וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק החזר כספי על רישיון הרכב: ההטבות שהמדינה נותנת וכדאי להכיר

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

6.11.2018 / 8:19

ממענק להורים דרך מחיר למשתכן ועד תמריצים לעסקים בירושלים: ישנן לא מעט הקלות ומענקים שאפשר לקבל מהמדינה ומגופים הקשורים בה, כדי לחסוך כסף רב. הנה כמה שגם אתם תוכלו ליהנות מהם

פרויקט מחיר למשתכן שכונת הרקפות ראשון לציון. אבי כהן
בנייני מחיר למשתכן בראשון לציון/אבי כהן

בשנים האחרונות ישנן אפליקציות רבות המעניקות הנחות, קופונים ומבצעים כחלק מחברות במועדון לקוחות ואנחנו מצליחים לחסוך לא מעט שקלים, אולם לא תמיד אנחנו מודעים לכך שישנן הטבות והקלות רבות שהמדינה מעניקה לנו ובעזרתן אפשר לחסוך מאות ולעתים אלפי שקלים בשנה. הנה כמה תמריצים ומענקים שכדאי לכם להכיר.

הדרך אל הבית

נתחיל עם ההוצאה הגדולה ביותר שרובנו מוציאים בחיינו על רכוש: דירה. כיום אסור לבנקים להעניק מימון משכנתה מעבר ל-75 אחוזים ממחיר הדירה אולם בפרויקט מחיר למשתכן ובתכנית מחיר מטרה אפשר לקבל משכנתה בשיעור גבוה יותר. זאת בתנאי שבבעלותכם הון עצמי של 100 אלף שקלים ומחיר הדירה שאתם מתכוונים לרכוש לא עולה על 1.8 מיליון שקלים.

בנוסף, בנק ישראל מאפשר לאלה הרוכשים דירה באמצעות פרויקט מחיר למשתכן בפריפריה לשלם 60 אלף שקל מהונם העצמי כך שבתוספת מענק שבין 40 ל-60 אלף שקלים יהיו ברשותם 100 אלף שקלים ומעלה.

החל מ-2015 "זכאים חסרי דירה", כלומר אלה שלא הייתה בבעלותם דירה בעשר השנים האחרונות לפני שהחליטו לקנות בית, זכאים לריבית נמוכה ממשרד הבינוי והשיכון. אם הם עומדים בפרמטרים שונים הם עשויים לקבל ריבית שנמוכה ב-0.5 אחוז מהריבית המוצעת על משכנתאות צמודות מדד.

גם בטיחות וגם חיסכון

הנה דוגמה לרווח כפול: יותר בטיחות ופחות כסף בפעולה אחת. משרד התחבורה מאפשר לנהגים שמתקינים את מערכת הבטיחות מובילאיי במכוניתם לקבל החזר כספי של 1,500 שקלים על אגרת הרישוי בפריסה של שלוש שנים.

עלות המערכת עומדת על 2,100 שקלים, ואחרי התקנתה תקבלו החזרים שנתיים באגרות הרישוי, המחולקים כך: 700 שקלים בשנה הראשונה, 700 שקלים בשנה השנייה ו-100 שקלים בשנה השלישית. בנוסף להנחה זו, ישנן חברות ביטוח שמעניקות עד 15% הנחה על ביטוח החובה לרכב, כך שישנו חיסכון כספי נוסף.

עוד באותו נושא

כל מה שרציתם לדעת על התקנת מובילאיי

לכתבה המלאה
עומסי תנועה בנתיבי איילון בתל אביב, ערב ראש השנה, ספטמבר 2017. ניב אהרונסון
התקנת מובילאיי מעניקה החזר כספי של 1,500 שקלים על אגרת הרישוי בפריסה של שלוש שנים/ניב אהרונסון

הולכים לקראת ההורים

בין אם מדובר בגידול ילדים כמשפחה חד-הורית או שיש לכם ארבעה ילדים ויותר, הורות היא תובענית ומאתגרת מבחינה כלכלית. אחד המענקים שמקבלות משפחות בעלות הורה אחד או משפחות שלהן ארבעה ילדים ויותר היא קצבה המסייעת ברכישת ציוד לבית הספר לקראת שנת הלימודים בגובה של כ-1,000 שקלים לכל ילד. הסכום מופקד בחשבון הבנק של ההורה הזכאי באופן אוטומטי למענק וההרשמה לצורך זכאות נעשית באמצעות טופס מקוון באתר הביטוח הלאומי. אגב, גם הורים פרודים או גרושים זכאים למענק זה, בכפוף לתנאים המצוינים באתר.

התמריצים לבעלי עסקים

אולי תופתעו לדעת שרוב העסקים במשק הישראלי הם עסקים בינוניים וקטנים, והם אלה המהווים את המנוע שדוחף קדימה את הכלכלה המקומית. כיום יש יותר מחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים, שמהווים יותר מ-90 אחוזים מהעסקים במדינה ואחראים על יותר מ-50 אחוזים מהתוצר העסקי. קרוב ל-70 אחוזים מהמועסקים במגזר העסקי עובדים בעסק בינוני או קטן. התמריצים השונים אמנם מתעדכנים לפי מדיניות הממשלות השונות, אולם ישנם לא מעט אשר התקבעו עם השנים ומסייעים לבעלי עסקים לחסוך כסף רב בניהול העסק או ביכולת לפתחו.

לצורך כך הקים משרד התעשייה והמסחר את הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, שמסייעת לאותם בעלי עסקים על ידי קורסים והדרכות, ייעוץ והטבות כלכליות. לדוגמה, הקרן לסיוע לעסקים קטנים מעניקה לעסקים שהמחזור הכספי של פעילותם נמוך מ-100 מיליון שקלים ומעסיקים עד מאה עובדים זכאים, בתנאים מסוימים, למענקי פיתוח מוצרים, סיוע בקליטת עובדים ובפעילות בתחומי תיירות, אנרגיה ושווקים בינלאומיים. הקרן גם מעניקה הלוואות בתנאים מועדפים לעסקים הסובלים מקשיי נזילות. הסיוע הוא לא רק באמצעים וכסף אלא גם בידע. הקרן מעניקה הכשרה עסקית לנשים שמעוניינות לפתוח עסק אשר מעסיק עד חמישה עובדים ומחזור פעילותו אינו עולה על עשרה מיליון שקלים.

עסקים קטנים מזרחי. ShutterStock
הקרן לסיוע לעסקים קטנים מעניקה הלוואות בתנאים מועדפים לעסקים הסובלים מקשיי נזילות/ShutterStock

עולים לירושלים

יש לכם עסק בבירת ישראל? אתם יכולים ליהנות מכך שהעיר נהנית ממסלול מס ייחודי והטבות הניתנות לעסקים בה הודות לרשות לפיתוח ירושלים - תאגיד שמטרתו לסייע ליזמים ולמפעלים בעיר. חברת סטארט-אפ המעסיקה בין שלושה ל-20 עובדים תזכה למענק בסך 50 אלף שקלים על כל עובד המתגורר בירושלים עד עשרה עובדים שאינם מתגוררים בעיר יקבל בעל העסק מענק של 40 אלף שקלים לעובד.

חברות ביו-מד יקבלו מענק עד לגובה של 3.99 מיליון שקלים, (בין 50 ל-96 אלף שקלים לעובד, תלוי במספר העובדים). יש לכם עסק במרכז העיר? תקבלו אפילו מענק לשדרוג חלונות הראווה וניקוי החזית שלו בסך 40 עד 80 שקלים למ"ר מרובע, תלוי בסוג המבנה. רשות זו גם מעניקה מענק בסך עד 100 אלף שקלים לאלה המקיימים כנס בעיר עם למעלה מ-500 משתתפים בתחומי כלכלה, מדע או רפואה.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully