וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מסוכן בכביש: חמישה טיפים מצילי חיים לנהגים בישראל

וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי

9.10.2018 / 8:13

כ-2.2 מיליון צעירים חזרו לבית הספר היסודי, חטיבות הביניים והתיכונים, וכדי להימנע מתאונות זקוקים הנהגים לכל עזרה שהם יכולים לקבל, בטח ובטח ממערכות התראה מתקדמות

אמא חוצה עם ילידה את הכביש. ShutterStock
תחילת שנת הלימודים היא אתגר לנהגים לא פחות מאשר לתלמידים/ShutterStock

הקפיץ כבר דרוך היטב, חודשיים שהם חודש ו-28 ימים יותר מדי של חופש גדול הגיעו לסיומם. יותר משני מיליון תלמידים חזרו לשערי בתי הספר ברחבי הארץ. בחודשים הקרובים יפגשו הילדים פעמיים ביום את המציאות של הכבישים בישראל. בהגעה שלהם לבית הספר ובחזרה ממנו.

ישנן הרבה סיבות לכך שחלקם של ילדים וקשישים הינם בין שתי האוכלוסיות הנפגעות ביותר מסך תאונות הדרכים. סיבות סטטיסטיות כמו העובדה שהם בעיקר אלו שנמצאים בקבוצת הולכי הרגל, סיבות קוגנטיביות הקשורות ליכולת הזיהוי והערכת המהירות שלהם ועד סיבות פיזיות של פגיעות גופנית.

אבל לא משנה מהן הסיבות, בשורה התחתונה, אף נהג לא רוצה למצוא את עצמו במצב בו הוא מעורב בתאונת דרכים בה נפגע הולך רגל ועל אחת כמה וכמה ילד.

מערכת התראה מובילאיי. יח"צ,
כל עזרה בהתמודדות נדרשת, התראת הולכי הרגל של מובילאיי היא אחת מהן/יח"צ

אז מה אפשר לעשות?

קחו כמה טיפים קטנים ליום הראשון של נהיגה בשנת הלימודים הנוכחית.

1. כמו שריפה, הדרך הכי טובה לחמוק מתאונה היא למנוע אותה. אם מסלול הנסיעה שלכם כולל מעבר סמוך לבית ספר בשעות תחילת או סיום הלימודים, בדקו אפשרות לנתיבים חלופיים. הארכה של הדרך בכמה דקות תחסוך לכם חשיפה לסיכון הזה.

2. אם אותם נתיבים אכן עוברים ליד בתי ספר, האטו את מהירות הנסיעה. הרגעים הלחוצים של ההורים בבוקר לפלוט את הילדים למסגרות ולהספיק לעבודה, ומצד שני הדהרה המטורפת של ילדים החוצה מבתי הספר בסיום יום הלימודים, הן שתי נקודות תורפה התנהגותיות שאין לנו יכולת לשלוט עליהן. על המהירות שלנו אנחנו יכולים לשלוט וזו אחראית למרחקי עצירה קצרים יותר.

3. נסו להימנע משימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה ליד בית ספר, או לחלופין בקשו מבין השיח שלכם 10-15 שניות של הפסקה, כדי לגרד עוד כמה אחוזי ריכוז וקשב למה שמתרחש סביבכם.

4. ילדים הם אנשים קטנים, הם יכולים לצוץ גם במרווחים בין מכוניות שלנו נראים לא הגיוניים לחציה. צפו לכך שגם במקומות הפחות צפויים ביותר תגיע ההתפרצות לכביש. על המקומות הברורים מאליהם כמו מאחורי רכב הסעות שעוצר בצד הדרך, אין מה להרחיב.

5. גם אם נוקטים בכל אמצעי הזהירות האלו ורבים אחרים, הצטיידות בעוד אחד מהם היא תמיד מומלצת. מערכות התראה מתקדמות כמובן שאינן תחליף לנהג דרוך, אחראי וערני, אבל הן עושות דבר אחד טוב יותר - מוסיפות את המילה "תמיד" לפני שלושת התיאורים האלו. מערכת ההתראה של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה המוסיפה להתראות ולחיוויים של סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק, התראה על שלטי מהירות ועוד גם זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ההתראה הפעילה בשעות היום, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם. עד שתי שניות התראה מראש, שיבטיחו שגם אם הנהג מעד לרגע אחד של חוסר ריכוז, מערכת ההתראה תהייה שם כדי להתריע על הסכנה מלפנים.

עם עלות התקנה של 2,100 שקלים שמהם 1,500 מוחזרים בדמות הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית על פני שלוש שנים והנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב, זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות שלכם וכן בפן הכספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully