וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך רוכב? ב.מ.וו החלה לבצע ניסויים באופנוע אוטונומי

16.9.2018 / 8:07

האופנוע האוטונומי של BMW מסוגל להאיץ, לבלום ולבצע פניות ללא רוכב על המושב. "אנחנו בעיקר מחפשים דרכים חדשות לשפר את בטיחות הרוכבים"

חטיבת האופנועים של ב.מ.וו, Motorrad חשפה בימים האחרונים סרטון קצר בו היא מתעדת ניסויים באופנוע אוטונומי במסגרת פיתוחים טכנולוגיים, שחלקם מבוססים על אופנוע האב-טיפוס שהוצג אשתקד ה-VISION NEXT 100, שבין יכולותיו ייצוב עצמאי של הכלי.

"במבט ראשון, אין שום הגיון באופנוע אוטונומי", כך אומרים ב-BMW ומצביעים על השפעות חשובות ומידיות שהכלי טומן בחובו. "בפרויקט הזה, המטרה שלנו לא הייתה לייצר אופנוע שנוסע לבד, כי זה נוגד את הרעיון של כלי דו גלגלי", אומר סטפן האנס, מנכ"ל החטיבה. "אנחנו רוצים לשפר את בטיחות הרוכבים ברמה ניכרת", הוא מדגיש.

במסגרת הניסויים בדקו ב-BMW כיצד האופנוע, ה- ConnectedRide מסוגל לחמוק ממכשולים, לבלום, להאיץ ולבצע עצירות מבוקרות בלי לאבד איזון. לדברם, התוצאות תסייענה להם לפתח מערכות יציבות מתקדמות שבסיועו של הרוכב, יהפכו את חווית הרכיבה לחלקה יותר ובטיחותית מאי פעם.

אופנועים מודרניים כבר מצוידיים כיום בבקרות שיוט, בקרות יציבות ו-ABS. נראה שהכיוון של BMW מוטוראד הוא לחדד את התגובות של המערכות הקיימות ולהוסיף להן "רשת" הגנה נוספת לצמצום שיעור הנפגעים קשה בתאונות דרכים בהם מעורבים רוכבי אופנוע.

  • עוד באותו נושא:
  • אופנוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully