וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולמים את ההוצאות: חמש דרכים להוזיל את תחזוקת הרכב שלכם

וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי

24.10.2018 / 8:29

הוצאות הקשורות לרכב הן כיום ההוצאה השנייה ביותר בגודלה למשק בית בישראל, אחרי שכירות או משכתנה. כן, אפילו יותר מאשר ההוצאה על אוכל. כל התשלומים המלווים את אחזקת הרכב שלנו הם הוצאה כבדה מאוד שנוגסת לנו מהארנק בכל חודש. אז הנה חמש דרכים שיעזרו לכם להשאיר עוד

5 דרכים לחיסכון בהוצאות הרכב. יח"צ,
דלק, ביטוח, תחזוקה ומערכות בטיחות - כך תחסכו הרבה כסף בהוצאות/יח"צ

הוצאות הקשורות לרכב הן כיום ההוצאה השנייה ביותר בגודלה למשק בית בישראל, אחרי שכירות או משכתנה. כן, אפילו יותר מאשר ההוצאה על אוכל. כל התשלומים המלווים את אחזקת הרכב שלנו הם הוצאה כבדה מאוד שנוגסת לנו מהארנק בכל חודש. אז הנה חמש דרכים שיעזרו לכם להשאיר עוד קצת מהכסף שאתם זורקים על המכונית בכל חודש בעו"ש ולא בכביש.

1. ביטוח

לא משנה אם מדובר בביטוח החובה או המקיף, כמו בכל מגזר צרכני, ריבוי המתחרים בשוק אומר דבר פשוט - מישהו ישמח להציע לכם סכום נמוך יותר עבור הביטוח שלכם. אם לא סכום נמוך יותר אז הטבות אחרות ששוות לכם כסף.

המקום הראשון שכדאי לבדוק הוא מחשבון ביטוח החובה הממשלתי שלאחר הזנת מספר פרטים אודות סוג הרכב והנהגים בו יעניק לכם דירוג של החברות המציעות את כיסוי הביטוח המתאים לכם לפי מחיר, דירוג השירות של החברה ועוד. גם בכיסוי הביטוח המקיף ניתן לערוך השוואה בין מספר חברות ולקבל את ההצעה הטובה ביותר באמצעות אתרים כמו וובי.

מהפך: הקוריאניות אמינות יותר. יח"צ, ניר בן טובים
לא צריך להיות מכונאי רכב כדי לתחזק את המכונית שלכם/ניר בן טובים, יח"צ

2. תחזוקה שוטפת

בכל הקשור לשמירה על תקינות הרכב, אין שום צורך בהכשרה מיוחדת, או ניסיון במכונאות ואפילו לא ציוד מיוחד. כל מה שצריך הוא לשמור על ערנות ותשומת לב בנוגע למצב המכונית שלנו. בדיקה אחת לשבוע של לחץ האוויר בגלגלים של המכונית היא לא רק בעלת השפעה על האחיזה ומרחק הבלימה שלהם, אלא גם לשמור על אורך החיים שלהם.

בדיקת שמן ומים, שני נוזלי החיים שחיוניים למכונית שלנו לפחות כמו הדלק שאנחנו ממלאים בה, תאפשר לא רק להעניק למכונית את תנאי העבודה הטובים ביותר עבורה, אלא גם יאפשרו לנו להבחין מוקדם בחריגה שעשויה להצביע על תקלה. צריכת שמן מוגברת תעיד למשל על שסתומים פגועים ומילוי מים בזמן ימנע מצב של התחממות ובעקבותיה נזק עצום למנוע.

ולמי שלא יודע, בדיקת שמן נעשית כאשר המנוע קר ועל מפלס ישר (אלא אם כן צוין אחרת בספר הרכב). בדיקת מים נעשית על ידי מבט במכל המים השקוף למחצה.
ואם אתם כבר עם מכסה מנוע פתוח, תעיפו מבט ברצועות השונות, אתם לא צריכים להבין מה כל אחת עושה, אתם צריכים לראות שהן מתוחות וללא קרעים או סדקים.

3. טיפולים

מחירי החלפים בישראל ובעקבות אלו הם גבוהים מאוד. שילוב של מיסוי גבוה, ייבוא מצומצם וכן, צריך לומר - דורות של צרכנים לא נבונים שהעדיפו לא "להתעסק" בזה הביאו למצב הזה. אבל זו לא גזירה משמיים.
אפשר להתחיל בכך שאת הטיפולים השוטפים במכונית שלכם, אין שום סיבה של ממש לעשות במוסך היבואן הרשמי. אלא אם כן מדובר במכונית אקסלוסיבית הדורשת ידע ספציפי, כל מוסך מורשה או מומחה יוכל לטפל בה בעלות נמוכה יותר ברוב הפעמים. בניגוד לחשש שיש לאנשים - לא יאונה כל רע לאחריות על המכונית החדשה שלכם, היא תכובד כל עוד תוכיחו כי היא טופלה במוסך מורשה וכראוי.
אפשר לחסוך גם על ידי השוואת מחירים פשוטה בין חלקי חילוף ומחירי טיפולים. אתם לא צריכים לרדוף אחרי המוסכים, הם כבר יגיעו אליכם עם אתרים כמו גלגלים שמאפשרים לכם להזין את סוג החלק או הטיפול אליו אתם נדרשים ולקבל הצעות מחיר ממוסכים בכל הארץ.

עובדות תחנת דלק בפתח תקווה, 29 במאי 2016. ראובן קסטרו
בדקו איפה תחנת הדלק הזולה הקרובה ביותר/ראובן קסטרו

4. דלק

שלוש שיטות עיקריות לצמצום ההוצאה על דלק:
1. משקל: אם אתם לא צריכים את זה, תעיפו את זה. שישיית המים, התיק של חדר הכושר, השמשייה והכיסאות המתקפלים, העגלה של הילד, קופסת הבגדים למסירה ושאר הג'אנק שאתם סוחבים ממקום למקום שוקלים המון.
2. נהיגה: נהיגה מתונה, עם שמירת מרחק, צפי של האטה מראש והאצות מתונות במידת האפשר יאפשרו לכם לחסוך הרבה מאוד דלק בנהיגה שלכם. הטמפרטורות הנוחות בסתיו ובחורף המתקרב מאפשרים לוותר גם על המזגן, בעיקר בבקרים ובשעות הערב.
3. תחנה זולה: אתם לא נשואים לתחנת הדלק, נסו למצוא אחת על הדרך בה מחירי הדלק נמוכים יותר. חיסכון של עשרות בודדות של אגורות לליטר כפול כמות התדלוקים החודשית והשנתית שלכם שווה כסף. אפליקציות ניווט כמו ווייז או אתרים כמו fulltank יעזרו לכם למצוא אחת. גם בתחנה, אל תתעצלו ותדלקו בעצמכם, כך תוכלו לחסוך את דמי השירות.

מערכת בטיחות למכונית של מובילאיי.
גם תהיו בטוחים יותר וגם תחסכו בעלויות הרישוי השנתי והביטוח - מערכת הבטיחות של מובילאיי

5. תשקיעו בבטיחות

מדינת ישראל הציבה כיעד עידוד שימוש במערכות בטיחות מתקדמות, הן כאלו המגיעות כחלק מהמכונית והן כאלו הניתנות להתקנה באופן פרטי. במסגרת הפעולות לעידוד התקנת מערכות התראה מתקדמות. נהגים המתקינים את מערכת הבטיחות של מובילאיי ,זוכים להנחה בשיעור 1,500 שקלים באגרת הרישוי השנתית למכונית שלהם. 700 שקלים בכל שנה בשנתיים הראשונות ו-100 שקלים נוספים בשנה השלישית.

בנוסף, חברות ביטוח לא מעטות מציעות הנחה באחוזים ניכרים בפוליסת הביטוח לנהגים שמתקינים את מערכות אלו בזכות צמצום הסיכוי להיות מעורבים בתאונת דרכים. לא מעט מתאונות הדרכים הקשות ביותר שמקורן באי שמירת מרחק, סטייה מנתיב ופגיעה בהולכי רגל יכולות להימנע באמצעות שימוש במערכות הבטיחות המתקדמות של מובילאיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully