וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שיטת שתי השניות: הדרך החדשה לשמור על מרחק בטיחות

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

11.11.2018 / 6:16

נדמה שכיום פתרון ספירת "21,22" אינו תמיד מספיק, כי בעידן הדיגיטלי נוספו הסחות דעת בזמן הנסיעה שמעצימות את סכנת אי שמירת המרחק. שבוע הבטיחות בדרכים השנה הוא בסימן היסח הדעת והטכנולוגיה מספקת אפשרות יעילה ונוחה לשמירת מרחק מכלי הרכב שלפנינו כדי שנבלום בזמן

תאונת דרכים. ShutterStock
אי שמירת מרחק היא מהגורמים הבולטים לתאונות דרכים/ShutterStock

בשנות השמונים של המאה ה-20 ניסו לחנך את הנהגים בישראל לשמור מרחק בכביש על ידי פתרון יעיל ופשוט: ברגע שהמכונית שמלפנים חולפת ליד עצם בולט בכביש, נניח מתחת לגשר, שלט או עץ, על הנהג לספור "21,22". אם בתום הספירה המכונית עדיין לא הגיעה אל העצם זה סימן שהנהג שומר על מרחק בלימה מהמכונית שלפניו ויוכל להגיב בהתאם במקרה של בלימת חירום או האטה במהירות התנועה. אם הנהג הגיע לעצם בדיוק עם תום הספירה, סימן שיש לו מרחק בלימה סביר. אם הנהג הגיע אל העצם לפני שהשלים את המילה "22", סימן שאינו שומר מרחק.

אי שמירת מרחק היא מהגורמים הבולטים לתאונות דרכים. בשנת 2017 התרחשו 27 תאונות קטלניות ששויכו לגורם אי שמירת המרחק. נתוני עמותת אור ירוק משנת 2013, מלמדים כי באותה שנה נהרגו 40 בני אדם בתאונות דרכים המוגדרות תאונות "חזית אחור", בגין אי שמירת מרחק.

במהלך נסיעה על כביש רטוב או כשמזג האוויר סוער, רצוי מאוד להאריך את ספירת "21,22" להרבה יותר משתי שניות - חמש שניות לפחות. זאת משום שגם אם התגובה שלנו תהיה מהירה, כביש רטוב וחלקלק מאריך את מרחק הבלימה, בטח כשמדובר בנסיעה בכביש בין עירוני במהירות יחסית גבוהה.

אבל נדמה שכיום פתרון ספירת "21,22" אינו תמיד מספיק. שתי שניות אלה לא מספיקות במקרה של מזג אוויר סוער או תנאי דרך קשים. בנוסף, בעידן הדיגיטלי נוספו הסחות דעת בזמן הנסיעה שמעצימות את סכנת אי שמירת המרחק. שיחות עבודה בדיבורית, אפליקציות ניווט שמדברות וסכנות נוספות דוגמת רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל הופכים את הכביש למסוכן יותר. עלינו להיות מרוכזים בכביש ובצדדיו כל העת ולשמור מרחק מכלי הרכב שלפנינו, שכן גם אם אנחנו נהגים טובים ומנוסים, תמיד יש מקום לטעויות והסביבה המשתנה לפעמים כופה עלינו להגיב במהירות שלא תמיד אנחנו מסוגלים לה.

מערכת בטיחות למכונית של מובילאיי.
מספקת התרעות וחיוויים על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק. מובילאיי

מערכת בטיחות טכנולוגית

שבוע הבטיחות בדרכים השנה הוא בסימן היסח הדעת והטכנולוגיה אינה רק מסיחה את הדעת, אלא מסייעת כיום לשמור על מרחק מכלי הרכב שלפנינו ויאפשר לנו לבלום בזמן. מערכת הבטיחות של מובילאיי היא למעשה עוד זוג עיניים טכנולוגי המלווה אותנו בנהיגה ויודע להתריע מפני אי שמירת מרחק בהתאם למהירות הנסיעה שלנו ושל כלי הרכב שסביבנו. המערכת הישראלית הותקנה במיליוני מכוניות ברחבי העולם על ידי חברות הרכב הגדולות והמובילות והיא מספקת התרעות וחיוויים על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק.

מערכת ההתראה של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה הוסיפה גם התרעות על שלטי מהירות וזיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ההתראה הפעילה בשעות היום, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם, מספקת עד שתי שניות התראה מראש.

עם עלות התקנה של 2,100 שקלים שמהם 1,500 מוחזרים בדמות הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית על פני שלוש שנים והנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב, זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות שלכם, וכן בפן הכספי.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully