וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה עולמית בישראל: סקודה סקאלה

7.12.2018 / 0:49

סקאלה, המכונית הקומפקטית החדשה של סקודה הושקה אתמול בלילה בהשקה בינלאומית ראשונה של יצרן רכב מרכזי בישראל. המכונית החדשה צפויה להגיע ברבעון השלישי של 2019

השקה עולמית בישראל לסקודה סקאלה. קינן כהן, ניר בן טובים
תצורת האצ'בק ועיצוב חדשני ילוו את המשפחתית הקומפקטית של סקודה - הסקאלה/ניר בן טובים, קינן כהן

יום היסטורי בשוק הרכב המקומי, סקודה בחרה בישראל להשקה העולמית של המכונית הקומפקטית החדשה שלה הסקאלה, שתחליף את הראפיד בהיצע המכוניות של החברה. סקאלה, שנכנסת לסגמנט המצטמצם אך עדיין משמעותי באירופה מכוונת לקהל צעיר ופחות שמרן מזה שאפיין את לקוחות החברה עד כה.


המכונית עושה שימוש במרכב האצ'בק, בניגוד לראפיד שנמכרה גם בתצורת סדאן ומקבלת עיצוב חיצוני דרמטי בהרבה ממה שהרכנו מסקודה עם הבטחה שאת המאפיינים האלו תמשיך סקודה ליישם בעתיד במכוניות שלה. היא אמנם עושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB A0 הקטנה, זו שמשרתת גם את פולקסווגן פולו, אבל מותחת אותה לאורך עם 436 ס"מ מקצה לקצה, רוחב של 179 ס"מ וגובה של 147 ס"מ בסיס הגלגלים גדל ב-5 ס"מ ביחס לראפיד ועומד על 265 ס"מ. תא המטען שבמכוניות שהוצגו בהשקה נפתח חשמלית ומציע שלל פתרונות חכמים לאחסון מכיל 467 ליטרים, נתון חריג ומרשים למכונית האצ'בק. הרבה מהנפח הנ"ל מגיע בשל שימוש במתלה אחורי פשוט מסוג קורת מתח.

השקה עולמית בישראל לסקודה סקאלה. קינן כהן, ניר בן טובים
האם היא הולכת לעשות לגולף מה שעשתה הסופרב לפסאט? מעניין יהיה לראות/ניר בן טובים, קינן כהן

בתא הנוסעים שימוש בחומרים איכותיים כמו עור ואלומיניום (אך סביר להניח שאלו לא יגיעו בגרסאות הגימור הפשוטות), לצד פלסטיק קשה אך מוצק למראה ומגע. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ולצידו צג מולטימדיה בולט בגודל מרשים של 9.2 אינץ', זהו הצג האופציונלי ובדגמי הבסיס היא תגיע עם צג 6.5 אינץ' בלבד. הצד במראה "צף", או במילים פשוטות - תקוע באוויר. מערך הבטיחות כולל עד תשע כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק כסטנדרט, בקרת שיוט אדפטיבית במהירויות של עד 210 קמ"ש, התראת רכב ב"שטח מת", התראת תנועה חוצה ועוד.

עוד באותו נושא

מבזקים: סקודה חשמלית, איתוראן בשגרירות ארה"ב והונדה HRV ספורט

לכתבה המלאה
השקה עולמית בישראל לסקודה סקאלה. קינן כהן, ניר בן טובים
לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך הענק הם אמנם אופציונליים, אבל תא הנוסעים נראה נהדר/ניר בן טובים, קינן כהן

עם השקתה תוצע הסקאלה עם שלושה מנועי בנזין, דיזל אחד וכן גרסה ייעודית להנעה בגז. מנועי הבנזין הם 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בשני הספקים 95 ו-115 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר, ארבעה צילינדרים טורבו בהספק 150 כ"ס. מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר מספק 115 כ"ס והמנוע היעודי להנעה בגפ"מ יעשה שימוש ביחידת ה-1.0 ליטר ובהספק 90 כ"ס.

תיבות ההילוכים הידניות יהיו בנות חמישה או שישה הילוכים בהתאם למנוע ואת האופציה האוטומטית תמלא תיבת מצמד כפול בת שבעה הילוכים.

השקה עולמית בישראל לסקודה סקאלה. קינן כהן, ניר בן טובים
שורת מנועי טורבו, מ-90 עד 150 כ"ס בהנעת גפ"מ, בנזין ודיזל/ניר בן טובים, קינן כהן

ההשקה המקומית: מפגן אמון בישראל

מאחורי הקלעים של ההשקה בישראל, על כל המורכבות שלה שווה לדבר גם כן. 300 עיתונאי רכב מ-22 מדיניות הובאו לכאן בליווי 150 אנשי צוות ובעלי התפקידים הבכירים ביותר בחברה. זה נובע לא רק מההצלחה היחסית לה זוכה סקודה בישראל שמזה מספר שנים מהווה המותג האירופי הנמכר ביותר. זה קורה מסיבה אחת מרכזית, הקשר ההולך ומתחזק בינה ובין תעשיית האוטו-טק הישראלית. סקודה, המפעילה בישראל מרכז פיתוח טכנולוגי מאז 2017 שחלק מתוצריו מיושמים ועתידים להיות מיושמים בדגמים הבאים של החברה.

השקה עולמית בישראל לסקודה סקאלה. קינן כהן, ניר בן טובים
חזית דינאמית עם הבטחה למראה דומה בדגמי העתיד/ניר בן טובים, קינן כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully