וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים על חלקי חילוף או שוכרים רכב באתרים בחו"ל? כך תחסכו את העמלות המיותרות

ג׳וש ג׳ייקובסון

2.1.2019 / 12:46

שוכרים מכונית לחופשה? מנסים לחסוך בהוצאות על חלפים ואביזרים לרכב, ומזמינים אותם מחו"ל? יכול להיות שאתם יכולים לחסוך אפילו יותר. איך עושים זאת?

אפודים צהובים? לא ממש. יצרן,
אפודים צהובים? לא ממש/יצרן

אחזקת רכב בישראל היא אחת ההוצאות המתסכלות ביותר, במיוחד כשמגלים שעלות החלפה של רכיבים פשוטים יכולה להגיע למאות שקלים. לכן, לא מפתיע לגלות שהיקף רכישת חלקי החילוף והאביזרים לרכב מאתרי אינטרנט בחו"ל נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות: ב-2017 הישראלים קנו דרך eBay יותר מ-700 אלף חלפים לרכב, לעומת 600 אלף בשנת 2015.

הצרכן הישראלי מנסה למצוא כל דרך לחסוך בעלויות: בין אם מדובר בקניית חלפים, או כשהוא שוכר רכב בחו"ל, אך רבים מפסידים הרבה כסף, בעקבות בחירה שגויה של אופן התשלום. מהי הדרך המשתלמת ביותר עבורכם?

הזמנת חלפים באינטרנט. יצרן, ניר בן טובים
אתם יכולים לחסוך עוד כמה דולרים או יורו בשערי ההמרה/ניר בן טובים, יצרן

אל תתנו לאתרים להמיר בשבילכם את המט"ח

באופן עקרוני, משתלם הרבה יותר לשלם על חלקי חילוף או השכרת הרכב בחו"ל, במטבע המקורי בו המוצר מוצע למכירה, ולא בכל מטבע אחר. הסיבה לכך פשוטה למדי, ונובעת מהגורם שגובה את העמלה: כאשר בוחרים במטבע המקורי של האתר, ההמרה לשקלים מתבצעת על ידי חברת האשראי בישראל. העמלה על עסקאות במט"ח משתנה, אך היא נעה בין 2.3%-3%, על פי סוג הכרטיס וההטבות.

אתרים רבים בחו"ל נותנים אפשרות לבחור מטבע לחיוב, כך שניתן לבחור בשקלים, מה שחוסך את העמלה של חברת האשראי. אך הרי מישהו חייב לגזור קופון, ובמקרה כזה מדובר בספקי שירותים פיננסיים הנקראים DCC, אשר ברוב המכריע של המקרים גובים עמלה הרבה יותר גבוהה ממה שגובות חברות האשראי הישראליות או PayPal.

מדובר לכאורה על אחוזים בודדים מהסכום הכולל, אך כאשר מדובר על השכרת רכב לחופשה ארוכה או כאשר רוכשים מוצר יקר, הפער הופך להיות משמעותי ויכול להגיע בקלות לעשרות דולרים.

חשוב לעקוב מקרוב אחרי הסכום לתשלום לאורך כל תהליך הרכישה. חלק מהאתרים מגדירים מטבע "ברירית מחדל" עבור גולשים מסוימים, על פי מאפיינים גיאוגרפיים - למשל, אם חברת השכרת הרכב היא אירופית, והאתר שלה זיהה שאתם גולשים מישראל, כלומר 'לא-אירופה', הוא יציג לכם את המחיר בדולרים, למרות שהמטבע המקורי של האתר, עליו אין עמלת המרה מטעם האתר, הוא יורו. למה לא מספיק להעביר ליורו ולשכוח מהעניין? משום שחלק מהאתרים עשויים להחליף באמצע תהליך הרכישה את המטבע בחזרה למטבע שהאתר החליט בשבילכם, באופן אוטומטי. אם לא תשימו לב לכך, התוצאה העגומה היא שתשלמו עמלת המרה גבוהה ומיותרת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיסכון בעלויות אחזקת רכב. יצרן,
שימו לב לאיזה איזור אתם משוייכים בחברת ההשכרה ובאיזה מטבע אתם משלמים/יצרן

ומה קורה אם אני נמצא בחו"ל ורוצה לשלם בבית העסק?

בעת רכישת אביזרים לרכב בחו"ל, או תשלום על השכרת רכב בסניף, העיקרון הוא אותו עיקרון. אם אתם משלמים בכרטיס אשראי ומציעים לכם לשלם במטבע אחר, כדאי תמיד לבחור במטבע המקומי, ולתת לחברת האשראי בישראל לגבות את העמלה.

ומה לגבי שימוש במזומן? כאן נכנסים שיקולים רבים נוספים שצריך לקחת בחשבון: האם יש לכם מזומנים שרכשתם בשער המרה אטרקטיבי? האם מדובר בסוף החופשה ולא יהיה לכם שימוש במזומן שנותר לכם, מלבד להמיר אותו בחזרה לשקלים (ולשלם שוב עמלת המרה)? לאחר שקלול כל הנתונים הרלוונטיים, החליטו האם כדאי לשלוף את השטרות ולשלם במזומן.

פתיחת חשבון מט"ח? משתלם רק במקרים מאוד מסוימים

חלופה נוספת לרכישת מוצרים ושירותים מחו"ל היא פתיחה של חשבון מט"ח בבנק, ותשלום באמצעות כרטיס אשראי המקושר אליו. לכאורה, מדובר על אופציה משתלמת בעקבות החיסכון של עמלת ההמרה, אך הדבר נכון רק כאשר התשלום נעשה במטבע המוגדר של החשבון. כלומר, אם פתחתם חשבון דולרי כדי לקנות חלפים מארצות הברית, לא ישתלם לכם לשלם דרכו על השכרת רכב באירופה.

בנוסף, ואולי אף חשוב יותר - על מנת שתוכלו לעשות שימוש בחשבון המט"ח, תצטרכו להעביר לשם כסף במטבע המדובר. כלומר, אם אין לכם מטבע זר זמין, תדרשו להמיר שקלים לאותו מטבע, ולשלם עמלת המרה בכל מקרה.

אז בפעם הבאה שאתם עומדים לשלם ולא משנה איזה מוצר אתם רוכשים - שימו לב למטבע, עשו את החישוב הנכון, ותתחדשו.

הכותב הוא מנכ"ל אתר המרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully