וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טי מקס על ירוק: סחר החליפין המוטורי של טלגראס

וואלה!רכב

17.10.2018 / 13:24

טרקטורונים, קורקינטים, הוברבורדים, אופניים חשמליים ואפילו ימאהה טי מקס, אלו רק חלק מכלי הרכב שמחליפים ידיים תמורת קנאביס בקבוצות היד השנייה של טלגראס. למי זה טוב ואיך עובדת השיטה?

גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס. צילום: מסך, ניר בן טובים
לקט קטן משלל מודעות המכירה בקבוצת היד השנייה בטלגראס/ניר בן טובים, צילום: מסך

"טימקס 2017 כלי הצגה, אחושרמוט, בלי שריטה, מתחייב על הכל, רק לשים מפתחות ולתת בראש לכל האהבלים. תציעו הצעות. החל משלוש קילו". אם למישהו לא היה ברור, מדובר על שלושה ק"ג של קנאביס, ואין מדובר על הצעה אחת שהועלתה בדף של הטלגראס - יד שנייה, אלא תופעה של ממש בה מוצע לציבור להחליף כלי רכב תמורת קבלת גראס בתמורה.

"בלי בלבולי מוח מזומן ארבע אלף לב ירוק טוב אבל אך ורק טוב, 150 גרם" מציע בעליהם של אופניים חשמליים. אולם אם אתם מתלבטים בין רכישת קורקינט לאופניים, ייתכן דווקא כי ההצעה הבאה תקסום לכם הרבה יותר " קורקינט עם תא סודי לסחורה. שתי בטריות. נוסע 40". המחיר לא נכתב אולם סביר להניח כי במו"מ עיקש תוכלו להגיע עם הבחור לעמק השווה. בחור אחר משאיר את הכל פתוח " מחפש אופניים חשמליים, החלפה על ירק".

ואם נתקעתם עם כמות גדולה של קנאביס, וחשקה נפשכם בטרקטורון- אולי ההצעה הבאה תקסום לכם " טרקטורון 36 בקר 350. הכל עובד פיקס בטריות חדשות. מעוניין החלפה על ירק רק גידול ביתי".

גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס. צילום: מסך, ניר בן טובים
טרקטורון להחלפה תמורת ירק בגידול ביתי, ואנחנו לא מדברים על סלרי/ניר בן טובים, צילום: מסך

איך זה עובד?

מבחינת עמוס סילבר, מייסד טלגראס, מדובר על לא פחות מהתפתחות מתבקשת וביטוי לשוק משוכלל "קנאביס הוא אחד המטבעות החזקים ביותר כיום ולקבל גראס בשווי 1,000 שקלים שווה למעשן יותר מאשר "רק" אלף שקלים. מהצד השני הסיבה היא שהמוכרים של ה"ירק" (הכינוי לקנאביס בקבוצות) הם הרבה פעמים סוחרים או מגדלים שהעלות שלהם זולה יותר אז הרווח שלהם גדל.

פלג פסטיג יו"ר ועורך אתר קאנה שעוסק בסיקור תחום הקנאביס בישראל, מסביר כי "במרוצת השנים האחרונות חלה קפיצה משמעותית ביותר במספר מגדלי הקנאביס בישראל. הערכות גורסות כי כיום יש סדר גודל של למעלה מ 70,000 מגדלים פרטיים, שחלקם עושה זאת לצורכי שימוש עצמי אולם חלק משמעותי ביותר מייעד חלק מהגידול לעישון עצמי ואת היתר, מוכר. עתה בשל המספר הרב של המגדלים, קיים בשוק היצף שמוביל לא אחת למצב בו המגדל נותר עם כמות גדולה של קנאביס" .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס. צילום: מסך, ניר בן טובים
קורקינט עם תא נסתר לסחורה/ניר בן טובים, צילום: מסך

אולם לדברי פלג, מבחינתו, הכדאיות נובעת לא רק מעצם ההיפטרות מהסחורה אלא מהפער בין עלות הגידול ועלות המכירה. עלות הגידול מושפעת מהכמות וככל שההיקף גדול יותר, כך משקל ההוצאות הקבועות יורד, כאשר בפועל, עלות גידול גרם קנאביס מתחילה ב-3.5 שקלים. כך לדוגמא, במקרה בו הרוכש מציע למוכר להחליף קטנוע על למשל חצי ק"ג, כאשר שוויו של הקטנוע עומד על 20,000 שקלים ושווי השוק של כמות כזו עומד גם הוא על סכום זהה. אלא שמבחינת המגדל, עלויות הגידול שלו הסתכמו רק ב-2,000 שקלים"

גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס. צילום: מסך, ניר בן טובים
גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס/ניר בן טובים, צילום: מסך

הסיכון והמחיר

ומה לגבי הסיכון שטמון בסחר חליפין בקנאביס? האם החברים בקבוצה חשבו על הסיכונים שהם נוטלים? מבחינת עמוס סילבר, הסיכון קטן משמעותית אם פועלים באופן נכון: "מי שמספק את הירק ("הדילר") הוא זה שמסתכן ולכן סביר שיעביר את ה"לקוח" אימות כמו כל עיסקה שבה נמכר ירק". וכאשר עמוס מדבר על אימות הכוונה היא להתליך הזיהוי שקיים במערכת על פיו מתבקש הצד שמעוניין לקנות את הקנאביס לשלוח למוכר סימני זהיהוי כגון ת"ז ופרופיל פייסבוק, על מנת להסיר ספק שמדובר על סוכן סמוי.

אולם גם אם נתקעתם עם כלי תחבורה שאינם מצליחים למכור וההצעה לקבלת קנאביס תמורתו קוסמת לכם, יובהר מעל לכל ספק, פעילות הסחר המתנהלת באופן זה אינה חוקית, ואין בפרסום כדי לעודד אותה. עליכם לקחת בחשבון כי היה ותתפסו, סביר להניח כי בית המשפט לא יקל עמכם אם תטענו כי לא מדובר על מכירה וקניה אלא על סחר חליפין וסיכוי בלתי מבוטל כי תמצאו את עצמכם לא רק מורשעים בפלילים אלא שייתכן וגם בבית הכלא.

גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס. צילום: מסך, ניר בן טובים
גלגלים תמורת קנאביס: הסחר בטלגראס/ניר בן טובים, צילום: מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully