וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת הגורמים המובילים לתאונות דרכים והשיטות להימנע מהן

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

9.12.2018 / 8:09

כבישי ישראל הם מקום צפוף ותרבות הנהיגה המקומית הופכת אותם למסוכנים. הנה חמש סיבות לכך שמתרחשות תאונות דרכים והטיפים שיאפשרו לכם לנהוג בצורה בטוחה וזהירה יותר

תאונת דרכים. ShutterStock
הכביש מקום מבוכן ואם תקפידו על כמה דברים, הוא יהפוך לקצת יותר בטוח עבורכם/ShutterStock

בשנת 2017 התרחשו 13,335 תאונות דרכים בישראל. כלומר ממוצע של כ-36 תאונות בדרגות חומרה שונות מדי יום. לפי הלשכה במרכזית לסטטיסטיקה מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים עם נפגעים 72.8 אחוזים היו גברים ו-27.3 אחוזים היו נשים. הנתון הבולט לעומת שנים עברו הוא שבתאונות שב-1,747 תאונות שדווחו למשטרה היו מעורבים אופניים חשמליים. תאונות דרכים הן תופעה שישראל מנסה למגר בשנים שנים רבות והגורמים לה מגוונים, הנה הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים והדרך לצמצם את הסיכון בכביש.

הסחות דעת

העידן הדיגיטלי הופך את חיינו לקלים ונוחים יותר. הסמארטפון משמש אותנו לעבודה, בידור ותקשורת ואנחנו מנהלים את חיינו באמצעות האפליקציות השונות. הבעיה היא שכשנוהגים בכביש הסמארטפון גורם לנו להסחות דעת רבות. הודעות, סמסים, פושים חדשותיים ושיחות נכנסות גורמים לנו להתרכז גם בו ולא מעט אנשים לא עומדים בפיתוי לשלוח אליו יד תוך כדי נהיגה. לא רק הסמארטפון גורם להסחות דעת, גם נסיעה עם ילדים במכונית או עם אנשים נוספים עלולה לגרום לנו להסיט את העיניים מהכביש.

איך להתגבר? שימו את הסמארטפון הרחק מהישג ידכם, בתוך תיק או בכיס ואל תגעו בו במהלך הנסיעה. אם יש לכם דיבורית אז חברו אותו אליה לפני הנסיעה כדי שתוכלו לענות אם תיכנס שיחה, שגם היא, אגב, גורמת להסחת דעת. דרך נוספת ויעילה להפוך את הנהיגה לבטוחה יותר היא להתקין מערכת מובילאיי, שמתריעה מפני סטייה מהנתיב, מזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ומתריעה בפני הנהג על סכנת התנגשות שתי שניות מראש.

לסמס בוואטסאפ תוך כדי נהיגה. ShutterStock
שימו את הסמארטפון הרחק מהישג ידכם, בתוך תיק או בכיס ואל תגעו בו במהלך הנסיעה/ShutterStock

אי שמירת מרחק

הכבישים שלנו צפופים מאוד. נכון ל-2017 יש בישראל כ-3.8 מיליון כלי רכב מסוגים שונים, ויחסית לשטח המדינה וגודל אוכלוסייה זה הרבה. לא פעם אנחנו נצמדים מדי למכונית שלפנינו, בעיקר בדרכים עירוניות, ולא מצליחים לבלום בזמן בגלל נסיעה מהירה מדי אחריה או הסחת דעת. התוצאה: תאונת חזית-אחור שאפשר היה להימנע ממנה.

איך להתגבר? הדרך הישנה לבדוק האם אתם שומרים על מרחק בלימה מספיק מהמכונית שלפניכם היא לספור שתי שניות מהרגע שהיא חלפה ליד תמרור, עץ או עצם כלשהו בכביש. בחורף, אגב, כשהכביש רטוב ומחליק, כדאי לשפור שלוש וארבע שניות. גם כן הטכנולוגיה מסייעת ומערכת הבטיחות של מובילאיי מתריעה בפני הנהגים על אי שמירת מרחק בהתאם למהירות הנסיעה שלנו ושל המכוניות סביבנו בכביש.

אי ציות לחוקי התנועה

לפי נתוני משטרת ישראל ב-2015, כ-15 אחוזים מכלל התאונות בערים וביישובים היו בגלל אי ציות לתמרור או רמזור ו-9 אחוזים בגלל מהירות גבוהה מדי ביחס לתנאי הדרך. כלומר כרבע מכלל התאונות בערים הן בגלל אי הקפדה על חוקי הנהיגה והדרך. יש לכך מחיר יקר. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2017 עולה כי מתוך 2,541 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים ל-1,940 מהם זה קרה בעת חצייה במעבר חצייה. כלומר גם המקום שכביכול אמור להיות הבטוח ביותר בכביש עבור הולכי הרגל התגלה כמסוכן, וזאת משום חוסר הקפדה וציות לתמרורים ולחוקי הנסיעה.

איך להתגבר? סעו כחוק. חוקי הדרך והתמרורים המוצבים אינם המלצה אלא חשובים מאוד למניעת תאונות דרכים.

מעבר חציה. ניר בן טובים
הנתונים מראים שגם המקום הבטוח לכאורה בכביש עבור הולכי רגל הוא מסוכן/ניר בן טובים

המצב המכני של המכונית

נכון שאם תנעלו נעליים שקטנות עליכם בשלוש מידות וביום קר תלכו בגופייה קצרה, יהיה לכם מאוד לא נעים ויש סיכוי שתכאב לכם הרגל או תצטננו? כך לגבי המכונית. בכל פעם שאתם נכנסים אליה היא חייבת להיות במצב מכני טוב מאוד כדי לצמצם את הסכנות הכרוכות בנהיגה בה. צמיגים שחוקים, בלמים לא תקינים, ממסרת הילוכים שאינה תקינה או מגבים שחוקים, כל אלה וכל אחד בנפרד, משפיעים על האופן שבו אנחנו נוהגים ועל הבטיחות שלנו בנסיעה. מכונית במצב מכני לא טוב היא מכונית מסוכנת יותר לנוהגים בה ולסביבה.

איך להתגבר? הקפידו לבצע בדיקות תקופתיות במכונית, אל תדחו את הטיפול ברכב אלא בצעו אותו בזמן ואם אתם חשים שמשהו לא כשורה במהלך הנהיגה, טפלו בכך במהירות האפשרית.

הגורם התשתיתי

תאונות הדרכים הקטלניות שאירעו בכביש 90 במהלך 2018 הזכירו לרבים מאיתנו, כי אמנם הגורם האנושי אחראי לרוב המכריע של התאונות, אולם גם לתנאי הכביש יש השפעה ותשתיות לא מפותחות או לקויות עלולות לגרום לפגיעות קשות בנפש וברכוש. לעתים סיבוב חד מדי בכביש, כביש מקורצף העובר שיפוץ, או סימונים לא טובים בכביש שמטעים את הנהגים גורמים לטעות בשיקול הדעת ומכאן הדרך לתאונה היא קצרה.

איך להתגבר? לנהוג באחריות. אם אתם נוסעים בכביש שאינכם מכירים, אם תנאי מזג האוויר לא נוחים או שהכביש שבו אתם נוהגים עובר שיפוץ, סעו לאט ובזהירות, שמרו על ערנות שיא ועל מרחק מכלי הרכב האחרים.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully