וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפשרה הכואבת ביותר שאתם עושים בקניית מכונית משומשת

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

12.11.2018 / 7:01

כאשר אנחנו קונים רכב ישן יחסית אנחנו מתפשרים לגבי האבזור, הפינוקים והדפיקות הקטנות בפח, אבל תחום הבטיחות הוא הפשרה הכואבת ביותר. ובכן, לא עוד. לטכנולוגיה יש פתרון נוח ויעיל שמצמצם את הסיכוי לתאונה ואפילו חוסך כסף

מכוניות. ShutterStock
יש דבר אחד שאסור להתפשר עליו כשקונים מכונית משומשת/ShutterStock

הישראלים אוהבים להתחדש. בין אם מדובר בבגדים, סמארטפונים או מקומות בילוי, וגם כשמדובר במכונית. נתוני חברות הרכב מלמדים שבעשור האחרון ישראלים מחליפים מכונית משומשת מדי שלוש שנים. שוק המכוניות המשומשות נמצא בעלייה עקבית, כשב-2016 קנו בישראל כ-560 אלף מכוניות משומשות, קרוב ל-30 אחוז יותר מתחילת העשור הנוכחי.

יש לא מעט סיבות טובות לרכוש מכונית משומשת. לעתים אנו חוסכים אלפי שקלים בגלל אובדן ערך של מכונית חדשה, המחיר של מכונית משומשת נגיש יותר ואפשר לקנות מכונית איכותית, מאובזרת ומפנקת מיד שנייה או שלישית, במקום חדשה מיד ראשונה אבל מקטגוריה נמוכה יותר. אנחנו לעתים מתפשרים על מכות קלות פח או שריטות וקילופי צבע ובלבד שנהנה ממכונית שמתאימה לצרכים ולתקציב שלנו.

מצד שני, קניית מכונית משומשת טומנת בחובה גם לא מעט פשרות. מכוניות חדשות הן בדרך כלל בעלות ביצועים טובים יותר מה שהפך אותן לחסכוניות יותר בדלק ופחות מזהמות. נכון שבשנים האחרונות גם המשומשות עשו כברת דרך בתחום זה, אולם עדיין מכונית חדשה שרק עולה על הכביש או נוסעת במשך שנה-שנתיים עדיפה על כזאת שכבר גמאה יותר ממאה אלף קילומטרים במשך כמה שנים. בנוסף, בעלי מכונית חדשה פטורים מטסט במשך שלוש השנים הראשונות של המכונית על הכביש ועליהם רק לשלם את אגרת רישיון הרכב השנתית.

פשרה נוספת היא בתחום האבזור והטכנולוגיה. עוד שברוב הגדול של המכוניות החדשות יש מסך מולטימדיה והן מותאמות לעידן הדיגיטלי, מכוניות ישנות יותר נותרו מאחור ולא תמיד הן מאובזרות ומפנקות כמו החדשות.

הפתרון הטכנולוגי לפשרה הכואבת מכולן

דומה שהפשרה הכואבת ביותר בקניית מכונית משומשת היא בתחום הבטיחות. בעשור האחרון יש לא מעט חידושים בתחום והמכוניות החדשות כוללות הרבה מעבר למערכת למניעת נעילת גלגלים וכריות אוויר.

העידן החדש שפתחה המאה ה-21 לוקח את כל אמצעי הבטיחות עליהם לשלב הבא. מערכות בטיחות מתקדמות כיום כבר אינן מבקשות לצמצם פגיעה בעת ההתרחשות שלה, או להשיב שליטה על מכונית מחליקה - המערכות האלו מסוגלות להביט על תוואי הנסיעה, לנתח אותו ולספק לנהג מעטפת בטיחות שהינה רחבה משמעותית מכל מערכת פסיבית אחרת. שילוב בין מצלמות חכמות ומעבדים יוצרים "תמונת מציאות" של הדרך ומאפשרים לנהג לקבל התראות על כמה מגורמי התאונות הנפוצות והקטלניות ביותר.

בעוד שבביצועי המנוע או בנראות האוטו אפשר להתפשר, בבטיחות אסור להתפשר והטכנולוגיה מאפשרת לנו ליהנות מיתרונותיה השונים של המכונית המשומשת בלי לגרוע מהבטיחות. מערכת הבטיחות של מובילאיי מתריעה מפני סטייה מנתיב, קרבה מסוכנת לרכב שמלפנים או התפרצות של הולך רגל, או רוכב אופניים לנתיב הנסיעה בתחום העירוני. התקנת מערכת בטיחות זו במכונית משומשת משדרגת באופן משמעותי את ההיבט הבטיחותי.

מובילאיי.
מצמצמת את הסיכוי לתאונה וגם חוסכת כסף. מערכת מובילאיי

מערכת ההתראה של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה מוסיפה להתראות ולחיוויים של סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק, גם התראה על שלטי מהירות ודרך וגם זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ההתראה הפעילה בשעות היום, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם, מספקת עד שתי שניות התראה מראש.

התקנת מערכת בטיחות זו לא רק תצמצם את הסיכוי לתאונה, אלא גם תחסוך כסף לבעלי המכוניות המשומשות שיתקינו אותה. החל מ-5.11 זכאים נהגים על התקנת מערכת בטיחות הכוללת התרעה מפני סטייה מנתיב והתרעה מהתנגשות ברכב מלפנים, ניתן לקבל החזר באגרת הרישוי בסך כולל של עד 1,500 שקלים על התקנת מערכת בטיחות זו. בשנה הראשונה תתקבל הנחה של עד 700 שקלים, בשנה השנייה עד 700 שקלים נוספים ובשנה השלישית עד 100 שקלים.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully