וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחד נוהג במקומנו: 5 פחדים בכביש

וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי, בשיתוף מובילאיי

30.12.2018 / 10:10

התלות בהתנהגותם של הנהגים סביבנו בכביש ובדברים שאינם בשליטה שלנו, הם כמה מהגורמים לפחדים היותר גדולים שלנו בנהיגה. אלו הדברים שמלחיצים אותנו והדרך להתמודד איתם

מובילאיי.
לפעמים גם אנחנו צריכים עזרה טכנולוגית

לכל אחד יש את הפחד הזה בכביש. לפעמים הוא בגלל משהו שקרה לנו בעבר בצומת ההיא, לפעמים זה סיפור ששמענו ממישהו, לפעמים זה פשוט הקושי להתמודד עם הלא נודע והאימה המשתקת של משהו שנמצא מחוץ לשליטה שלנו.

להתמודדות עם פחד, כל פחד, קודמת קודם כל ההיכרות איתו וההבנה מהיכן הוא מגיע. בכתבה הזו ננסה להצביע על חמש סיטואציות שיגרמו לרוב הנהגים לחוש משהו שבין חוסר נוחות לבין פאניקה של ממש וגם כמה טיפים להתמודד איתם.

הוא ממש נצמד אלי

אי שמירת מרחק יכולה להיות לא רק מטרד והפרעה, אלא גם גורם ממשי לתאונה. נהגים שאינם שומרים מרחק מצמצמים משמעותית את היכולת שלנו לבלום או להגיב למה שמתרחש מולנו. הפתרון הפשוט והטוב ביותר במקרה כזה הוא פשוט לאפשר לנהג הזה לחלוף על פנינו ולהפוך אותו לבעיה של מישהו אחר. אל תנסו לחנך אותם, אין טעם. גם במקרה בו תידרשו לפנות את הנתיב ולהיצמד לפס הצהוב במידה ואין אפשרות לעקוף תפתור את זה. אם אין גם את האפשרות הזו, נסו לשמור יותר מרחק מהרכב שלפניכם, כדי שאם תצטרכו לבלום זה יוכל להיעשות בהדרגתיות.

איך לבלום? הכביש רטוב

נהיגה על כביש רטוב דורשת שינוי של ממש בתפיסת הנהיגה שלנו. ההבנה כי רמת האחיזה של המכונית יורדת, דורשת מאיתנו התאמה של מהירות הנסיעה לתנאי הראות והכביש. אבל מעבר לכל החששות האלו, זה הרגע בו אנחנו צריכים לבלום ובעיקר לבלום בלימת חירום שמלחיץ אותנו יותר מכל. אולם גם לחשש הזה יש בעיקר סיבות היסטוריות. מכוניות מודרניות או לפחות רובן המכריע מראשית שנות ה-2000 מצוידות במערכת ABS. מערכת שמונעת נעילת גלגלים בבלימה ובכך למעשה מבטלת את ההחלקה של מכונית נעולת גלגלים בחוסר שליטה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מחדל החקירה של תאונת הדרכים. יח"צ,
מחדל החקירה של תאונת הדרכים/יח"צ

הגודל קובע

משאיות הן גורם שמפחיד נהגים רבים ובצדק. מעבר למעורבות הגבוהה שלהן בתאונות קטלניות ביחס לאחוז שלהן מכלי הרכב, זאת בשל הגודל ופערי המשקל בינן לבין מכונית נוסעים. הן גם כאלו שהרבה פעמים פשוט סובלות משטחים מתים רבים, בעיקר בסביבה הקרובה אליהן. הוסיפו לכך גם יכולת תמרון ובלימה נמוכה יותר וקיבלתם קוקטייל בעייתי מאוד.

מה אפשר לעשות? בשלב הראשון שמרו מהן מרחק. אל תידחפו לפניהן, השתדלו שלא לשהות בנקודות הבעייתיות של שדה הראיה שלהן (בעיקר מאחור ובצד ימין). אבל חשוב מכל, בנסיעה בקרבתן תמיד חשבו על אפשרויות המילוט שלכם.

זהירות סוטים

סטייה מנתיב, לא משנה אם בשל היסח דעת או אובדן שליטה על המכונית, היא אחד הגורמים המשמעותיים בגרימת תאונות דרכים. זו יכולה להיות הורדת העיניים הרגעית של הנהג ממול, או יציאה לא מחושבת לעקיפה בדרך לא פנויה אבל גם החלקה בסיבוב בגלל הערכה שגויה של העיקול או מים על הכביש.

לשלוט במכונית שמולנו אין לנו אפשרות, אבל יש לנו בהחלט אפשרות לצמצם את הסיכוי והסיכון שפגיעה בעקבות ההחלקה הזו תתרחש. הקפידו להיצמד ככל האפשר לפס הצהוב ולהתרחק ממרכז הנתיב או קרבה לנתיב הנגדי. במידה ואתם נוסעים בכביש מפותל עם פניות עיוורות, קחו את הפנייה רחב ככל האפשר אם מדובר בסיבוב שמאלה, או צמוד ככל האפשר לפס הצהוב בפנייה ימינה, זאת כדי להתרחק מנהגים ש"זולגים" מהנתיב.

איפה הראש שלו?

התעסקות בנייד היא אחת המכות הקשות ביותר של הנהיגה, לא רק בישראל אלא בכלל. נהג שדעתו מוסחת "רק לשנייה" עלול להגיע לשנייה הזו כאשר הוא דוהר לעברכם. אז גם פה, אין לנו אפשרות לשלוט בנהגים האחרים או להסב את תשומת ליבם. אבל מה שכן ניתן לעשות הוא לנסות בשלב הראשון לאתר את הנהגים המוסחים מראש. חפשו את המכונית שלא מצליחה לשמור על מרכז הנתיב, שסוטה פעמים רבות מדי לצדדים, או בולמת שלא לצורך. סביר להניח שהנהג שם עסוק במשהו שאינו נהיגה.

במידה והוא אכן מתעסק בטלפון, אל תקחו את הסיכון והסיכוי. חפשו כל דרך אפשרית להתרחק ממנו, או לפחות להפוך אותו לכזה שלא מסכן אתכם. עקיפה, התרחקות או לכל הפחות עין אחת פקוחה עליו.

מערכת התראה מובילאיי. יח"צ,
מערכת התראה מובילאיי/יח"צ

עין משגיחה

החשש שלנו מנהגים אחרים מובן, אבל גם אנחנו עלולים שלא לשים לב ולהיות הנהג הזה בעצמנו. זה שלא שומר מרחק, סוטה מהנתיב או מתעסק במשהו אחר. כאן נכנסת לתמונה מערכת בטיחות כמו מובילאיי, זו שמתריעה גם על מצבים של אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב וגם על הולכי רגל המתפרצים לכביש. הדור האחרון של מערכות אלו בדגם ה-"630" יעזור לכם גם לשמור על רישיון הנהיגה עם זיהוי תמרורי מהירות ואפילו יחסוך לכם כסף פעמיים. פעם אחת באגרת הרישוי השנתית, בה מתקיני המערכת זכאים להנחה של 1,500 שקלים ופעם נוספת בהנחה שמעניקות חברות ביטוח בשוק ללקוחות שיש להם את המערכת הזו.

וואלה!NEWS בשיתוף מובילאיי, בשיתוף מובילאיי
  • עוד באותו נושא:
  • מובילאיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully