וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2018 היא השנה בה העולם התאהב במערכת הבטיחות הישראלית לרכב

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

18.12.2018 / 12:41

מחברת האוטובוסים בלונדון דרך התכנית החדשנית בברצלונה ועד לחברת הביטוח האיטלקית, מערכת הבטיחות של מובילאיי הפכה ב-2018 לפופולרית יותר ויותר מסביב לעולם. הנה כמה משיתופי הפעולה הגלובליים שמשנים את הנהיגה בכבישי הערים והארצות

רמת גן, אזור הבורסה, מזרח תל אביב, נתיבי איילון. ShutterStock
השקת פיילוט לשירות מוניות אוטונומיות הוא רק דוגמה מקומית לאופן שבו מובילאיי משתלבת בשוק הרכב בעולם/ShutterStock

התחבורה בתל אביב צפויה להשתנות בשנים הקרובות בזכות שיתוף הפעולה בין חברות מובילאיי ואינטל לענקית הרכב פולקסווגן, עם השקת פיילוט לשירות מוניות אוטונומיות בעיר בשנת 2019. פלטפורמת כלי הרכב האוטונומיים הזו אמורה לשנות את האופן שבו אנו שולטים ומפעילים את המכוניות, תוך ניסיון להפוך את התחבורה לבטוחה וירוקה יותר והמיזם הזה יציב את העיר ללא הפסקה בחזית בנושא זה. אבל 2018 מסמנת את תל אביב כעיר אחת מבין הרבה ערים וארצות, שבהן הטכנולוגיה של מובילאיי הופכת לחלק בלתי נפרד ממערך התחבורה.

שיתוף פעולה גדול שכזה אפשר לראות בלונדון. האוטובוסים הדו-קומתיים של בירת בריטניה הם אחד מסמליה הגדולים וב-2018 הוחלט להפוך אותם למתקדמים וחדשניים יותר, כשחברת אבליו לונדון, אחת מפעילות האוטובוסים המובילות במדינה, השיקה ניסוי משמעותי בו תשולב באוטובוסים טכנולוגיית מערכת הבטיחות של מובילאיי. מטרת הפרויקט הוא להפחית את כמות ההתנגשויות בין אוטובוסים לרוכבי אופניים, אופנועים, הולכי רגל ומשתמשי כביש אחרים. נתונים מ-2018 מראים שמערכת מובילאיי סייעה להפחית את כמות ההתנגשויות שניתנות למניעה ב-29 אחוזים ולהפחית את הפציעות כתוצאה מהתנגשויות אלה בכ-60 אחוזים. החברה, שמפעילה 48 נתיבי אוטובוס ברחבי לונדון ומפעילה יותר מ-740 כלי רכב, תספק לנהגיה מערכת שתעניק להם אזהרת התנגשות קולית בכל פעם שהם יסטו מנתיב או עלולים להתנגש בהולכי רגל, רוכבי אופניים ומכוניות בכביש. כמו כן המערכת תזהה וספק מידע על כבישים בהם מוגבלת המהירות ותזהיר מפני חריגה ממגבלת המהירות.

אוטובוס על רקע הביג בן, לונדון. ShutterStock
מטרת הפרויקט של מובילאיי בלונדון הוא להפחית את כמות ההתנגשויות בין אוטובוסים למשתמשי כביש אחרים/ShutterStock

משרטטים את ברצלונה ומשתלבים באוסטרליה

גם בספרד מוביאליי הפכה ב-2018 למובילת החדשנות בתחום התחבורה. ברצלונה הייתה לעיר הראשונה במדינה שמצטרפת לתכנית Autonomos Ready Spain, אשר תפלס בעתיד את הדרך לספרד לקראת הרכב האוטונומי, הן מבחינת חקיקה והן מבחינת תקינה של הבטיחות. במסגרת שיתוף הפעולה בין מובילאיי לבין משרד התחבורה של ספרד ירכשו גופים המשתפים פעולה 5,000 כלי רכב המצוידים ב-Mobileye 8 Connect, והם יאספו בזמן אמת פרטים על הרחובות ועל התשתיות של ברצלונה. המטרה היא לשרטט מפות של העיר ברזולוציה גבוהה, המבוססות על מיקור המונים באמצעות מערכת Road Experience Management של מובילאיי. הפרויקט יאפשר איסוף מידע על תשתיות העיר ויאפשר להכין מפה מיוחדת המתעדכנת בזמן אמת, כך שהנהיגה האוטונומית העתידית תהיה בטיחותית יותר.

את מערכות ההתרעה של מובילאיי אפשר להתקין גם על מכוניות שאינן חדשות. המערכות מזהירות מפני התנגשות מידית ונותנות לנהג זמן מספיק להגיב ולהימנע מהתנגשות אפשרית. כדי לעודד התקנת מערכות בטיחות כאלה החליטה חברת הביטוח האיטלקית של ACI, SARA Assicurazioni, שנהגים שיש להם רכבים המצוידים במערכות של מובילאיי זכאים ל-20% הנחה בביטוח.

במהלך 2018 המשיכה CDC, חת מחברות התחבורה הציבורית הגדולות ביותר באוסטרליה, באבזור צי הרכב שלה במכשירי מובילאיי וזאת בעקבות שיתוף הפעולה שנרקם בין החברות שנה קודם לכן. חברת CDC ניו סאות' ויילס וחברת CDC ויקטוריה, הן חברות בת של ComfortDelGro Corporation Limited, אחת מחברות ההובלה היבשתיות הגדולות ביותר בעולם עם צי של קרוב ל-45,000 כלי רכב בשבע מדינות ברחבי העולם וביבשת אוסטרליה.

עוד באותו נושא

שלושה טיפים פשוטים ומצילי חיים לנהיגה בטוחה יותר בחורף

לכתבה המלאה
מערכת מובילאיי. יח"צ,
מערכת הבטיחות שתסייע לאסוף מידע על ברצלונה ולהכין מפה מיוחדת המתעדכנת בזמן אמת. מובילאיי/יח"צ

חברת מובילאיי סיכמה על הסכם שיתוף פעולה השנה גם עם חברת "HERE", כדי לייצר מפות HD שעתידות לשרת את המכונית האוטונומית במטרה לשפר את בטיחות הנוסעים. שתי החברות עתידות לשתף פעולה תוך אינטגרציה של טכנולוגיית Roadbook של מובילאיי בטכנולוגיית HD Live Map של HERE. מובילאיי תוכל לנצל את הפלטפורמה הפתוחה של HERE כדי לקלוט נתוני חיישנים ותצפית גולמיים ולעבד אותם על מנת ליצור מפה של נתונים מורכבים בזמן אמת מבוססי מיקום. ה-Roadbook של מובילאיי תשולב כרובד נתונים בתוך שירות הענן של HERE, ולפיכך תתקבל תמונה הרבה יותר ברורה לגבי סביבת פעילותה של המכונית האוטונומית.

ב-2018 פרסם מגזין Fortune היוקרתי את רשימת החברות שמצליחות לא רק בפני עצמן אלא תורמות לשינוי חיובי בעולם שלנו. כתב העת העניק למובילאיי ולאינטל שרכשה אותה את המקום ה-15. בין הנימוקים צוין כי טכנולוגיות למניעת התנגשות כלי רכב, כמו זו המפתחת מובילאיי, מסוגלות לצמצם בחדות את מספר מקרי המוות כתוצאה מתאונות דרכים בעולם - ובעולם, כפי שמוכיחה 2018, מודעים לכך יותר ויותר.

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully