וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות שמייקרות את ביטוח הרכב והדרך לחסוך ולנהוג בטוח יותר

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

13.12.2018 / 7:24

גיל הנהג, מספר המבוטחים, סוג הרכב ומקום המגורים שלכם אלו רק חלק מהגורמים לקביעת מחיר הביטוח שלכם. אז מה מייקר אותו כל כך, מה אפשר לעשות בעניין ואיך לחסוך כסף ולנהוג בטוח יותר? התשובות בפנים

זוג במכונית. ShutterStock
נוהגים במכונית ספורטיבית? תתכוננו לשלם יותר/ShutterStock

בכל שנה, בקביעות, אנחנו מקבלים את הטלפון מנציג חברת הביטוח המבשר לנו כי הגיע הזמן לחדש את הפוליסה. העצלנים מאיתנו אומרים "כן" מאשרים את פרטי האשראי וממשיכים הלאה. הצרכנים הנבונים יותר לוקחים אחר צהריים ומשווים בין ההצעות השונות, מתמקחים וסוגרים את העסקה הטובה ביותר. אבל מה בעצם הגורמים למחיר אותו כוללת הצעת המחיר הזו?

עניין של גיל

חברות הביטוח יושבות על הררי מידע של המבוטחים שלהם, אבל לא צריך להיות אנליסט דגול כדי להבין ששתי קבוצות גיל מסוימות הן אלו שתעריפי הביטוח שלהן הם היקרים ביותר - אלו הם הצעירים והמבוגרים מבין הנהגים הרשומים בפוליסה של הרכב. נהגים צעירים ולהם מעט ניסיון ושיקול דעת הן קבוצת סיכון מרכזית על הכביש וכן נהגים מבוגרים מאוד, שאמנם נושאים איתם שנים של ניסיון אבל בכל זאת מוגדרים כקבוצת סיכון בשל הירידה ביכולות הקוגנטיביות שלהם. נהגים חדשים (עם וותק של עד שנתיים) הם היקרים ביותר לביטוח וכן נהגים צעירים עד גיל 24 שנים. הסכומים מאמירים עד כדי 10,000 שקלים ואף יותר למשפחתית ממוצעת.

צעירים מצטלמים סלפי על מכונית בטבע. ShutterStock
נהגים צעירים ולהם מעט ניסיון ושיקול דעת הן קבוצת סיכון מרכזית על הכביש/ShutterStock

מוניות והמוניות

גם למידת השכיחות של כלי הרכב שלכם יש השפעה גדולה על עלויות הביטוח. דגמי מכוניות נפוצים מאוד, כאלו שהביקוש לחלפים שלהם רב וכן הפופולריות שלהם בקרב גנבים גבוהה, יהיו יקרים מאוד לביטוח. אבל לא רק נפוצים באופן כללי, אלא גם כאלו הנפוצים בקרב נהגי מוניות. במשך שנים היו מחירי הביטוח של מכוניות סקודה יקרים בפערים של עשרות אחוזים מהמקבילות להן בשוק.

ספורטיבית? תתכונן לשלם יותר

מכוניות ספורט או גרסאות ספורטיביות של דגמים קיימים מעלות חיוך על פני הנהגים שלהם, למעט ביום ההוא בשנה בו הם מחדשים את הביטוח שלהן. המכוניות האלו, על פי חברות הביטוח מועדות יותר לתאונות דרכים, הן בשל הביצועים שלהן והן בשל אופי השימוש בהן. מה שמייקר משמעותית את עלויות הביטוח בין סתם גולף לגרסת הספורט שלה גולף GTI למשל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מחאת נהגי המוניות בירושלים בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי הנסיעה ב-12%, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
דגמי מכוניות נפוצים מאוד, כאלו שהביקוש לחלפים שלהם רב וכן הפופולריות שלהם בקרב גנבים גבוהה, יהיו יקרים מאוד לביטוח/נועם מושקוביץ

יקרות לקנייה ויקרות לביטוח

קבוצה נוספת של מכוניות שמחיר הביטוח שלהן יהיה יקר משמעותית הן מכוניות יוקרה או כאלו מאובזרות במיוחד. הביטוחים למכוניות יוקרה בעלות של יותר מחצי מיליון שקלים מזנקים משמעותית ביחס למכוניות עממיות. עלויות הפרמיה יעמדו לרוב על שלושה אחזים משווי הרכב ויגיעו גם עד 5 אחוזים למכוניות נדירות או כאלו שבביטוח שלהן כלול נהג צעיר. עלות ההשתתפות העצמית מזנקת גם היא, למספרים של 15 אלף שקלים ואף כפול מאלו במקרה של מכונית יקרה או בעלת גג בד למשל.

היסטוריית הנהג

חברות הביטוח משקללות למחיר גם את ההיסטוריה הביטוחית של הנהג. אם בעברכם תאונת דרכים שנגרמה באשמתכם, התכוננו לעלייה של 30 ואף 40 אחוזים בפרמיה. אחרי שתיים כאלו בתוך שלוש שנים, ייתכן וגם תתקלו בסירוב מנומס מצד חלק מחברות הביטוח להציע לכם פרמיה. זו גם הסיבה שבמקרה כזה כדאי לשקול היטב האם כדאי להפעיל את חברת הביטוח שלכם או לשלם מכיסכם את הנזק במידה ועלות ההשתתפות העצמית ועליית הפרמיה תהייה גבוהה מעלות התיקון.

תאונת דרכים. ShutterStock
אם בעברכם תאונת דרכים שנגרמה באשמתכם, התכוננו לעלייה של 30 ואף 40 אחוזים בפרמיה/ShutterStock

בית קרקע? דירה?

מגורי המבוטח גם הם משפיעים משמעותית על עלות הפרמיה. בערים בהן נגנבות יותר מכוניות (תל אביב וירושלים למשל) עלויות הביטוח שונות משמעותית מאשר במקומות אחרים. במכוניות יקרות מאוד תישאלו בעת הנפקת הפוליסה גם על אופי החנייה עצמה. האם זו ברחוב? בבניין מגורים? האום היא סגורה ונפרדת מהרחוב? באיזה אופן? האם היא מחוברת לאזעקת הבית ועוד.

גם לחסוך וגם לנהוג בטוח

אז השלב הראשון יכול להיות אותה השוואה בין עלויות הביטוח בין החברות, אבל ישנה דרך נוספת. כאמור, בתחשיבי העלות של פרמיית הביטוח שלכם, משקללות פנימה חברות הביטוח את הסיכוי שלכם להיות מעורבים בתאונת דרכים. לכן, חברות ביטוח רבות מעניקות הנחות של מאות שקלים בעלויות הפוליסה למכוניות המצוידות במערכות בטיחות. לקוחות של מובילאיי המתקינים במכונית שלהם את מערכת הבטיחות יקבלו לא רק החזר בגובה 1,500 שקלים מהמדינה באגרות הרישוי לרכב, אלא גם נתח נכבד של הנחה בעלויות הביטוח. כך, בנוסף לחבילת הבטיחות שתקבלו ממערכת ההגנה של התראת אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב, כניסת הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי לנתיב וגם התראות מהירות, תזכו להנחה משמעותית בעלויות הביטוח שלכם.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully