וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה טיפים שישאירו אתכם ערים על ההגה

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

10.12.2018 / 7:36

השעות הארוכות בכביש מחייבות אותנו לשמור על דריכות ולהיות חדים בכל רגע נתון. מה לאכול לפני הנסיעה ומהי הטמפרטורה הנכונה בחלל הרכב? כך תשמרו על ערנות במהלך הנסיעה

נהיגה תחת עייפות. ShutterStock
לא, אתם ממש לא רוצים להגיע למצב הזה/ShutterStock

נכון, ישראל מדינה קטנה והמרחקים בין הצפון לדרום אינם גדולים, אולם כמות כלי הרכב בכבישים יוצרת צפיפות גדולה ופקקים, כך שהישראלים מבלים לא מעט שעות על הכביש. ב-2015 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בערים שונות בישראל דוגמת ירושלים, נתניה, בת ים וראשון לציון נאלצים התושבים לנסוע חצי שעה ויותר מדי יום למקום העבודה. השעות הארוכות בכביש, בין אם בדרך לעבודה ובין אם נסיעות ארוכות לטיול או חופשה, מחייבות אותנו לנהוג בזהירות ולהיות דרוכים. עייפות וחוסר ריכוז גורמים לתאונות, לכן קיבצנו לכם מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על ערנות מאחורי ההגה.

קררר לכם? מצוין. בקיץ השמש בעיניים והחום הכבד מעייפים אותנו ובחורף חימום יתר של חלל המכונית עלול לגרום לנו לעייפות. כן, רוח חמה על הפנים וטמפרטורה יחסית גבוהה בחלל הרכב עלולה לגרום לעיניים להיות כבדות יותר, לכן כדי מאוד, במיוחד בחורף, לשמור על טמפרטורה ממוזגת במכונית של 24-25 מעלות ואם יש לכם נסיעה ארוכה, אפילו לקירור קל של חלל המכונית בטמפרטורה של 22-23 מעלות. אולי לנוסעים שנוסעים אתכם יהיה קצת פחות נעים אבל הכי חשוב שאתם תהיו ערניים.

נהיגה תחת עייפות. ShutterStock
טמפרטורה של 22-25 מעלות תשמור עליכם ערניים יותר גם בקיץ וגם בחורף/ShutterStock

תגבירו את הווליום. גם אם אתם לא מאלה ששרים עם הרדיו, אתם יודעים מה שכולנו מרגישים - מוזיקה משפיעה עלינו חיינו ויכולה גם להציל את חיינו כשנוהגים במכונית. מחקרים שונים מצרו כי מוזיקה מגבירה את ההפרשה במוח של דופמין, חומר כימי המשמש כמוליך עצבי, כלומר מנהל את התקשורת בין תאים במוח. לדופמין חלק במנגנון העונג והמוטיבציה שלנו, והוא מופרש גם כשאנו אוכלים שוקולד או מסיימים ריצה טובה. פלייליסט שירים שאתם אוהבים יכול להפוך את הנסיעה לכיפית יותר וכתוצאה מכך לשמור עליכם ערניים ומלאי אדרנלין.

כמה סוכר? נכון, רובנו רוצים להגיע מהר ככל שניתן למחוז חפצנו, אבל כשנוסעים במשך שעות ארוכות חייבים לעצור פעם או פעמיים כדי לחלץ עצמות, להזיז קצת את הגוף ולהתרענן. כוס קפה או שתייה קלה יכולים לשמש הפוגה נעימה במהלך הדרך וככל שההפסקה תהיה ארוכה יותר, היא גם תהיה יעילה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אישה שרה תוך כדי נהיגה במכונית. ShutterStock
מוזיקה תגרום לכם לנסיעה כיפית ומלאת אנדרנלין/ShutterStock

תעירו אותי בעוד 20 דקות. הטיפ הזה שימושי במיוחד כשמדובר בנסיעת לילה או נסיעה ארוכה מאוד כשאתם לבד במכונית. תנומת הכוח אורכת בין 10 ל-20 דקות והיא בעלת השפעה אדירה על המוח שלנו. ממש כמו ריסטארט במחשב, גם המוח שלנו צריך לפעמים כיבוי והפעלה מחדש ולא משנה אם זה בצהריים, בבוקר, בערב. נמנום קצר לפני הנסיעה או עצירה במקום בטוח בצד הדרך (תחנת דלק לדוגמה, או מפרץ חניה ייעודי לעצירה) לתנומה קצרה יחוללו פלאים בגוף שלנו ויגרמו לכם להיות ערניים יותר בהמשך הנסיעה.

תאכלו נכון. לסוג המזון ולכמות שלו יש השפעה על הגוף שלנו וישנם מזונות שגורמים לתחושת שובע שמובילה לעייפות ומנגד מזונות ומאכלים שמשביעים אך גם מעניקים אנרגיה לגוף. בננות, דגים, שוקולד או פירות הדר הם חלק מהמאכלים שישאירו אתכם חיוניים ולא יגרמו לעפעפיים שלכם להיעצם. מה לא לאכול? אורז, חומוס ודגנים שונים יגרמו לגוף שלכם להיות יותר עייף ופחות חד מאחורי ההגה.

כמובן ששימוש בכל הטיפים הללו לא יכול לבטל לחלוטין את הסיכוי לתאונה, לכן, כדי לצמצם עוד יותר את הסיכון בכביש, כדי לסייע לעצמנו להיות ערניים יותר לנעשה בכביש בעזרת "זוג עיניים טכנולוגיות". מערכת הבטיחות של מובילאיי תתריע בפניכם בעזרת אותו וצפצופים מפני אי שמירת מרחק בהתאם למהירות הנסיעה שלנו ושל כלי הרכב שסביבכם, תזהה עצמים הנעים במהירות הנמוכה מ-50 קמ"ש ותתריע מפני סכנת התנגשות שתי שניות מראש. בדיוק הטכנולוגיה שיכולה לסייע לכם לנהוג בטוח יותר נוכח היסחי הדעת מחוץ למכונית ובתוך המכונית.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully