וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה ליין משאיות חשמליות זעירות

שי ארז

25.10.2018 / 13:03

ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת לובינסקי נכנסת לתחום כלי הרכב התפעולים עם ליין המשאיות החשמליות הזעירות מבית GOUPIL הצרפתית. העפלנו למרומי פארק אריאל שרון (חירייה) כדי להתרשם מהעולה החדש. פייר, התרשמנו

המשאיות החשמליות של GOUPIL בישראל. יח"צ, שי ארז, ניר בן טובים
קטנות, שקטות וחסכוניות, פתרון למשאית עירונית?/ניר בן טובים, יח"צ, שי ארז

שוק כלי הרכב התפעולים מתפתח בקצב מרשים ואל הנישה הזאת מצטרפת עכשיו גם ד.ל.ב מוטוספורט, שהשיקה את סדרת 4G של משאיות חשמליות זעירות מתוצרת GOUPIL הצרפתית, חברה בת של פולאריס, למי שתהה מה הקשר של יבואנית כלי פאן כמו טרקטורונים ואופנועים למשאיות עירוניות.


היתרון הבולט (מבין כמה וכמה) של המשאיות הללו נעוץ בעובדה שהן בעלות רישוי צהוב, מה שמאפשר להן לנוע מחוץ לשטחים תפעולים, גם ברחבי העיר וגם ברוב הכבישים הבינעירוניים. עלויות התפעול זולות מאוד, רדיוס סיבוב מרשים ומידות קומפקטיות, לצד ורסטיליות באבזור המרכב וכושר העמסה וניידות גבוהים, הופכים את ה-GOUPIL (סוג של שועל קטן הנפוץ בצרפת) לכלי עבודה קורץ במיוחד עבור רשויות מקומיות, מפעלים, כוחות הצלה חילוץ וביטחון וכו'. בואו נצא לסיבוב קצר כדי להכיר מקרוב את הרכב.

המשאיות החשמליות של GOUPIL בישראל. יח"צ, שי ארז, ניר בן טובים
מגוון רחב של מרכבים לשימושים שונים/ניר בן טובים, יח"צ, שי ארז

מידות, משקלים ושאר נתונים

ה-GOUPIL מצטיין כאמור במידות קומפקטיות עם אורך כולל של 3.58 מ' גובה של 1.9 מ' רוחב של 1.2 מטר בלבד ומרווח גחון של 29 ס"מ, שמאפשרים לו ניידות בשבילים ומעברים צרים מאוד, גם בתוך מפעלים, שווקים וכו', ומצד שני, כושר העמסה של מעל טון ונפח של 3,000 ליטר עם אפשרות לגרירה ובעיקר בחירה מבין שלל אפשרויות התאמה של המרכב לצרכים הספציפיים. הרכב החשמלי נע באמצעות מנוע בהספק של 10 KW ו-5.5 קג"מ ובחירה מבין שני מצברי ליתיום - 200 אמפר-שעה 9 קוו"ט או 300 אמפר-שעה ו-14 קוו"ט. טווח הנסיעה המקסימלי על פי נתוני היצרן עומד על 140 ק"מ ו-120 ק"מ ריאליים והטעינה יכולה להתבצע מכל שקע חשמל רגיל כשזמן הטעינה לסוללה מלאה אורך בין 4.5-6.5 שעות בהתאם לסוללה. ניתן אגב גם לטעון באופן חלקי בכל הזדמנות שרוצים. המהירות מוגבלת ל-50 קמ"ש ובתא הנוסעים יש מקום לנהג פלוס נוסע.

סדרת ה-G4 כוללת מרכב אחד בעל אפשרויות "חימוש" רבות שהלקוח יכול לבחור מביניהן בהתאם לצרכיו, החל ממיכל איסוף אשפה מתהפך, דרך ארגז סגור בנפח של 3,000 ליטר או ממודף בעל תריס גלילה צידי, ארגז מתרומם (הייבר), ארגז פתוח או מרושת ואפילו אפשרות למנוף פלוס מכונת איסוף עלים ושטיפת מדרכות.

מבחינת כושר העמסה וגרירה מדובר בעד 1,157 ק"ג, גרירה של עד 1 טון בכביש עירוני ועד 3.5 טון במתחמים תפעוליים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המשאיות החשמליות של GOUPIL בישראל. יח"צ, שי ארז, ניר בן טובים
שני נוסעים בתא מרווח עם ראות טובה מאוד החוצה, הגימור הוא של רכב תפעולי/ניר בן טובים, יח"צ, שי ארז

איך זה נוסע

באירוע ההשקה יצא לנו לערוך סיבוב נהיגה קצר של מספר דקות בשבילים הצרים של פארק אריאל שרון מה שאפשר לנו להתרשם בעיקר מיכולת התמרון והניידות של הכלי. הכניסה (והיציאה) לתא הנהג מאוד נוחים הודות לגובה המושב והדלת הרחבה (שנפתחת הפוך), ידית הפתיחה מבחוץ נוחה אבל מבפנים, אפשר היה לצפות למשהו קצת יותר מושקע. המושב נעים למגע ונוח מאוד לישיבה, מרופד למשעי וניתן לכיוון קדימה ואחורה. באופן מפתיע למידות הקומפקטיות, תא הנוסעים מרווח ללא שום מגבלת רגליים או ראש וכולל חגורות בטיחות לנהג ולנוסע, מסך תצוגה צבעוני וברור ושדה ראיה מרשים הודות לשמשה הענקית שעוטפת את רוב התא.

התפעול עצמו מתבצע באמצעות בורר מצבים high/low/eco ודוושת תאוצה ובלימה רגילים יחד עם מנוף בלם יד. לחיצה קלה על דוושת התאוצה (אולי בחירת מילים קצת גדולה למהירות מירבית של 50 קמ"ש) מוציאה את הכלי לדרך בזריזות. ההגה נוח לתפעול, הכלי עובר בקלות בשבילים הצרים ולוקח בזלזול פניות חדות וצרות ומוכיח את היעילות שלו במקומות כאלה. מילה על כושר הסיבוב שלו. רק 3.9 מטר רדיוס לעומת למשל 5.5 מטר של טנדרון דוגמת סיטרואן ברלינגו מהווים יתרון גדול נוסף של הכלי בעבודה במקומות צפופים.

המשאיות החשמליות של GOUPIL בישראל. יח"צ, שי ארז, ניר בן טובים
המימדים הזעירים מאפשרים לא רק תמרון, אלא גם הגעה שלה לכל מקום/ניר בן טובים, יח"צ, שי ארז

למי, כמה ואיך

כאמור, הכלי מתאים בעיקר לשוק המוסדי (אבל לא רק) כמו רשויות מקומיות, פארקים, כוחות ביטחון, מפעלים, אזורי תפעול גדולים כמו נמלי אוויר וים אבל גם לאנשי שירות למיניהם וכו' כשהיתרון הגדול שלו הוא כאמור בהיותו מורשה כביש ציבורי עירוני שלא מוגבל רק לשטח תפעולי.

המחיר על הכביש (או שביל) הוא החל מ-105,000 שקלים אבל עלויות התפעול שלו זולות מאוד ועומדות על מחיר (מגוחך כמעט) של 9 אגורות לק"מ, בהיעדר פילטרים, שמנים ורצועות, הוצאות התחזוקה זולות מאוד. ד.ל.ב מציעה גם אפשרויות רכישה באמצעות ליסינג תפעולי מלא במחיר חודשי של 2,650 שקלים לשלוש שנים שכולל תחזוקה ושירות עד בית הלקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully