וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה פטנט שיכול להציל חיים וחייב להיות בכל מכונית"

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, בשיתוף מובילאיי

26.12.2018 / 7:51

"חברתי כמעט דרסה מישהו ובלמה בזכות מערכת הבטיחות ברגע האחרון". לשרון קביליו-פשה, אימא לשלושה פעוטות, כל נסיעה היא מאתגרת במיוחד נוכח היסחי הדעת שגורמים הקטנטנים. כך מערכת מובילאיי שינתה לה ולחברותיה בקהילה האימהות "מאמא גורו" את הנהיגה

ילד נוסע חגור מאחור. ShutterStock
נסיעה עם הילדים מסיחה את הדעת והופכת את הכביש למקום מסוכן יותר/ShutterStock

נסיעה עם ילדים היא אתגר מתמשך, בעיקר למי שנמצא מאחורי ההגה. לשרון קביליו-פשה, בת 33 מפתח תקווה, יש שלושה אתגרים קטנים בני חודשיים עד שנתיים במושב האחורי וכאימא הנהיגה הופכת למורכבת מאוד כשצריך לתפעל שלושה פעוטות. הסחות הדעת שגורמים ילדים במהלך הנסיעה יחד עם הסחות דעת נוספות בכביש מעלות את רף הסיכון. שרון, בעלת עסק עצמאי של מדיה ותוכן, היא גם מנהלת את "מאמא גורו" - קהילת פייסבוק שכוללת 225 אלף אימהות ובמסגרתה אימהות חולקות מידע, טיפים, המלצות וביקורות בנושאי צרכנות נבונה - ולא רק. "עשינו שיתוף פעולה עם חברת מובילאיי", מספרת שרון, "היה בזה ערך מוסף לאימהות". התגובות מצד האימהות שהתנסו היו לדבריה חד משמעיות - מערכת הבטיחות מצילת חיים.

"יש לי שלושה תינוקות ואני מרגישה הרבה יותר בטוחה עם מובילאיי, כי יש לפעמים הסחות דעת מהמושב האחורי - בכי, צעקות, צורך של הילדים במשהו, מוצץ שנופל - ולמרות שמשתדלים לעצור בצד לא תמיד אפשר, לעתים צריך לסייע לילדים במהלך נסיעה אטית בפקק או עמידה ברמזור", מספרת שרון. "מערכת הבטיחות של מובילאיי מספקת אקסטרה זהירות וכדאי שהיא תהיה בכל רכב. לדעתי זה פטנט שיכול להציל חיים. חברה סיפרה לי שהיא כמעט דרסה מישהו והיא הספיקה לבלום ברגע האחרון בזכות החיווי והצפצוף של מוביליאיי, שמזהה הולכי רגל בכביש. כולנו מבינות מה היה קורה לחיים שלה אם חלילה הייתה דורסת את אותו אדם".

מנהלת אתר מאמא גורו שרון קביליו פשה. באדיבות המצולמים
"מערכת הבטיחות של מובילאיי מספקת אקסטרה זהירות וכדאי שהיא תהיה בכל רכב". שרון קביליו-פשה/באדיבות המצולמים

מערכת הבטיחות של מובילאיי מתריעה בפני הנהגים על כל סטייה מהמסלול ועל אי שמירת מרחק, והטכנולוגיה הישראלית הזו הוטמעה ביותר מ-32 מיליון מכוניות ברחבי העולם. "פתאום יש עין שלישית באוטו, המערכת גורמת לי לשים לב לשמירת מרחק, איתות במעבר בין נתיבים, היא מתריעה כשנוסעים לאחור ומתקרבים לרכב אחר או כשמישהו מתקרב", אומרת שרון, "היא מתריעה ומאותתת לגבי דברים שלא תמיד שמים לב אליהם בנהיגה כמו היצמדות למכונית בנתיב שליד בכביש בין עירוני".

"יש לי אותה כשבעה חודשים והיא חלק מהנהיגה שלי", מוסיפה שרון, "היא שינתה את הדרך שבה אני נוהגת - אני יותר ממוקדת ומרוכזת בכביש, היא גורמת לי לנסוע במהירות הנכונה, לאותת כשצריף, לא להיצמד למכוניות האחרות, לשמור מרחק ולנהוג נכון יותר. אם בעבר לא הקפדתי על דברים קטנים במהלך הנהיגה - מובילאיי 'יישרה' אותי".

עלות ההתקנה של מובילאיי היא 2,100 שקלים, אך מהם 1,500 שקלים מוחזרים בצורת הנחה באגרת הרישוי השנתית של המכונית. ההטבה מתפרסת על פני שלוש שנים ובמקרים מסוימים אף מעניקה הנחה של עד 15 אחוזים בביטוח הרכב. זו למעשה אחת ההשקעות הטובות ביותר בבטיחות, והן בפן הכספי.

גם יתר האימהות בקהילת "מאמא גורו" הבינו מהר מאוד את יתרונות המערכת. "התגובות היו מעולות. היו לא מעט בנות שהתקינו והן מאוד מרוצות", אומרת שרון, "היו המון שאלות והתעניינות לפני שהותקנו מערכות הבטיחות, האימהות רצו לדעת האם המערכת מציקה, התשובה שלי הייתה חד משמעית - היא לא תציק אם לא תציקי לה, כלומר אם תקפידי על כללי הנהיגה את תשמרי על חייך וחיי הילדים ולא תשמעי אותה. לוקח כשבועיים להתרגל לרעיון שיש 'מישהו' קצת מציק באוטו ועכשיו אני כבר לא מרגישה שהמערכת שם".

וואלה! NEWS בשיתוף מובילאיי, בשיתוף מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully