וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם כבר נוהגים את הדרך על אוטומט? הסכנה שמאיימת עליכם

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

15.11.2018 / 7:35

לא מצב חירום, לא החלקה, לא שינוי פתאומי בתנאי הדרך - דווקא הנהיגה השגרתית שלנו היא זו שעלולה להיות מסוכנת ביותר. הכירו את הנהג האוטומטי ומה הוא עושה לנו

מובילאיי.
כל יום, אותה דרף, מה הפלא שאנחנו כבר על אוטומט?

למי זה לא קרה, רגע אחד אנחנו נכנסים למכונית ביציאה מהמשרד ובבת אחת מוצאים את עצמנו בחנייה של הבית. יוצאים מהמכונית, מסתכלים מסביב ושואלים את עצמנו "איך הגעתי לכאן?". אנחנו יודעים שנהגנו במכונית - אבל איך עשינו את זה?

אז התשובה היא פשוטה מאוד, נכון שטכנית אלו אנחנו שנהגנו במכונית, אבל בפועל מי שישב מאחורי ההגה היה "הנהג האוטומטי". החדשות מלאות בבשורה הגדולה שתביא לכאן המכונית האוטונומית, זו שתנהג אותנו ממקום למקום, אבל לא צריך לחכות יותר מדי, כבר היום אנחנו מוקפים במכוניות שנוהגות את עצמן - אלו המכוניות שסביבנו בהם יושבים עשרות אלפי נהגים שאמנם אוחזים בהגה - אבל לא באמת נוהגים.

נסיעה במכונית האוטונומית של לקסוס. יצרן, ניר בן טובים
המכונית נוהגת את עצמה/ניר בן טובים, יצרן

מי הוא הנהג האוטומטי?

הנהג האוטומטי, הוא אותו אחד שכמה דקות לתוך הנהיגה שלנו משתלט על ההגה ואומר לנו "אני כבר מכיר את הדרך לשם, אתה תנוח". הוא נובע מההרגל, מהעובדה שאנחנו נוהגים באותו מסלול כל יום, פעמיים ביום בשעות קבועות, אפילו מאזינים לאותן תוכניות רדיו קבועות. המוח שלנו שמתעדף את הפעולות שאנחנו מבצעים, מעביר את הביצוע של הנהיגה למצב "אוטומט" ומשחרר את המחשבות שלנו לנדוד לכל מקום - רק שאנחנו לא בכל מקום - אנחנו בכביש.
אז הנהג האוטומטי הוא בעצם אנחנו, הוא אנחנו כאשר אנחנו לא מרוכזים ולא בגלל היסח דעת, עייפות או כל דבר אחר אותו נשייך בדרך כלל לסכנות בדרך, אלא לפעולה שגרתית. דווקא אותה פעולת נהיגה אוטומטית וחסרת תשומת לב היא המסוכנת ביותר. זו שבה אנחנו לא נגיב בזמן, לא נבצע את הערכות המרחק הנכונות או נקבל את ההחלטה הכי נכונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מובילאיי. יח"צ,
רכיבי מערכת מובילאיי/יח"צ

מה עושים איתו?

ההתמודדות עם תופעת הנהג האוטומטי היא לא דבר פשוט, מכיוון שהוא מגיע ומתיישב מאחורי ההגה בלי שנרגיש אפילו. לא פשוט, אבל יש פתרונות.

הפתרון הראשון הוא להכיר אותו ולהכיר בו, מהם המקומות בהם אנחנו פוגשים בו? מהם מסלולי הנהיגה הקבועים שלנו שמסכנים אותנו?

אחת הדרכים היא לגוון את מסלול הנסיעה שלנו, לעבור במסלול אחר, כזה ששובר את השגרה היומית שלנו ולמעשה מאלץ אותנו לנסוע עירניים יותר לדרך.

אפשרות נוספת היא להעסיק את המוח שלנו בדרך באופן שישאיר אותו מחובר לכביש, זה יכול להיות למצוא מכוניות זהות לדגם שלנו, לצבע או אפילו מאותו יצרן.

פתרון יצירתי במיוחד יכול להיות הפעלת תוכנת הניווט שלנו - אבל בשפה שונה מהרגיל, נסו צרפתית, ספרדית או גרמנית - תופתעו לגלות כמה זה מועיל לשבור את השגרה.

בפן הטכנולוגי, כיום כל מכונית משנת היצור 2000 ואילך לא רק יכולה, אלא אפילו מקבלת תמריץ כספי להתקנת מערכות בטיחות שיהיו קו ההגנה שלכם במקרה שבו באמת לרגע אחד תאחרו לזהות מצב חירום כמו אי שמירת מרחק או ירידה של הולך רגל לכביש. מודאגים מההוצאה? אין סיבה. עלות המערכת העומדת על 2,100 שקלים תקוזז מול הזיכוי שמעניק משרד התחבורה למתקינים אותה באגרת הרישוי השנתית שלכם ועל זה ניתן להוסיף את ההנחה של חברות הביטוח בפוליסה לנהגים שברכבם מותקנת המערכת.

מערכת הבטיחות של מובילאיי מדגם ה-630 העדכני ביותר, הופכת את ההתמודדות הזו לא רק לאפשרית, אלא כזו שנעשית כל הזמן ברקע הנהיגה שלנו, גם השגרתית ביותר. גם זה דבר אוטומטי - אבל הפעם לטובה.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully