וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עיצוב שנוי במחלוקת, בטויוטה יחדשו את הפריוס

2.9.2018 / 14:04

טויוטה נערכת להשיק פריוס מחודשת בשל ירידה במכירות הסדרה שנובעת מעיצובה החייזרי. ההשראה תגיע מאחותה הגדולה, פריוס פריים

השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. יצרן, ניר בן טובים
טויוטה פריוס דור 4. יותר מדי משונה?/ניר בן טובים, יצרן

3 שנים אחרי שהושקה, טויוטה תחשוף פריוס מעודכנת (מתיחת פנים) בחודשי החורף הקרבים, ככל הנראה בשלהי דצמבר או בתחילת הרבעון הראשון של 2019, כך עולה בימים אלו על פי דיווחים שפורסמו בכלי התקשורת ביפן. על פניו, רענון זה נראה כמו מהלך שגרתי של "אמצע החיים", אולם ההסבר למסכת העדכונים נקשר ישירות לירידה במכירותיה עקב קבלת פנים צוננת שספג הדור הרביעי בגין עיצובו השנוי במחלוקת, החל מיום שיווקו.

לפי הדיווחים מהמזרח הרחוק, זיהתה טויוטה צניחה עקבית במסירות פריוס דור 4 כשעל חשבונה מטפסת לפסגה ביפן טויוטה פריוס C - גרסה מוקטנת של הפריוס ההיברידית במבנה הצ'בק (שנמכרת גם בארה"ב). על פי מומחים בענף הרכב בטוקיו, שינוי כזה היה בלתי מתקבל על הדעת בעידן הקודם של הפריוס שהייתה בין הנמכרות ביותר בתולדות החברה.

טויוטה ריכזה את כל המאמצים לרענן את העיצוב החיצוני ולא תטפל כמעט בכלל במכלולים הטכנולוגיים של המכונית, להוציא הפחתת משקל קלה וחיזוק בצד הבטיחותי (מערכות נוספות של טויוטה 'סייפטי-סנס'). העיצוב ברובו יושפע באופן ניכר מהמשפחתית הגדולה ההיברידית, פריוס פריים פלאג-אין שגם היא נמכרת בארה"ב וכן תהיינה קצת נגיעות סמליות מטויוטה מיראי, מכונית המימן של היצרנית היפנית.

השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. יצרן, ניר בן טובים
השקה טויוטה פריוס דור 4 2016/ניר בן טובים, יצרן
השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. יצרן, ניר בן טובים
השקה טויוטה פריוס דור 4 2016/ניר בן טובים, יצרן
טויוטה פריוס פריים. AP, AP
טויוטה פריוס Prime, בהופעת בכורה בתערוכת ניו-יורק 2017/AP, AP

נקודתית, ביצעו טויוטה שינויים בעיקר בשבכה הקדמית, בכלל זה טיפול בפנסים, הפגושים וקשתות הגלגלים בשני קצותיה. יחידות התאורה עוצבו מחדש כך שבתוכן הפרדה עם 3 מחיצות של LEDים שיוצרים מראה נקי יותר ופחות חוצני. שינויים נוספים צפויים גם בחלק האחורי, בצידי תא המטען וכן הוסיפו טויוטה איתותים "סיקונסאלים" בפנסים האחוריים, מה שנקרא לעתים בסגמנט מכוניות היוקרה "חכת דייגים".

פריוס דור 4 משווקת בישראל החל ממרץ 2016, במחירים שנעים בין 140 ל-147 אלף שקלים. קצב המכירות הממוצע של הדגם בשנה האחרונה עומד על כ-100 יחידות מדי חודש, כאשר בשנה הקודמת נמסרו ב-12 חודשי פעילות קצת יותר מ-960 מכוניות. נכון ליולי האחרון, נמסרו בארץ יותר מ-720 דגמי פריוס 2018, כך שהיבואנית יוניון מוטורס עשויה לסיים את השנה עם נתון קצת יותר טוב מהשנה הקודמת.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully