמיון לבלוקים הרבועים של הגוש הקומינסטי משנות ה-70 ובמיוחד מאוזכרת בנשימה אחת עם הקומבי 2125 שיוצרה למעלה מ-20 שנה, בין 1973 ל-1997.

המערכות החשמליות בסיסיות, כלומר לא המילה האחרונה בתחום, כאשר מתחת למרכב סוללות במשקל של 50 ק"ג והספק מרבי של כ-120 כוחות סוס. לדברי קלשניקוב, טווח הנסיעה המרבי בין טעינות הוא 350 קילומטרים וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות.

בקלשניקוב, יש לציין, שדכו לפרסומים הרשמיים את הכותר "מכונית-על" חשמלית. הם לא מספקים יותר מדי מידע נוסף על הרכב זולת העובדה כי מצויד בממיר מתח "מהפכני" שמפעיל פונקציות נוספות ברכב תוך שימוש חסכוני במשאבים. "קיבלנו השראה ממפתחים מובילים כאשר ייצרנו את המכונית הזו", כך מסרו לכלי התקשורת ברוסיה.

ייצור? מחירים? יעדים? כל אלו עדיין בגדר סימן שאלה. ויש לנו עוד כמה שאלות, ליום סגרירי.

מכונית חשמלית של קלשניקוב, C-1. יצרן, Kalashnikov,, אתר יצרן
מכונית חשמלית של קלשניקוב, C-1/אתר יצרן, יצרן, Kalashnikov,
מכונית חשמלית של קלשניקוב, C-1. יצרן, Kalashnikov,, אתר יצרן
טעינה חשמלית/אתר יצרן, יצרן, Kalashnikov,
מכונית חשמלית של קלשניקוב, C-1. יצרן, Kalashnikov,, אתר יצרן
רטרו עד הפריט האחרון/אתר יצרן, יצרן, Kalashnikov,
  • עוד באותו נושא:
  • קלשניקוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully