וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז האחסון של עופר אבניר: להגדיל את הנטו בכיף

15.3.2019 / 9:00

ראובן סביו העמיד את מרכז האחסון החדש של עופר אבניר במבחן, האם הוא יכול לקפוץ לשעתיים רכיבה באמצע יום עבודה? והאם השירות שווה 700 שקלים בחודש?

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
רכיבה מרעננת באמצע יום עבודה בלי הלוגיסטיקה?/ניר בן טובים, אסף רחמים

חברת עופר אבניר לקחה את נושא שיווק אופנועי השטח צעד אחד קדימה והקימה סוכנות בלב אחד מאזורי הרכיבה הטובים והפופולריים ביותר של אזור המרכז. הסוכנות החדשה מציעה לראשונה בישראל גם שירות אחסון לאופנועי שטח. המיקום של מרכז השטח החדש בישפרו סנטר במודיעין, נבחר בקפידה בכדי להיות בסיס יציאה של רוכבי השטח למרבית אזורי הרכיבה שבמרכז הארץ וכל זה ללא צורך בניוד האופנוע על גבי נגרר, או ברכיבה על הכביש. בתור רוכב שטח מזה הרבה מאוד שנים, אין לי ספק שאפשרות האחסון לאופנועי שטח היא אחת מגולת הכותרת של המקום. כדי לבדוק איך זה באמת עובד, החלטתי לאחסן במקום את האופנוע הפרטי שלי לכמה ימים ולבדוק האם באמת זה כל כך טוב?

טרטור המנוע, לא טרטור הראש

הצורך באחסון של אופנועי שטח בסמוך לאזורי הרכיבה נובע מכך שאופנועי השטח הספורטיביים, כדוגמת דגמי האנדורו של הוסקוורנה לא מתאימים לרכיבה ארוכה על כבישים. לכן הרוכבים נאלצים לנייד את האופנועים אל השטח על גבי נגררים וטנדרים וזה מצריך הרבה לוגיסטיקה, זמן ומגדיל בהרבה את העלויות. בנוסף לכך, פעמים רבות רוכבים נמנעים מלצאת לרכיבה ולעסוק במה שהם הכי אוהבים, בגלל קוצר זמן ורצון להימנע מהטרטורים הנלווים להעמסת האופנוע על נגרר בתוך ערי המרכז והובלתו הלוך וחזור מהשטח.

אפשרות האחסנה של אופנועים במקום עשויה לפתור בעיה זו ולחסוך הרבה מאמצים וזמן ובזכות כך לאפשר לרכוב בתדירות גבוהה יותר ובהרבה פחות מאמץ. שרותי המוסך, חנות האביזרים וחלקי החילוף במקום יקלו בכל הקשור לתחזוקה וימנעו את הצורך בניוד של האופנוע למוסך. בנוסף לכך, במקרים רבים ברכיבת שטח נתקלים בנזקים באופנוע כתוצאה מנפילות, אשר לעיתים מחייבים אותך לחזור לרכב, או להמשיך לרכוב עם תקלות מעצבנות. האפשרות לחזור חזרה לסוכנות, לתקן את הנזק ולחזור לרכוב, מגדילה את הסיכויים לסיים את הרכיבה כמתוכנן בלי עוגמת הנפש של קיצור הרכיבה.

מבחן הוסקווארנה TE250i. רונן טופלברג, ניר בן טובים
המרכז הלוגיסטי החדש/ניר בן טובים, רונן טופלברג

רכיבה בין ישיבות הנהלה

בכדי לבדוק האם באמת אצליח להכניס כמה שעות רכיבה באמצע יום עבודה, תכננתי מראש את יום העבודה שלי כך שהשארתי לעצמי חלון בין 13:00 ל-17:00. לאחר כ-20 דקות רכיבה על הקטנוע, הגעתי לסוכנות עופר אבניר במודיעין ומבלי להתמהמה ירדתי לקומת האחסון ובדרך ביקשתי מהעובד התורן שיוציא לי את האופנוע החוצה. בחדר ההלבשה חיכה לי ציוד הרכיבה בארון שלי וכך לאחר כ-10 דקות מהרגע שבו הגעתי לסוכנות, כבר הייתי לבוש ומוכן לעלות על האופנוע.

את החימום עשיתי במסלול העקלתון שנמצא בין ישפרו סנטר לכביש מספר 1 ומשם המשכתי לכיוון לטרון וצורעה. לאחר שעתיים של רכיבה אינטנסיבית ומענגת, כמו שרק רכיבות אמצע השבוע יכולות להיות, חזרתי לישפרו סנטר, אך לפני שהחזרתי את האופנוע, עברתי בתחנת הדלק ועל הדרך גם החזרתי קלוריות בחומוסייה שבמקום. לאחר החזרה של האופנוע, מקלחת מהירה והחלפת בגדים, אני מוצא את עצמי על הקטנוע בשעה 16:30 לכיוון תל אביב. חזרתי לעבודה נמרץ ורענן עם חיוך גדול על הפנים והרבה מחשבות על האפשרויות החדשות שנגלו בפני.

מבחן הוסקווארנה TE250i. רונן טופלברג, ניר בן טובים
המקום משמש גם כסוכנות מכירה ושירות תיקונים, כדי שלא כל נפילה תסיים לכם את הטיול/ניר בן טובים, רונן טופלברג

לא זול, לא לכולם אבל רעיון מצוין

עלות האחסון היא 690 שקלים לחודש וזה עשוי להראות בהתחלה הרבה. לאחר הרבה מחשבות בעניין המחיר הגעתי למסקנה שהעלויות הנלוות לרכיבה, אותן חוסכים במקרה של אחסנה כגון ביטוח גניבה על האופנוע, הובלת האופנוע לשטח ולטיפולים ועוד, הן רק קצה הקרחון. היתרון העיקרי טמון ביכולת של שרותי האחסון להגדיל את נטו זמן הרכיבה במהלך שבועות של עבודה וזה בעצם מה שכל הרוכבים לרוב מחפשים. לאור כל זה, אני בטוח שהמרכז החדש יחולל שינויים בתחום רכיבת השטח וככול שאני חושב על כך עולים לי עוד רעיונות ואפשרויות של שימוש במתחם לפעילויות מעניינות נוספות.

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
הוסקוורנה TE250i מה הבעיה שלי עם המוזרקים החדשים?/ניר בן טובים, אסף רחמים

מיני מבחן: הוסקוורנה TE250i 2019

באחת מהפעמים שבהן הצלחתי לפנות לי זמן לצאת לרכוב באמצע השבוע, החלטתי לקחת במקום האופנוע הפרטי שלי, את ההוסקוורנה TE250i 2019 לסיבוב התרשמות. מאז הרכיבה הראשונה שלי על המנועים המוזרקים, אני מנסה להבין למה אני לא מצליח להרגיש עליהם טוב, כמו עם האופנועים בעלי הקרבורטור? האם מקור הבעיה אצלי, או שבאמת המעבר להזרקה הכחיד משהו מהאופי של מנועי שתי הפעימות? את ההבדלים בין המנועים המוזרקים לישנים עם המאייד אני מחלק לשתי קטגוריות עיקריות.

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
תגובות המנוע של אופנועי ההזרקה עדיין פחות מהירות/ניר בן טובים, אסף רחמים

הקטגוריה הראשונה כוללת את הנוחות, קלות התפעול והשימושיות כאן ללא ספק שהמנועים המוזרקים מנצחים. הם משיגים את הניצחון בקטגוריה זו בגלל מספר סיבות. ראשית נציין את היכולת שלהם להסתובב בסל''ד נמוך מאוד מבלי לדומם, גם כאשר הרוכב מבצע טעויות עם ידית הגז ובבחירת ההילוך, תכונה שמגדילה משמעותית את נוחות השימוש והתפעול של מנועים אלו בעיקר ברכיבה טכנית איטית. מערכת האיזון להקטנת הרעידות של המנוע מצליחה להעלים את הרעידות, שלרוב מרדימות ומעייפות את כפות הידיים ברכיבה. בנוסף לכך העדר הצורך בערבוב השמן בדלק ביחס מדויק בכל תדלוק, צריכת שמן נמוכה על כל המשתמע מכך והעדר הצורך להחליף דיזות ומחטים בין החורף לקיץ מכריעים את הכף לטובת המוזרקים בסעיף הנוחות.

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
אבל מצד שני המוזרקים פשוטים יותר לתחזוקה/ניר בן טובים, אסף רחמים

הקטגוריה השנייה היא הביצועים של המנועים בתנאי הרכיבה השונים. כאן המנועים עם הקרבורטור משיגים יתרון בזכות תגובה מידית ועוצמתית יותר לכל שינוי במצב ידית הגז ללא צורך בשימוש במצמד. זה בעיקר מורגש ברגע שמטפסים עליות סלעים בסל''ד נמוך ופתאום נתקלים במדרגה המחייבת הנפה של הגלגל הקדמי ותוך כדי כך יצירת תנופה כדי להצליח לעבור את המכשול. התחושה מהמנועים המוזרקים היא של מנוע קצת עצלן יותר ופחות אגרסיבי. מצב אחר ברכיבה שבו מורגש הבדל, הוא בסגירת גז בקצה ישורת מהירה שבו למנועים המוזרקים לוקח שבריר שנייה יותר עד שהם מנתקים לחלוטין את אספקת הכוח לגלגל האחורי.

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
למנועים המוזרקים ייתרון לא קטן ברכיבה איטית ללא קרטועים וגמגומים/ניר בן טובים, אסף רחמים

על ההוסקוורנה TE250i 2019 הרגשתי שתופעות אלו פחתו משמעותית, אך עדיין לא נעלמו לחלוטין. השיפור בתחום זה הושג בזכות מפות ניהול מנוע חדשות, אותן ניתן להתקין גם על דגמים משנתון קודם. יתרון משמעותי נוסף לעומת הדגמים הקודמים הם הבולמים. השנה הבולמים מותאמים לרוכבים קצת יותר כבדים ומכוונים לרכיבה קצת יותר מהירה. את ההבדל מרגישים מיד בנחיתה מדרופים וברכיבה מהירה במסלול עקלתון. איכות הפלסטיקה והמכלולים היא ברמה גבוהה מאוד, כפי שהחברה האוסטרית כבר הרגילה אותנו אליה מזה שנים רבות. למרות שאופנוע ההדגמות כבר חווה נפילות רבות לכל הכיוונים, הפלסטיקה עדיין מחוברת היטב, הכידון ישר וזוהי העדות הטובה ביותר לשרידות ולעמידות של האופנוע.

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
למרות שאופנוע ההדגמה אכל כמה נפילות, כל העסק מהודק היטב למקום/ניר בן טובים, אסף רחמים

ההוסקוורנה TE250i 2019 יכול מצד אחד לשמש אופנוע כניסה אידאלי לתחום רכיבת השטח הספורטיבית עבור רוכבים מתחילים, בזכות קלות התפעול, המשקל הקטן ותגובת המנוע המתונה יחסית. מצד שני, הוא יכול במצבו הסטנדרטי לשמש רוכב תחרותי בתחום האנדורו והאקסטרים אנדורו. בנוסף לכך ניתן לשפר את התנהגות האופנוע כמעט בכל תחום, בזכות חלקים משופרים מתוך ליין עצום של שיפורים ומיגונים שחברת הוסקוורנה מייצרת כדי להתאים את האופנוע ספציפית לדרישות של כל רוכב.

לאחרונה מתפרסמות המון שמועות לגבי האמינות של מערכת ההזרקה ועל הצורך בטיפולים בתדירות גבוהה יותר לעומת האופנועים הישנים. אכן מערכת השימון דורשת החלפה של משאבת השמן כאשר מחליפים בוכנה בסביבות 100 שעות מנוע, כפי שעושים בכל מנוע שתי פעימות תחרותי וזה מייקר את התחזוקה. לגבי התקלות אין ספק שבכל שינוי משמעותי יש עדיין הרבה דברים שצריך לשפר, אך עשרות אלפי האופנועים שכבר נוסעים עם מערכות ההזרקה והשימון החדשות ללא שום בעיות, הם העדות לכך שהטכנולוגיה החדשה עובדת טוב. מחיר האופנוע הוא 61 אלף שקלים וזה ממקם אותו בכ-15% גבוה יותר לעומת המתחרים הלא מוזרקים.

מבחן הוסקווארנה TE250i. אסף רחמים, ניר בן טובים
יכול לשמש כרטיס כניסה טוב למתחילים ועם פוטנציאל שיפורים גדול מאוד/ניר בן טובים, אסף רחמים

האם תוספת המחיר מוצדקת? לפי דעתי היתרונות של המנועים המוזרקים עם מערכות האיזון והשימון מטיבים עם מרבית הרוכבים ומעניקים להם יכולת לרכוב במקומות קשים בצורה יעילה ונוחה הרבה יותר. מערכות אלו מאפשרת לרוכבים שמעולם לא חשבו לרכוב על אופנוע שתי פעימות, ליהנות מאופנוע קל וזריז מבלי לשלם על כך מחיר בנוחות ובתפעול.

על הצד הטכני: הוסקוורנה TE250i 2019

סוג : חד צילינדר, 2 פעימות
נפח : 249 סמ"ק
הזנת דלק : מערכת הזרקה
התנעה : חשמלית+ רגלית
מערכת קירור : נוזל
מצמד : DDS רב דיסקי רטוב, משאבת MAGURA
מערכת הצתה : אלקטרונית

גובה מושב : 960 מ"מ
מרווח גחון : 960 מ"מ
בסיס גלגלים : 370 מ"מ
מיכל דלק (מוערך) : 9.25 ליטר
משקל (רטוב ללא דלק) : 105.2 ק"ג

צמיג קדמי : - 21" 90/90
צמיג אחורי : 18- 80/140
בולם קדמי : דגם/יצרן USD WP XPLOR 48
בולם אחורי : דגם/יצרן WP MONOSHOCK WITH LINKAGE
בלם קדמי : דיסק בקוטר 260 מ"מ
בלם אחורי : דיסק בקוטר 220 מ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully