וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגעגעים לכרמל דוכס טנדר?

מקסים גולדשטיין

17.9.2018 / 8:25

ישראל, שנות ה-70, "מיץ פטל" מתפרסם, שלמה ארצי פורץ, ישראל במונדיאל ובתחום המוטורי, חברת אוטוקרס משווקת בשנים האלו את הכרמל דוכס בשלל סוגי מרכב. כעת חוזר הרכב כדגם מוקטן לאספנים ולנוסטלגיים

דגם מוקטן של כרמל דוכס טנדר. אלכס גילנסון, ניר בן טובים
דגם ייחודי למכונית מיוחדת, לאספנים ולנוסטלגיים/ניר בן טובים, אלכס גילנסון

ראש השנה 2018, בארוחת החג אצל ההורים של אשתי, בין הדיונים והוויכוחים הרגילים נשאלתי איזו כתבה אני הולך לפרסם בקרוב. אני מפתיע ואומר שבניגוד לרכב אמיתי, הפעם אני כותב על דגם, מיניאטורה של כרמל דוכס טנדר.

מאז שאני זוכר את עצמי, אני אוהב מכוניות. מתעניין, מייעץ, ואפילו כותב ביקורות עליהן. אבל אחד הדברים שאני הכי אוהב בתחום הרכב הוא איסוף דגמים מיניאטוריים. אחד הדגמים המדוברים לאחרונה בקרב קהילת האספנים בישראל אינו נמנה על אחד ממותגי הספורט או מכוניות העל הנפוצים בעיקר בקרב האספנים ואפילו לא מיוצר על ידי חברת דגמים אקסקלוסיבית. מדובר על כרמל דוכס טנדר, אותו רכב ישראלי פשוט ולא מוכר במיוחד שזוכה לעדנה בדמות גרסה למדפי הוויטרינה.

הכרמל דוכס טנדר, שיוצר על ידי חברת "אוטוקארס" הישראלית בין השנים 1968 ל-1978. בשעתו החליף הכרמל את הדור הראשון של הסוסיתא ה"קוביה", למרות ששמו שונה, תצורת הסטיישן שלו עדיין המשיכה להיקרא סוסיתא למרות ששמו הרשמי היה כרמל דוכס. עם קצת יותר מ-15,000 יחידות, הוא מכלי הרכב הפופולאריים ביותר שנבנו בישראל וזכה להצלחה רבה בעיקר בצה"ל. את מרכב הפיברגלאס הסיע מנוע 1.3 ליטר תוצרת טריומף הבריטית ולו 55 כ"ס שהניעו את הגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully