וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה כמו לנסוע עם 'שומר ראש' במכונית, אני הרבה יותר רגועה עכשיו"

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

16.12.2018 / 8:28

"לפני שהייתה לי את המערכת חששתי לנהוג בעיר וגם מחוצה לה", מספרת רבקה, גמלאית בת 70 משכונת נווה זאב בבאר שבע, "מאז שהתקנו את מובילאיי אני מחלקת את החיים כנהגת ללפני ואחרי". סיפור קטן על טכנולוגיה חדשה, נהגת ותיקה והרגשה אחרת לגמרי

אישה נוהגת במכונית. ShutterStock
"אחרי שהתקנתי מובילאיי אני מרגישה יותר בטוח"/ShutterStock

בני הגיל השלישי כיום שונים מהדור שקדם להם. הם פעילים, עסוקים וניידים וקצב חייהם גבוה. רבקה, גמלאית בת 70 משכונת נווה זאב בבאר שבע, אם לשלושה ילדים וסבתא לארבע נכדים, נוסעת הרבה במכוניתה, בעיר ומחוצה לה. המכונית היא הכלי שמעניק לה עצמאות וניידות והיא מבלה לא מעט זמן על הכבישים. כנהגת ותיקה, יש לה פרספקטיבה על האופן שבו השתנתה מפת התחברוה בישראל ותרבות הנהיגה איתה. הסחות הדעת כיום רבות מתמיד - טלפונים ניידות, כבישים צפופים, אופניים חשמליים ועוד. כל אלה מחייבים אותה למשנה זהירות.

"לפני כשנה החלטנו לשדרג את המכונית באחת חדשה יותר והחלטתי שאני רוצה להתקין בה מערכת בטיחות", מספרת רבקה, "מאז שהתקנו את מובילאיי אני מחלקת את החיים כנהגת ללפני ואחרי. אני נוסעת הרבה מחוץ לעיר ואני מרגישה הרבה יותר בטוחה לנהוג כשיש לי אותה. זה כאילו שאני נוסעת עם 'שומר ראש' באוטו ששומר עליי. אני מאוד נהנית ממנה".

"לפני שהייתה לי את המערכת חששתי לנהוג בעיר וגם מחוצה לה", היא מספרת, "אחרי שהתקנתי מובילאיי אני מרגישה יותר בטוח. בעבר נסעתי מאוד דרוכה ומתוחה, היה יותר לחץ, מערכת מובילאיי מרגיעה אותי".

מערכת הבטיחות של מובילאיי מתריעה בפני הנהגים על כל סטייה מהמסלול ועל אי שמירת מרחק. אמנם עלות ההתקנה היא בסך 2,100 שקלים, אך מהם 1,500 שקלים מוחזרים בצורת הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית. ההטבה מתפרסת על פני שלוש שנים ובמקרים מסוימים אף מעניקה הנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב. זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות, והן בפן הכספי.

מערכת מובילאיי. יח"צ,
"הבנתי את המערכת בתוך שנייה, מעכשיו לעכשיו". מערכת מובילאיי/יח"צ

כשהנכד הבכור של רבקה קיבל רישיון והחל לנהוג, היא הפצירה בהוריו לקנות ולהתקין את מערכת הבטיחות של מובילאיי. "התעקשתי שקודם יהיה מובילאיי במכונית ורק אחרי שתותקן המערכת הוא ינהג", היא אומרת, "כשהוא נוהג עם הרכב זה נותן ביטחון ומרגיע".

למרות גילה המתקדם, הטכנולוגיה החדשה לא הרתיעה את רבקה - להפך, היא אמצה אותה בחום, בעיקר משום שההתקנה מהירה ואין לנהג שום צורך לתפעל את אביזר הבטיחות הזה אלא רק להישמע להוראותיו. "הבנתי את המערכת בתוך שנייה, מעכשיו לעכשיו", מסכמת רבקה, "זו מערכת פשוטה וגאונית, אני נוהגת אותו דבר, ללא שינוי, אבל אנחנו בני אדם ולפעמים מתקרבים לרכב שלפנינו או מעט סוטים, אבל אני יודעת שעם מובילאיי אני בטוחה והמערכת נותנת לי יותר ביטחון בכביש. המערכת יכולה להציל חיים בשנייה ולמנוע טעויות אפשרויות".

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully