וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציצים בסמארטפון בנהיגה? בדקנו עד כמה אתם מסוכנים בכביש

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

8.11.2018 / 17:10

שבוע הבטיחות בדרכים השנה הוא בסימן היסח הדעת ולפי משטרת ישראל הגורם מספר אחת לתאונות בשנת 2017 היה השימוש בסלולרי בזמן נהיגה. עד כמה אתם מתפתים להציץ בסלולרי וכיצד אתם שומרים על הבטיחות? יצאנו לבדוק

צילום מסך

שבוע הבטיחות בדרכים השנה הוא בסימן היסח הדעת. לפי משטרת ישראל, הגורם מספר אחת לתאונות בשנת 2017 היה השימוש בסלולרי בזמן נהיגה, אשר מסיח את דעתם של הנהגים מהנעשה בכביש ובסביבתו. הסחת הדעת נגרמת גם משיחות טלפון, וכן מחוסר תשומת לב לסביבת הכביש המשתנה, הכוללת גם רוכבי אופניים חשמליים ואופניים.

הסחת הדעת הזאת נותנת את אותותיה בכביש בכך שהנהגים לא תמיד שומרים על מרחק מהרכב שלפניהם ובלא מעט מקרים לא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. בשנת 2017 לדוגמה, אירוע 63 תאונות קטלניות עם הרוג אחד לפחות בהן, בשל אי מתן זכות קדימה להולכי רגל. ישנן סיבות נוספות לתאונות קטלניות, כגון נהיגה במהירות מופרזת ואובדן שליטה בשל מעבר בין נתיבים במהירות גבוהה.

אבל הטכנולוגיה אינה רק מסיחה את הדעת, אלא מסייעת כיום לשמור על מרחק מכלי הרכב שלפנינו ויאפשר לנו לבלום בזמן. מערכת הבטיחות של מובילאיי היא למעשה עוד זוג עיניים טכנולוגי המלווה אותנו בנהיגה ויודע להתריע מפני אי שמירת מרחק בהתאם למהירות הנסיעה שלנו ושל כלי הרכב שסביבנו. המערכת הישראלית הותקנה במיליוני מכוניות ברחבי העולם - חדשות ומשומשות - והיא מספקת התרעות וחיוויים על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק.

מערכת הבטיחות של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה הוסיפה גם התרעות על שלטי מהירות וזיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ההתרעה הפעילה בשעות היום, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם, מספקת עד שתי שניות התראה מראש. עלות התקנה היא כ-2,100 שקלים אולם מהם מוחזרים 1,500 שקלים בדמות הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית על פני שלוש שנים.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully