וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם אתם זכאים לנסוע חינם ב-WAZE קארפול?

26.10.2018 / 9:50

ירושלמים, כפר סבאים ותושבי עמק חפר נוסעים חינם ב-WAZE קארפול למשך חודשיים, כך הודיעה היום החברה. המהלך מגיע לאחר שיתוף פעולה בין חברת WAZE לרשויות המקומיות הללו במטרה לצמצם את זיהום האוויר והעומס

WAZE תציע נסיעות חינם למשך חודשיים. יח"צ,
חוסך מכוניות על הכביש, חוסך לכם זמן, כסף ובעיקר עצבים/יח"צ

ישראלים אוהבים פקקים, הם כל כך אוהבים אותם שמיליונים מהם מקפידים מדי יום לעמוד לפחות שעה בטורי המכוניות הארוכים, המהדרין יעשו זאת פעמיים ביום. גם אני אוהב פקקים, המראה של הטור הססגוני של המכוניות העומדות מבעד לחלון הרכבת הוא מחזה מרהיב בכל יום מחדש, גם מבעד למשקף הקסדה מתגלה עולם מרתק של עיסוקים בזמן עמידה בפקק, כי ישראלים - אוהבים מאוד פקקים.

חלופות? ישנן הרבה, מתחבורה דו גלגלית, תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית (קארפול) - לכל אחת מהחלופות יתרונות וחסרונות. עבור רבים הפתרון הוא לאמץ את מדיניות הממשלה - לא להחליט, אבל לקטר הרבה.

אז כדי בכל זאת להקל על ההחלטה, יוצאת חברת WAZE בשיתוף עיריית ירושלים, כפר סבא והמועצה האזורית עמק חפר במיזם של נסיעות שיתופיות תוך שימוש באפליקציית הקארפול של WAZE ללא תשלום למשך כחודשיים. תושבי כפר סבא, עמק חפר לעשות שימוש ללא תשלום בשירות הנסיעות השיתופיות עד ל-15.12, תושבי ירושלים יהנו מהנסיעות חינם עד לסוף השנה ולנוסעים בפארק ההיטק בהר חוצבים, המנקז אליו המון מתנועת הבוקר ואחר הצהריים ייהנו מהטבה מוגדלת לשלושה חודשים. כל זאת על מנת לצמצם את כמות כלי הרכב על הכבישים ולהקל על העומסים.

בעוד הנוסעים עצמם לא ישלמו על הנסיעות, הנהגים כן ימשיכו לקבל כסף מ-WAZE על ההשתתפות במיזם. אם כי על מנת לשמור על כוונות המיזם המקוריות, לא מדובר בסכומים גדולים, אלא באמת עבור השתתפות בהוצאות הדלק והבלאי. כאשר הסכום המירבי המותר לגבייה שנקבע על ידי משרד התחבורה הוא שני שקלים לק"מ וכן הגבלת השימוש לשתי הסעות ביום.

WAZE. WAZE, צילום מסך
WAZE/צילום מסך, WAZE

מה זה בעצם?

בסיס מיזם הקארפול של WAZE שמתגלגל, לא בהצלחה מסחררת - יש לומר, תחת שמות שונים כבר מיולי 2015, תחילה תחת השם RideWith ואחר כך בשנתיים האחרונות תחת Carpool הוא חיבור בין נהגים ובין משתמשי דרך אחרים. כאשר האפליקציה למעשה "מתווכת" בין נוסעים המעוניינים להגיע ליעד מסוים ונהגים המציעים את עצמם להסיע. התשלום לנהג מתבצע דרך האפליקציה והוא אינו מוגדר כתשלום תמורת הנסיעה אלא כהשתתפות בהוצאות הנסיעה (דלק, בלאי לרכב) - באופן זה הוא עוקף את בעיית הסעת נוסעים תמורת תשלום שאסורה למי שאינו נהג המורשה לכך.

גם סוגיית הביטוח, שממנה חששו נהגים רבים, שכן במקרה של תאונה עשויה חברת הביטוח לטעון כי הנסיעה הייתה תמורת תשלום והפוליסה אינה תקפה במקרה זה ניתן מענה עם פרסום נייר עמדה של רשות ההון והביטוח כי הסעות שיתופיות אלו מכוסות על ידי פוליסת הביטוח הרגילה.

על סוגיית הביטחון האישי של הנוסע או הנהג, מעניקה החברה מענה בדמות ההנחה כי פרטי ההזדהות של המשתמשים כולל הפרופיל ברשתות החברתיות ומקום העבודה, יאפשרו סינון מספיק של נוסעים ונהגים בטרם השימוש בשירות. בגרסה הנוכחית שלה, נוספו לאפליקצייה אמצעי סינון נוספים כגון מין או עמיתים לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully