וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב החשמלי מתקרב? אפקון תקים תחנות טעינה ציבוריות

דובי בן גדליהו

3.9.2018 / 12:11

כלמוביל, דלק וצ'מפיון חתמו עם אפקון מקבוצת שלמה על הסכם להקמת תחנות טעינה ציבוריות מהירות

מיצובישי אאוטלנדר phev. קינן כהן, מערכת וואלה! NEWS
מיצובישי אאוטלנדר היברידי פלאג-אין בעמידת טעינה/מערכת וואלה! NEWS, קינן כהן

חברה בבעלות אפקון הציבורית מקבוצת שלמה הודיעה כי התקשרה עם יבואני רכב מובילים בישראל בהסכם להקמת מטענים ציבוריים מהירים בצפון הארץ ובדרומה, אשר יאפשרו נסיעה חשמלית רציפה לאורך כל מדינת ישראל. הקמת המטענים היא במימון משותף של הצדדים, והם יספקו חשמל לרכבים חשמליים של יבואנים בישראל, כאשר אפקון תהיה אחראית על התקנת המטענים והתפעול השוטף שלהם ועל אספקת החשמל ללקוחות וחיובם.

המטענים יאפשרו טעינה מלאה של רכב חשמלי בתוך כחצי שעה. המטען הראשון יוקם באזור מצפה רמון והשני בגליל. בהמשך צפויה אפקון להמשיך ולהקים מאות מטענים נוספים ברחבי הארץ.

הסכם זה מגיע לאחר סדרת ההתקשרויות של אפקון תחבורה חשמלית עם יבואני רכב בישראל להקמת מטענים ביתיים עבור לקוחותיהם. עד כה התקינה אפקון מעל 500 מטענים ביתיים. ל"גלובס" נודע כי בין היבואנים שהצטרפו לרשת הטעינה המהירה החדשה נמצאים כלמוביל, דלק רכב (ב.מ.וו) וצ'מפיון מוטורס. כל שלוש החברות נערכות לקראת יבוא נרחב יותר של דגמים חשמליים לחלוטין במהלך השנתיים הקרובות, כאשר יונדאי צפויה להתחיל בשיווק כבר בשנה הבאה.

במקביל, יבואנים נוספים בוחנים הצעות של מספר ספקים להצטרף לרשתות טעינה מהירה מספקים אחרים. בינתיים צפויות עמדות הטעינה לשרת את לקוחות כלי הרכב ההיברידיים נטענים וכלי רכב חשמליים "מזדמנים". כיום נוסעים כ-5,000 כלי רכב "מחושמלים" בישראל, בעיקר מכוניות היברידיות נטענות.

אפקון תחבורה חשמלית, שהוקמה במהלך שנת 2018, מרכזת את פעילות קבוצת אפקון בתחום הרשתות לטעינת כלי רכב חשמליים. החברה מספקת לפרויקט חשמל, תשתיות, מערכות ניהול ובקרה וציוד, ותוך מתן פתרונות למקרים בהם קיבולת החשמל באתר מוגבלת, ויש צורך בהגדלת הקיבולת או בניהול חכם של הקיבולת הקיימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully