וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים שמלמדים על השינוי שגורמת מערכת הבטיחות לרכב

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

25.11.2018 / 7:37

סקר מקיף בקרב מתקינים ומוסכים בחן האם יש שינוי במספר פגיעות הפח בכלי הרכב כתוצאה מהתקנת מערכת בטיחות לרכב, על איזה מערכת התרעה ממליצים המתקינים והאם לדעתם היא יוצרת מגמה חדשה? התשובות בפנים

פקקים אילון – בגלל עבודות ברכבת. מגד גוזני
משרד התחבורה מעודד את רכישת מובילאיי על ידי הטבה שמחזירה לנהגים 1,500 שקלים מתשלום אגרת הרישוי/מגד גוזני

מדי חודש כ-3,000 מכוניות בישראל הופכות למתקדמות ובטוחות יותר. בעוד שהחל מינואר 2019 כל המכוניות המיובאות לארץ יצוידו במערכת בטיחות המתריעה מפני סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק, שוק המכוניות המשומשות ממשיך להצטייד במערכת הבטיחות של מובילאיי ויותר מ-33 אלף מערכות כאלה כבר הותקנו. משרד התחבורה מעודד את רכישתן על ידי הטבה שמחזירה לנהגים 1,500 שקלים מתשלום אגרת הרישוי. סקר מקיף בקרב מתקינים ומוסכים שנערך באוגוסט 2018 בחן האם יש שינוי במספר פגיעות הפח בכלי הרכב כתוצאה מהתקנת מערכת מובילאיי, ובדק על איזה מערכת התרעה ממליצים המתקינים. התוצאות מלמדות על התרומה שיש למערכת הבטיחות בהפחתת הפגיעה במכונית.

בסקר רואיינו 60 מתקיני מערכות התרעה ברכבים (המייצגים כרבע מהמתקינים בישראל) במדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל ו-75 אחוזים מהם השיבו כי מערכת הבטיחות שהם מתקינים היא מערכת מובילאיי. 97 אחוזים מהם אמרו כי הם ממליצים על מובילאיי ו-88 אחוזים ממתקיני מובילאיי סבורים כי צפויה ירידה נוספת בתאונות הדרכים בעקבות התקנה של מערכות ההתרעה ברכבים בישראל

מובילאיי.
60 אחוזים מהמוסכים דיווחו על ירידה בכמות פגיעות הפח בחלק הקדמי של רכבים. מובילאיי

הסקר כלל גם 202 מרואיינים העובדים במוסכים העוסקים בפגיעות פח, במדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל. אותם עובדים נשאלו האם יש שינוי במספר פגיעות הפח ברכבים כתוצאה מהתקנת מערכת מובילאיי ו-60 אחוזים מהמוסכים דיווחו על ירידה בכמות פגיעות הפח בחלק הקדמי של רכבים. כ-50 אחוזים מהמוסכניקים הסכימו עם המשפט "בזכות מערכת ההתרעה מובילאיי ישנה ירידה במספר הרכבים עם פגיעות הפח בחלק הקדמי". כ-85 אחוזים מהמוסכים סבורים שב-2019 תחול ירידה במספר תאונות הדרכים בעקבות הכניסה הנרחבת של מערכת ההתרעה מובילאיי לרכבים בישראל.

מערכת הבטיחות של מובילאיי היא למעשה עוד זוג עיניים טכנולוגי המלווה את הנהג. המערכת הישראלית הותקנה במיליוני מכוניות ברחבי העולם על ידי חברות הרכב הגדולות והמובילות והיא מספקת התרעות וחיוויים על סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק. מערכת ההתראה של מובילאיי בגרסת ה-630 העדכנית שלה הוסיפה גם התרעות על שלטי מהירות וזיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים. ההתרעה פעילה בשעות היום, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות בהם שתי שניות מראש.

עלות ההתקנה של המערכת היא 2,100 שקלים ומהם מוחזרים 1,500 שקלים כהנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית על פני שלוש שנים והנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב, זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות שלכם וכן בפן הכספי. אגב, המערכת הזו תסייע גם לכם, ההורים. עם השנים התגובות הופכות להיות פחות חדות והראייה המרחבית נחלשת - ומערכת זו מאפשרת לנהוג בביטחון יחסי.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully