וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תדרוס אותי: חמישה פתרונות וטיפים שימנעו פגיעה בהולכי רגל

וואלה! NEWS בשיתוף מוביאליי, וואלה! NEWS בשיתוף מוביאליי

18.11.2018 / 7:24

בישראל מהווים הולכי רגל אחוז גבוה במיוחד מכלל ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים. מערכות בטיחות חשובות במקרה זה במיוחד. קבלו כמה פתרונות שיסייעו לנהגים ולהלכי הרגל להימנע מתאונה

הולך רגל נפגע בתאונת דרכים. ShutterStock
שנת 2018 טרם הסתיימה ונהרגו בה יותר מחמישים הולכי רגל/ShutterStock

להליכה ברגל יש יתרונות בריאותיים וסביבתיים רבים, אבל בישראל זו לא ממש הדרך הבטוחה לנוע ממקום למקום. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המבוססים על דיווחי המשטרה, בשנים 2010-2015 נפגעו בישראל בממוצע כ-3,000 הולכי רגל בתאונות דרכים בכל שנה. שליש מההרוגים בתאונות הדרכים בישראל הם הולכי רגל, מרביתם ילדים וקשישים.

שנת 2018 טרם הסתיימה ונהרגו בה יותר מחמישים הולכי רגל. בישראל מעבר חציה אינו בהכרח מעבר בטוח ובשנת 2017 נפגעו 1,940 הולכי רגל שחצו כביש במעבר חציה מתוך 2,541 הולכי רגל שנפגעו בתאונות דרכים בעת שחצו כביש. המשמעות: כ-75 אחוזים מהפגיעות בהולכי הרגל מתרחשות במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם בעת חציית כביש. יש כמה פתרונות שיסייעו לנהגים ולהלכי הרגל להימנע מתאונה.

שיפור התשתיות

הנה תחום שבו העבודה לעולם לא תיגמר וכל שנעשה עד כה אף פעם אינו מספיק. רוב הולכי הרגל נהרגים בדרך עירונית והרשויות המקומיות יכולות באמצעים פיזיים להפחית את כמות הפגיעות בכבישים ובמעברי החציה. פסי האטה, מעגלי תנועה, מעבר חצייה מוגבה, הצרה נקודתית של דרך, מעבר עילי או תחתי ופאזה בלעדית ירוקה להולכי רגל ברמזורים הם אמצעים יעילים להפחתת כמות הנפגעים.

מערכת בטיחות טכנולוגית

שבוע הבטיחות בדרכים השנה הוא בסימן היסח הדעת והטכנולוגיה אינה רק מסיחה את הדעת, אלא מסייעת כיום לשמור על מרחק מכלי הרכב שלפנינו ויאפשר לנו לבלום בזמן. מערכת הבטיחות של מובילאיי היא למעשה עוד זוג עיניים טכנולוגי המלווה אותנו בנהיגה ויודע להתריע מפני אי שמירת מרחק בהתאם למהירות הנסיעה שלנו ושל כלי הרכב שסביבנו.

מערכת הבטיחות של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה הוסיפה גם התרעות על שלטי מהירות וזיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ההתרעה פעילה בשעות היום, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם שתי שניות מראש. עם עלות התקנה של 2,100 שקלים שמהם 1,500 מוחזרים בדמות הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית על פני שלוש שנים והנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב, זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות שלכם, וכן בפן הכספי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מובילאיי.
מערכת הבטיחות של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה הוסיפה גם התרעות על שלטי מהירות וזיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים

הרימו את העיניים מהסמארטפון

היסח הדעת הוא לא רק של הנהגים, אלא גם של הולכי הרגל. צעירים ומבוגרים לא פעם צועדים ברחוב בראש מורכן אל הסמארטפון. הולכי הרגל, במיוחד הצעירים שבהם, לא תמיד מודעים לכך שהם מתקרבים לכביש וגם בחציית הכביש עצמו הם מרוכזים - עיניים ואוזניים - במכשיר שבידם. כאן נדרשת אחריות אישית והקפדה על שימוש בסמארטפון והורים חייבים להסביר לילדיהם שישתדלו לא ללכת ברחוב עם סמארטפון ביד ויקפידו להשתמש בו רק בלוויתם או במקומות בטוחים כמו בית או קניון.

ביגוד מתאים ללילה

נכון, כשיוצאים לבילוי צו האופנה מכתיב את מה שנלבש, אבל אחד הטיפים החשובים ביותר לבטיחות להולכי רגל הוא להישאר גלוי, במיוחד בלילה. קחו בחשבון שבגדים כהים "מעלימים" אתכם בעיני נהגי כלי הרכב ורוכבי האופניים החשמליים. לבישת בגדים בהירים או כאלה שיש בהם מחזירי אור יבליטו את המראה שלכם בדרכים, גם בכאלה חשוכות במיוחד.

מבט אל הנתיב הרחוק בעת חצייה

כביש דו נתיבי שבו מעבר חציה לא מרומזר מזמן סכנה גדולה, משום שלמרות שהמכונית בנתיב הקרוב אלינו עוצרת ומעניקה זכות קדימה, אין זה אומר שהמכונית שבאה בנתיב לידה מודעת לכך שאנחנו עומדים לחצות ותבלום לפני מעבר החציה. כאשר חוצים כביש דו-סטרי, יש להשהות בכל נתיב וליצור קשר עין עם הנהגים כדי לוודא שהם רואים אתכם.

גשם בתל אביב, 27 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
רוב הולכי הרגל נהרגים בדרך עירונית והרשויות המקומיות יכולות באמצעים פיזיים להפחית את כמות הפגיעות/ראובן קסטרו
וואלה! NEWS בשיתוף מוביאליי, וואלה! NEWS בשיתוף מוביאליי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully