וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מטוס, קח וולוו אוטונומית: העתיד האוטופי של היצרן השוודי

5.9.2018 / 13:57

וולוו לוטשת עיניים למרחב האווירי על חשבון חברות התעופה שפועלות בקווים קצרים. מציגה רכב רעיוני אוטונומי שלוקח את הנוסע בסביבה מודולארית ובבטיחות מקסימלית. "העסק הזה עומד להשתנות, ואנחנו רוצים להוביל אותו"

אתר יצרן

"אין לי מושג איך עתיד התחבורה האוטונומי יראה, אבל יהיה לו כוח השפעה נרחב על הדרך שבה אנשים נוסעים, בין אם זה לעסקים או למטרות תיירות", כך אומר סגן נשיא אסטרטגיה תפעולית בוולוו, מרטין לוונסטם, על רקע חשיפת הקונספט 360C של וולוו היום (רביעי) בשוודיה - הקפסולה העתידנית שלדעתם תוכל להוות אלטרנטיבה יבשתית לקווי התעופה הקצרים.

פעילות הטיסות הפנימיות של חברות התעופה הגדולות היא עסק שמגלגל מיליארדים, ולכן וולוו שואפת להכניס את ידה עמוק לכיסם של הנוסעים. הפתרון שלה הוא על ידי אכלוס הנוסע במעין בועה אוטונומית פרטית בעלת חלל נוסעים מודולארי מותאם למגוון של צרכים: שינה, עבודה, בידור או לאונג' מפנק. "זה אולי נשמע נורא קל לרכוש כרטיס ולטוס ליעדים קרובים - אבל המציאות הרבה יותר מתישה", הוא מוסיף.

בסקר שנערך לאחרונה בארה"ב, נמצא כי אחוז גבוה מבין הנוסעים שטסים קבוע בטיסות פנים קיצץ באופן משמעותי את תדירות השימוש בהן ב-5 השנים האחרונות. הסיבה העיקרית לדברם היא שהטיסות נהפכו להיות קשות יותר, צפופות ולא נעימות ולעתים גם מתוחות. רבים מהם, החליפו את הטיסות באוטובוסים או ברכבות אם היעד נמצא במרחק של 4-5 שעות מנקודת מוצאם.

בדיוק לקהילה הזו מנסה וולוו לקלוע, מכוונת את ה-360C לרווחת הנוסעים עם טווח נסיעה של כ-300 קילומטרים וצפונה בין טעינות. "תחשוב שאתה הולך לישון ברכב. רגוע, בסביבה שקטה ונוחה וקם רענן אחרי כמה שעות של נסיעה לילית ביעד הבא שלך". עוד אומרים בחברה, שבניגוד ליצרנים אחרים, וולוו רוצה להוכיח שהיא לא רק מדברת אלא גם מבצעת."יותר מדי פעמים אנחנו נתקלים במפגני ראווה תאורטיים במקום מעשיים - אנחנו רוצים להמחיש איך באמת משתמשים בטכנולוגייה כזו. אנחנו מתמקדים בחיי היומיום של האנשים ואיך לשפר אותם. ה-360C היא צעד ענק בכוון הזה".

וולוו 360 קונספט. אתר יצרן
וולוו 360 קונספט/אתר יצרן
וולוו 360 קונספט. אתר יצרן
וולוו 360 קונספט/אתר יצרן

ארה"ב היא יעד אסטרטגי מרכזי של ה-360C, כי לדברי וולוו מעל 740 מיליון נוסעים השתמשו בשנה האחרונה בטיסות פנים בין ניו-יורק לוושינגטון או על קו לוס אנגל'ס-סן דייגו בין היתר. להערכתם, אנשים צמאים לקצר "תהליכים" כי המסע המייגע מתחיל עוד בשדה התעופה במסגרת בדיקות ביטחוניות, צ'ק-אין וכדומה שגוזלים מהם זמן יקר.

אין כמעט בדל של מידע טכני נוסף אודות ה-360C, מלבד המלל המחמיא על כך שהיא מכונית מולטי-פונקציונלית, ניסיונית שהינה חלק מהותי בהתכנות של וולוו ומחויבותה להילחם בתאונות הדרכים; עד שנת 2025 כך הם מבטיחים, שליש מהמכוניות שתימכרנה על ידי החברה תהיינה אוטונומיות.

וולוו 360 קונספט. אתר יצרן
וולוו 360 קונספט/אתר יצרן
וולוו 360 קונספט. אתר יצרן
וולוו 360 קונספט/אתר יצרן
וולוו 360 קונספט. אתר יצרן
וולוו 360 קונספט/אתר יצרן
וולוו 360 קונספט. אתר יצרן
וולוו 360 קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully