וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימאהה ניקן בישראל: טעימה ראשונה

5.9.2018 / 8:39

יש לו מערכת מתלים חדשנית מלפנים, מנוע שלושה צילינדרים של MT09 באמצע ומלא ראשים מסובבים מאחוריו - תכירו את ימאהה ניקן החדש. אופנוע כמו שלא ראיתם מעולם

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
ימאהה ניקן, לא דומה לשום דבר אחר, בהכל/תומר פדר

זה כבר כמה שנים שימאהה עושה בית ספר לכל יצרניות האופנוע מסביב. זה התחיל לפני כמה שנים עם ה-MT07 אבל אז כולם אמרו "ביג דיל, אופנוע בינוני נפח וזול", אז זה המשיך עם ה-MT09 ואז כולם אמרו "ביג דיל, אז יש לו מנוע טריפל מדליק" ואז זה המשיך עם ה-MT10 ואז כולם אמרו "טוב נו, יש לו מלא כוח", באמצע היו גם הטרייסר וה-XSR הרטרואי המגניב. אבל עכשיו יש את הניקן וכולם מוזמנים לסתום את הפה ולהסתכל על הדבר המגניב הזה. כי ימאהה עשתה את זה שוב.

זה לא רק איך שהוא נראה, ובמפגש מקרוב באירוע ההשקה שלו זה מתעצם, אלו כל הפרטים הקטנים שמרכיבים את האופנוע הכי מיוחד שראינו בשנים האחרונות.

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
חלוקת המשקל מצריכה ישיבה מאוד אחורית ביחס לאופנוע/תומר פדר

אז מה זה?

ניקן, שנהגה ני-קן - שתי חרבות ביפנית, הוא למעשה אופנוע שלושה גלגלים. אל תתבלבלו לרגע בין זה לבין קטנועי שלושה גלגלים כמותם ראינו מפיאג'ו, אפריליה וגם ימאהה - זה משהו אחר לגמרי. אנחנו נלך מהחלק האחורי קדימה.

זרוע אלומיניום שמחזיקה חישוק 17 אינץ' ועליו צמיג שמנמן מונע שרשרת, עד כאן אין משהו יוצא דופן. הבולם האחורי מתכוונן עם ברז עומס ראשוני, גם כאן, לא משהו שלא ראינו קודם. מכאן מתחילים להיות דברים מעניינים, בתוך שלדת הצינורות שמורכבת מראש היגוי פלדה ותושבת מנוע מאלומיניום, נמצא מנוע שלושת הצילינדרים של ה-MT09 שעובר סדרת שינויים כמו גל ארכובה כבד יותר, מפת הזרקה חדשה ויחסי העברה שונים בתיבת ההילוכים שמציעה קוויקשיפט בהעלאת הילוכים. מצערת רכב על חוט, בקרת שיוט, מצבי רכיבה ובקרת משיכה מכוילים להתאמה לכלי. ההספק עומד על 115 כ"ס ב-10,000 סל"ד ו-8.9 קג"מ

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
לוח מחוונים דיגיטלי, גם הוא במראה עתידני/תומר פדר

עכשיו מתחיל הקטע המעוניין, כל הארכיטקטורה הקדמית שלו על שני חישוקי 15 האינץ' היא יחידה מרשימה למראה ומרשימה עוד יותר כאשר מתעמקים בה. בלי להיכנס לכל פרטי הפרטים של העומסים עמם המכונה הזו צריכה להתמודד. הרעיון פה הוא פיצול עבודת ההיגוי והאחיזה של גלגל בודד לשני גלגלים, עד כאן הכל טוב ויפה. האופן בו זה נעשה הוא זה שמרשים מאוד. ימאהה קוראים לפתרון הזה LMW שפירושו - Leaning Multi Wheel מערכת קישור ביחידת ההיגוי שמחובקת לציר היגוי כפול מתרגמת את הפניית הכידון של הניקן לפעולת היגוי והטייה של האופנוע. המערכת שומרת ששני הגלגלים יהיו מקבילים זה לזה בזמן פנייה, מכיוון שבפועל שני הגלגלים לא עוברים את אותו המרחק בזמן פנייה, שכן הגלגל החיצוני מייצר רדיוס גדול יותר - יש לו הטייה נוספת זעירה כפיצוי.

כל גלגל נתמך על ידי זוג בולמים של KYB האחורי המרכזי אחראי לספיגה ולשיכוך והקדמי בתפקיד ייצוב הגלגל באמצעות "נקודת עיגון" נוספת בזמן הטייה וכן תוספת של שיכוך.

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
שני בולמים הפוכים של KYB תומכים בחלק הקדמי/תומר פדר

למרות כל הגשעפט הזה, הניקן לא אופנוע גדול פיזית. הוא דומה מאוד במימדים שלו לטרייסר 900 של ימאהה והשוני הבולט ביותר הוא רוחב מקצה ידיות הכידון שבניקן עומד על 885 מ"מ לעומת 850 בטרייסר. בסיס הגלגלים הוא 1,510 מ"מ (1,500 בטרייסר למשל). באופן טבעי, לא מדובר בחיה קלילה במיוחד, והמשקל עומד על 263 ק"ג.

איך הוא זז?

באירוע ההשקה, קיבלנו הזדמנות לרכיבה קצרצרה על הניקן באיזור נס הרים. ממש לא מחליף את המבחן שבדרך, אבל נותן רושם ראשוני.

תנוחת הישיבה מוזרה מעט, לא מבחינת התנוחה עצמה שמאוד זקופה, בעיקר בגלל שיושבים רחוק מאוד מהגלגלים הקדמיים ביחס למה שרגילים מאופנוע. ככה זה כשצריך לשמור על חלוקת משקל ויש הרבה ממנו מלפנים. מושב בגובה 820 מ"מ מאפשר להגיע בקלות לרצפה ונדנודים שלו בעמידה מגלים שהוא כבד, אבל פחות כבד ממה שנדמה. לוח המחוונים הדיגיטלי מפורט אבל קצת הולך לאיבוד במטראז' הפלסטיק מלפנים. צריך להתרגל לזה שהמראות נמצאות נמוך ממה שרגילים בדרך כלל.

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
מאז האופנוברים ממאדים לא הסתובב פה משהו כזה/תומר פדר

הנעה וגרגור שלושת הצילינדרים הייחודי נשמע מלמטה-מלפנים. משלבים לראשון והניקן מתגלגל במשיכה החלטית מהמקום. כבר במטרים הראשונים אני מתחיל לנענע אותו ומבין שהוא עושה את זה ממש כמו אופנוע רגיל, זה כאן וזה במהירויות גבוהות יותר. פחות חד מאופנוע ספורטיבי או אפילו חצי ספורטיבי, אבל בהחלט לא תחושה של פרונט מגושם.

עד ההגעה לפיתולים אני משתדל לרסק אותו על כל פיסת אספלט שבורה, כולל בפניות בצמתים, מה שלא הייתם מעלים על דעתכם בדו גלגלי - לניקן זה לא מזיז את קצה הוונטיל.

בכביש המפותל צריך להזכיר לעצמך להתרכז ברכיבה ולא במחשבה על כל הלינקים והזרועות והמוטות המקשרים. אבל הוא פשוט עושה את זה. ברגע שמשחררים את האופנוען הקפוץ שכל הזמן דואג לאחיזה בקדמי, הוא כלי שמתחברים אליו מהר מאוד. מתחברים ומגלים שהוא מעניק הרבה מאוד תחושת בטחון. הוא לא מתרגש מתיקוני היגוי, בלימות בפנייה או פתיחת גז מוקדמת מדי. הוא שש אלי הטייה וגם בור שגלגל אחד נכנס לתוכו לא מזעזע אותו יותר מדי בזכות הגלגל השני.

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
וזה גם נוסע טוב, ממש טוב/תומר פדר

שינוי יחסי ההעברה וגם אופי המנוע, מייצרים כלי שמצטיין יותר בפניה מאשר בפיצוצי גז והאצות. צריך להיות בדיוק ברצועת הכוח כדי להרגיש אותו. לא רכבנו מהר במיוחד, אבל תאוצות הביניים לא היו מרשימות במיוחד.

הקצב שהכתיבה התנועה מסביב לא אפשר גם להתרשם מהבלמים או לצלול לדקויות נוספות, כך שבאמת מדובר בטעימה קטנטונת. רשמים מפורטים יותר נוכל להביא בעיקר אחרי רכיבה ארוכה יותר, כזו שבה נוכל לחוות אותו גם בסביבה עירונית, בין עירונית ארוכת טווח כבישים שונים ובהרכבה.

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
זה לא ניקן, זה רוני לדו מ"פרוריידינג" שהיה רועה כנופיית הניקן בהשקה/תומר פדר

למי ובכמה

הניקן ואת זה ברור לכולם לא מיועד לכל אחד. קהל היעד שלו מאוד מגוון, אבל קטן בסופו של דבר. אלו יכולים להיות כאלו שרוצים את הכי מגניב וחדש, כאלו שמחפשים את תוספת הבטיחות של שני גלגלים מקדימה, או כאלו שמחפשים כלי תיור ספורטיבי קל לרכיבה.

המחיר לא נמוך, 110 אלף שקלים או 105 אלף שקלים בימי המכירות המיוחדים כעת. תחסכו מכולם את ההשוואה שלו לכל כלי דו גלגלי אחר בנפח או במחיר, הוא לא שם וזו טעות לקחת אותו לשם. הוא בעיקר אחר לגמרי, פונה לאנשים אחרים לגמרי וכאלו שיהיו מוכנים לשלם על זה.

ימאהה ניקן בישראל. תומר פדר,
המבחן המלא בקרוב/תומר פדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully