וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סודות: טויוטה משחררת עשרות אלפי פטנטים בחינם

9.4.2019 / 8:10

טויוטה תסיר את הרישום מכ-24,000 פטנטים בתחום ההנעה ההיברידית והחשמלית, מה שיאפשר לכל חברה לגשת לפיתוחים שלה מ-20 השנים האחרונות. למה היא עושה את זה?!

טויוטה. יצרן, אתר יצרן
היבירידיות לכולם! טויוטה משחררת את ההגנה על עשרות אלפי פטנטים/אתר יצרן, יצרן

כל מי שפגש פעם בכירים בתעשיית הרכב יספר לכם שבעוד מנהלי שיווק יאכלו לכם את הראש על כל היבט של המכוניות החדשה שלהם, מנהלי המוצר ישמחו לרלר שעות על הבחירה בסוג האריג המסוים הזה בשטיח תא המטען - כאשר זה מגיע למהנדסי פיתוח - העסק באמת נהייה קשה. ברגע שמתחילים לדבר איתם עם פטנטים ועל פיתוחים מאחורי הטכנולוגיה, הם לרוב יחייכו בנימוס וידקלמו את דף המסרים שמחלקת יחסי הציבור אמרה להם לשנן.

זה טבעי וזה ברור, אחרי הכל, מחלקות המו"פ (מחקר ופיתוח) של יצרניות הרכב אחראיות לנכסים העתידיים של היצרניות, על הסודות המקצועיים שלהן ובמידה ויש לה שם טכנולוגיה חדשנית, הסיבה למה לשמור את זה לעצמם ברורה מאוד.

השקה טויוטה פריוס דור 4 2016. קובי ליאני
20 שנות טכנולוגיה לשימוש חופשי/קובי ליאני

ולמרות זאת, מודיעה חברת טיוטה (בדומה לטסלה לפני מספר שנים) כי היא מסירה את זכויות היוצרים שלה מ-23,740 פטנטים בתחום ההנעה ההיברידית והחשמלית של החברה. אז נכון שרוב הטכנולוגיה הזו כבר מוכרת וכי כיום לכמעט כל יצרנית מרכזית יש טכנולוגיה משלה ונכון שפיתוחים עתידיים עדיין יישארו תחת שמירה קפדנית ועדיין - מהלך כזה ממש לא שכיח בתעשיית הרכב. בין הפטנטים כמה אלפי פטנטים בתחומי המכוניות בעלות הנעת תא דלק מימני שכבר שוחררו ב-2015 והשאר טכונולוגיות חדשות יותר בהן כאלו בתחומי המנועים החשמליים, יחידות בקרה, תמסורות, מטענים ופטנטים נוספים בתחומי תאי הדלק.
לצד שחרור הפטנטים החברה גם תציע תמיכה טכנית של מומחיה ליצרניות שירצו ליישם את הטכנולוגיה הזו בכלי הרכב שלהן. אולם שירות זה יהיה בתשלום.

ולשאלה למה החברה נוקטת במהלך הזה מספקת במידת מה טויוטה עצמה, שמקווה באופן זה להפוך את ההנעה החשמלית לנפוצה יותר ויותר והיא שמחה למלא תפקיד ולסייע בתהליך. אבל בין השורות ניתן להסיק שתי מסקנות נוספות.

אחד האתגרים העתידיים של מכוניות חשמליות (אבל לא רק, גם בתחום האוטונומיה למשל) יהיה תחום התקנים, אלו שבסופו של דבר ישלטו בתחום ההנעה והטעינה של מכוניות חשמליות. על ידי הפיכת הטכנולוגיה שלה לזמינה לכל דכפין, לטויוטה, תהייה דריסת רגל משמעותית כאשר הטכנולוגיה שלה היא זו שתהייה הנפוצה ביותר. הרעיון השני בבסיס המהלך הזה הוא שככל שיותר ויותר יצרניות וחברות חדשות יכנסו לתחום ההנעה החשמלית והחלופית, המהירות בה סוג ההנעה הזה יכבוש נתחי שוק משמעותיים יותר תגדל. ויחד עם הגדילה הזו, גם נתח השוק של טויוטה כיצרנית בעלת הוותק הרב ביותר בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully