וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל האופניים החשמליים: יש תקנות, אין תיקון

עו"ד עמרי ארגמן

7.10.2018 / 7:15

לנהג המעורב בתאונת דרכים עם אופניים חשמליים, גם אם לא אירעה באשמתו צפויה מסכת ייסורים ארוכה. המחדל שהביא למצב הזה הינו תוצאה של הזנחה רבת שנים, התיקון למצב הבלתי אפשרי הזה ארוך לא פחות

בניגוד לחוק: רוכבים בלי קסדה, יורדים לכביש מדברים בסלולרי ומסיעים חברים. אין קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הפושע פוגע - הקורבן משלם, תאונה עם אופניים חשמליים הן אסון לבעל הרכב/מערכת וואלה! NEWS, אין קרדיט

הזעקה הציבורית להסדרת נושא האופניים החשמליים לא קמה רק בשל הסטטיסטיקה העגומה של מספר הפציעות ומקרי המוות, אלא כי כל נסיעה מהבית לעבודה הפכה לסיוט. הציבור זועק כי הוא משלם על כך בבריאותו הנפשית. בכל רגע נתון בכביש עלולה להיפתח הרעה בדמות רוכב אופניים חשמליים שיחדור לנתיב הנסיעה, יגרום לתאונה שבעקבותיה הנהג יאלץ להתמודד עם השלכות חמורות.

לצד הטראומה שכרוכה בפגיעה ברוכב, תאונה עם נפגעים, ולא משנה נסיבותיה, מכניסה את הנהג לסיטואציה של חקירה משטרתית. די בפציעה קלה על מנת שבשלב הראשון קצין משטרה יפסול את רישיון הנהיגה של הנהג למשך 60 יום. בהמשך לרוב יוגש כתב אישום כנגד הנהג. גם אם הראיות מצביעות במידה ניכרת על הפרה בוטה של החוק מצד הרוכב, בפן התעבורתי לא יהיה די בכך לזיכוי ורשלנות רוכב האופניים תחשב לכל היותר טיעונים להקלה בעונש. כך או אחרת, הוא יאלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לצורך הגנתו וככול שהפגיעה חמורה יותר כך הסיכון לענישה מחמירה גדל ובכלל זה קנסות, הטלת שלילה ואף שליחה למאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully