וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח GTI: הצצה ראשונה למכונית ספורט חדשה של סקודה

30.8.2018 / 11:41

סקודה פרסמה שני איורים רשמיים למכונית קומפקטית שתחזק את סדרת ה-RS בעתיד יחד עם קארוק ואולי גם סופרב. האם זו הפרשנות הצ'כית הישירה לגולף GTI?

סקודה. יצרן, אתר יצרן
סקודה RS ויז'ן קונספט/אתר יצרן, יצרן

סקודה אשרה לאחרונה לפחות שני דגמי RS חדשים שיצטרפו לאוקטביה; אחד מהם יהיה קארוק RS שיופיע בתערוכת פריס הקרובה (4 באוקטובר) והשני הוא דגם חשמלי עם ביצועים מפתיעים, לדברם. אופציה נוספת שעומדת על הפרק היא גרסת RS של הסופרב, אם כי עדיין לא ברור מתי תגיע לכבישים.

מבחינת ההיצע הקיים, אוקטביה RS נחשבת מזה שנים ל-"GTI" של סקודה, ויצרה לעצמה קהל נאמנים אדוק בזכות היכולת המרשימה, האבזור והשימושיות המשפחתית. אלא שכעת, עולה כי סקודה בשלה לייצר מכונית קומפקטית ספורטיבית ברוחה של הגולף המיתולוגית, שבסופו של דבר אף תירש את מקומה של משפחת הראפיד ספייסבק.

בסקודה מספרים על מידות קונבנציונליות בסגמנט; האורך הוא 4.3 מ', בסיס הגלגלים2.61 מ', הרוחב קצת יותר מ-1.80 מ' והגובה 1.43 מ'. יתר המידות והפרטים טרם פורסמו, אולם סביר כי הדגם הסדרתי יאבד חלק מהרכיבים הדרמטיים של מכונית הקונספט (חישוקי ענק לדוגמא ולא בטוח שגם יקבל את כנף הקרבון שהותקנה על מכונית הראווה).

בסקודה מפנים משאבים גדולים בשנים האחרונות להגדלת כוח המשיכה של החטיבה הספורטיבית ולעיצובים נועזים. דגם ה-VISION החדש שיוצג בפריז יכול לספק לנו תשובות הרבה יותר נחרצות לגבי התכנות הסדרה הזו, שממשיכה להתקדם ככל שחולפות השנים.

כיתובי ה-RS (ראשי תיבות ל-'ראלי-ספורט') הופיעו לראשונה על סקודה 180 וה-200 RS קונספט בשנת 1974. אלו היו הדגמים שהכינו את חטיבת המירוצים להזנקת מכונית הראלי המוצלחת של המותג, ה-RS130 שהחלה את דרכה על המסלולים כשנה לאחר מכן. ה-v השקט בצמוד לאותיות משמעותו "Victory" (נצחון). בשנים שלאחר מכן, הצטרפה לסדרות הראלי גם פאביה בקבוצת ה-1600, אולם בניגוד לאוקטביה היא מעולם לא זכתה לחבילת ביצועים רצינית לכביש הציבורי כמו אחותה הגדולה, והסתפקה במהדורות ספורטיביות למחצה כולל דגם RS דיזל (2002-2007).

סקודה. יצרן, אתר יצרן
סקודה/אתר יצרן, יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully