וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך נגנבים כלים דו גלגלים מתחת לאף

16.10.2018 / 5:48

נ' בסך הכל רצה לקפוץ לערוך קניות בשוק האיכרים של נמל תל אביב, הוא קשר את הקורקינט שלו לטבעת העיגון, אבל כשחזר - הכלי כבר לא היה שם. תיעוד מצלמות האבטחה חושף את השיטה של הגנב

ניר בן טובים

עבור רוב האנשים, מקרה של גניבת אופניים או קורקינט חשמלי מצטיירים כאירוע שיתרחש בשעות החשכה, בסמטה או חדר מדרגות מבודד. אבל זה ממש לא מה שאתם עומדים לראות כאן. לאור היום, בשישי בצהריים, במתחם סואן ושוקק בלב נמל תל אביב, מתחת לאף של נקודת השיטור - מגיע גנב ובקור רוח פשוט לוקח את הקורקינט של נ'. תיעוד מצלמות האבטחה במקום וחקירה נמרצת ועצמאית חושפת - זו השיטה.

מה עשו השוטרים? מה עשתה חברת "אתרים" המפעילה את המתחם? הכל בכתבה שלפניכם.

שיטה מאורגנת

בסרטון המצורף ניתן לראות את נ' (בגופיה כחולה וקסדה שחורה), המגיע למתחם הנמל, סמוך לשוק האיכרים ביום שישי ה-5.10 בשעה 15:00 בצהריים. הוא מאתר מקום חניה וקושר את הקורקינט שלו לאחת מעשרות עמדות הקשירה הפזורות בנמל - טבעת מתכת המקובעת לקרקע.

בשעה 15:27 נכנס לתמונה הגנב, הגבר, לבוש בחולצה לבנה נראה בוחן את שורת הכלים ומתמקד בטבעות הקשירה הסמוכות למקום חניית הקורקינט, הוא מבצע סריקה של הנקודה ואז מתרחק. בצילום הוא נראה בבירור חובש כובע ומרכיב משקפי שמש וחוזר חזרה, עולה על המדרכה ומעמיד פנים כי הוא קושר את האופניים שלו למתקן העיגון.
אלא שלמעשה, מה שקורה הוא שהוא מנתק את הטבעת ממקומה, ובכך משחרר את הקשירה של הקורקינט של נ'. מייד לאחר מכן, הוא נראה מתרחק עם האופניים שלו, ככל הנראה מחביא אותן במקום מסתור לאיסוף מאוחר יותר.

חמש דקות חולפות ובשעה 15:31 נראה הגנב חוזר, הפעם רגלית, ניגש ישירות לקורקינט (המשוחרר כזכור) של נ' ופשוט מפליג לדרכו ונעלם מעבר לפינה.

נ' שמגיע בשעה 15:39 כבר לא מוצא את הקורקינט וניגש לשוטרים שהיו במקום. הוא מציע לשוטרים לבדוק את המצלמות, בידיעה כי המקום מרושת בהן בדיוק למטרה זו. אך אלו מפנים אותו לתחנת דיזינגוף להגשת תלונה, עם ההגעה לתחנה, נ' מבין לאור העומס והזמן שחלף שאת הקורקינט הם כבר לא יעזרו לו למצוא. כאשר הוא מגיע למסור את התלונה נאמר לו כי עליו להגיש את התלונה בתחנת ראול וולנברג, שזה יזרז את הטיפול בה וכי אם יגיש את התלונה בדיזינגוף יחלפו יומיים עד שזו תתקבל בתחנה הרלוונטית. יעילות מופלאה - אין מה לומר.

נ' מבין שאם הוא רוצה לראות שוב את הקורקינט - זה תלוי בו, הוא ניגש למצלמות האבטחה ומצליח לתעד את רגע הגניבה של הקורקינט שלו. לפני שניגש בשלישית לתחנה הוא ניגש לנקודת השיטור בנמל, שם אמנם לא אפשרו לו לצפות בחומרים, אך סנכרנו את נקודות הזמן שנתן להם עם המצלמות שלהם ואכן ראו את הגניבה. "חבל שלא באת באותו רגע, היינו יכולים לאתר את הגנב לפי מיקום האופניים שהסתיר". מדוע לא הופנה אל נקודת המשטרה לכתחילה על ידי השוטרים במקום? תעלומה.

לבדוק פעמיים

פנינו בבקשת תגובה לחברת "אתרים" המפעילה של מתחם הנמל בתל אביב, ביקשנו לדעת האם מתקני קשירת האופניים במתחם באחריותם ואם כן, מה בכוונתם לעשות לאור העובדה שהקורקינט של נ' וככל הנראה גם כלים נוספים נגנבו באותה הדרך וכן מה כוונתם לעשות בהמשך עם הליקויים שנחשפו בכתבה.

תגובת חברת "אתרים":
לא מוכרת לנו התופעה של גניבת כלי רכב דו גלגליים ממתקני "הקשירה" במתחם הנמל בתל אביב.
המתקנים לכלי רכב דו גלגליים שברחבי חצי האי הירקוני מעוגנים באמצעות ברגים מסיביים לרצפת המשטח עליו הם מוצבים ומחזיקים היטב את המתקנים הספירליים אליהם קשורים הכלים הדו גלגליים.
יחד עם זאת, חברת "אתרים" תבדוק את עיגונם של המתקנים ותפעל בהתאם לממצאים.

ממשטרת ישראל נמסר:
משטרת ישראל פועלת בנחישות אל מול גנבי אופניים וקורקינטים בכלל ובעיר ת"א בפרט. במהלך השנה החולפת נעצרו בתחומי מחוז ת"א עשרות חשודים והוגשו עשרות כתבי אישום בגין גניבת אופניים. המשטרה נוקטת במגוון אמצעים ושיטות למניעה, אכיפה וחקירה של אירועי גניבות אופניים בכלל ואופניים חשמליים בפרט,כל זאת על מנת לאתר את החשודים, למצות עמם את הדין ולהשיב את האופניים לבעליהם החוקי.

ככל שאדם נפל קורבן למעשה שכזה, יש להגיש תלונה במשטרה בהקדם האפשרי, על מנת שנפתח בחקירת האירוע.
מעבר לכך אנחנו ממליצים לאזרחים להשתמש באפליקציה המשטרתית לאיתור אופניים גנובים . לנוחותכם- מצ"ב קישור :

להורדת האפליקציה בחנות Google play

להורדת האפליקציה בחנות AppStore

להסבר על פעולת האפליקציה

מכיוון שסביר להניח שהשיטה הזו מופעלת לא רק בנמל, ההמלצה שלנו, רגע לפני שאתם מחברים את האופניים או הקורקינט - בדקו היטב את קיבוע המתקן לקרקע, ובעיקר - תסמכו רק על עצמכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully