וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנהוג בחלום ולהתעורר לסיוט

וואלה!רכב

17.4.2019 / 9:30

יצאתם לחופשה, המלון סגור, הילדים מסודרים, רשימות השופינג מנוילנות - אבל מה עם משהו באמת כיפי? ארבעה יעדים פופולאריים עם מכוניות ספורט מגניבות, אבל גם רשימת אזהרות

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
מפרארי סופרפאסט עד מיני מיינור, המכוניות המעניינות באמת שאפשר לשכור בחו"ל/אתר יצרן, יצרן

חופשת הפסח מעבר לפינה, סביר להניח שכבר שכרתם מכונית שתצליח לסחוב אתכם וחצי הבית שכרגיל ממנו ארזתם יותר מדי. רגע לפני שאתם מעמיסים אותו לתוך הגולף/אסטרה/סניק או כל מוביל נוסעים גנרי אחר, הנה כמה הצעות שאולי רחוקות מלהיות פרקטיות, אבל יתנו לטיול שלכם אריזה נוצצת במיוחד. יאללה חיים רק פעם אחת.

אז לצד המחירים וההצעות האלו לשכור מכוניות כמו למבורגיני הוראקן, אסטון מרטין, מרצדס G63AMG או מזראטי גראנטוריסמו - יש לנו גם כמה טיפים חשובים מאוד לגבי חוקים והגבלות תנועה במדינות האלו.

רומא

רומא איטליה היא לא רק ביתו של הקולוסאום והוותיקן או פיאצות לרוב בהן תשתו את האספרסו הכי טוב שתלגמו אי פעם. היא גם הבירה של איטליה, המדינה שמזוהה ביותר עם מכוניות ספורט אקזוטיות. אגב, רוב המכוניות ברשימה הזו הן סיוט נוראי לנהיגה בעיר הסבוכה והצפופה הזו, אבל תענוג משכר מחוץ לה.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
למבורגיני הוראקן פרפומנטה, 640 סוסים פראיים/אתר יצרן, יצרן

למבורגיני הוראקן פרפורמנטה ספיידר - החל מ-1,000 יורו ליום

הגרסה האגרסיבית של ההורקן האגרסיבית בפני עצמה היא כלי משחית אמיתי עם מנוע V10 אטמוספרי ובגרסה זו הוא עם 640 כ"ס, פחות משקל ומתלים ספורטיביים יותר, כל זה הביא לה את התואר "המכונית הסדרתית המהירה ביותר סביב הנורבורגרינג" שזה תואר מטופש מאוד, אבל עושה מלא רושם. מה עוד עושה מלא רושם? הכנף הענקית שלה מאחורה שעובדת יחד עם מסיטים דינאמיים שמפנים אליה אוויר במהירות גבוהה. כמה גבוהה? 325 קמ"ש אליה תגיעו אחרי שתעברו ב-100 קמ"ש תוך 3.1 שניות ו-200 קמ"ש תוך 9.3 שניות.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
פרארי קליפורניה T הילדים יכולים לשבת מאחורה/אתר יצרן, יצרן

פרארי קליפורניה T - החל מ-700 יורו ליום

הקליפורניה T היא הדור השני של המכונית הבסיסית ביותר בהיצע של פרארי והוחלפה בשנה שעברה על ידי הפרוטופינו. בתפריט: גג קשיח מתקפל וסידור ישיבה של 2+2 שזה שני מבוגרים מאושרים ושני מבוגרים שמקללים את הרגע שהסכימו להיכנס למושבים האחוריים. המנוע הוא V8 בנפח 3.9 ליטר שהחזיר את מנועי הטורבו למרכז הזירה בפרארי אחרי שנים של מנועים אטמוספריים. יש לו 560 כ"ס שמזניקים אותה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ועד 315 קמ"ש.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
הפרארי הכי שימושית שיש - GTC4 לוסו/אתר יצרן, יצרן

פרארי GTC4 לוסו - החל מ-1,100 יורו ליום

אז היא אולי הכי פחות תרשים את העוברים והשבים בכבישים עם ההופעה שלה, אבל אם אתם מטיילים עם המשפחה זו הפרארי בשבילכם. המכונית הכי "הגיונית" שהוציאה החברה הזו, לפחות באופן רשמי, מקבלת תצורת מרכב של "שוטינג ברייק" מעין האצ'בק-סטיישן בעלת שלוש דלתות. ההנעה הכפולה וההיגוי לכל ארבעת הגלגלים מקבלים את הכוח שלהם ממנוע ה-V12 של פרארי בנפח 6.3 ליטרים ובהספק של 690 כ"ס. אגב, אם אתם הולכים על זה, תוודאו שלא מחליפים לכם אותה בגרסת ה-T בעלת ההנעה האחורית אבל עם מנוע ה-3.9 ליטר V8 מוגדש הטורבו שלו יש "רק" 610 כ"ס. המהירות המירבית שלה נמוכה יותר (320 קמ"ש לעומת 335 ב-GTC הרגילה) והיא תאיץ ב-3.5 שניות ל-100 במקום ב-3.4 שניות, נורא ואיום.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
פרארי 812 סופרפאסט - אפס נקודות על יצירתיות בשם 10 נקודות על יצירתיות בעיצוב/אתר יצרן, יצרן

פרארי 812 סופרפאסט - החל מ-1,500 יורו ליום

או.קיי, אז השם שלה הוא ברמת היצירתיות של ילד בן 7, בסדר. אחרי שהם קראו למכונית העל שלהם "לה פרארי" שזה "ה" פרארי, אנחנו מבינים שאת עיקר היצירתיות הם משקיעים במקום אחר. תכל'ס קשה להתלונן על זה. ה-812 סופרפאסט היא חתיכת גרנד טורר מרהיבה. עם מנוע קדמי-מרכזי שמסדר לה מכסה מנוע ארוך ונמוך. כי אחרת קשה להכניס מנוע V12 בנפח 6.5 ליטרים שמשחרר 789 כ"ס. בתור מכונית תיור למרחקים ארוכים ומהירים היא מצוידת בערימת עזרים אווירודינאמיים קבועים וגם כאלו אקטיביים שאחראיים להזרמת האוויר מעל, בצדדי ומתחת המכונית למקסימום הצמדה. אגב מהירות, עם 2.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-340 קמ"ש מירביים היא תביא אותכם מוקדם מאוד לכל מקום שתרצו.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
מזראטי לבנטה, כי צריך מקום למזוודות/אתר יצרן, יצרן

מזראטי לבנטה - החל מ-300 יורו ליום

אבל מה אנחנו משגעים אתכם עם כל הלמבורגיני והפרארי האלו, מה תעשו עם הילדים? תקחו אותם בנגלות אחד אחד? והמזוודות? אתם הרי מסתכנים בסקילה פומבית אם תרכיבו גגון לפרארי, זה יותר גרוע מאשר לשאול רומאי איפה הסניף של סטארבאקס (עשיתי את זה פעם, הם לא מגיבים טוב...). אז בשביל זה יש לכם את ה-SUV של מזראטי. עם עיצוב ששואב אלמנטים ממכוניות החברה רק על מימדים גדולים במיוחד ומרווח פנים למשפחה על ציודה. הוא גם יודע לנסוע טוב מאוד, לא משנה אם מדובר במנוע ה-3.0 ליטר דיזל ו-275 כ"ס או אחת מגרסאות הבנזין באותו נפח והספקים של 350 או 430 כ"ס.

טיפ בנושא דוחות לשוכרי רכב באיטליה

מעבר לאכיפת המהירות, ישנם מספר סוגי דוחות נפוצים שנרשמים בכמויות לישראלים המבקרים באיטליה. אחד מהם הוא דוח על כניסה לאזורים עם השלט zona traffico limitato - כלומר אזורים שכניסת כלי רכב אליהם אסורה.

מדובר בעיקר על האזורים ההיסטוריים של ערים כמו רומא, פירנצה, ונציה ואחרות. יש תמרור בכניסה לאותם אזורים, ובצמוד אליו מותקנות מצלמות שמתעדות את כלי הרכב. רכב שאינו מורשה חוטף קנס של 70 יורו. מעבר לכך ישנם כבישים רבים באיטליה בהם מותרת הכניסה רק לתושבי המקום. לפיכך, לאחר קבלת הרכב השכור, יש לשאול בחברת ההשכרה איך מזהים את השלטים הללו באיזור הנסיעה.

לונדון

העיר לונדון ובעיקר איזור הסיטי שלה הוא אחד המקומות העוינים ביותר למכוניות, אלא אם כן אתם מונית שחורה או אוטובוס קומותיים. ובכל זאת, אם אכן החלטתם לתייר בלונדון או סביבותיה במכונית מעניינת אלו כמה מכוניות שתוכלו למצוא שם וממה בעיקר צריך להיזהר.

נהיגה ראשונה: אסטון מרטין ואנטג'. יצרן, אתר יצרן
לשחק אותה 007 באסטון מרטין/אתר יצרן, יצרן

אסטון מרטין ואנטג' V8 - החל מ-545 ליש"ט ליום

טוב, נו, זו אולי קלישאה חבוטה יותר מהימין החדש ביום אחרי הבחירות, אבל אם כבר להסתובב בלונדון - אז באסטון מרטין - הכי ג'יימס בונד שיש. לא ככה? הואנטג' החדשה זונחת את תפיסת מכונית התיור הגדולה והפכה למכונית ספורט קטנה, קלה ומאוד מאוד מהנה לנהיגה, כמו שנוכחנו בהשקה שלה. מתחת למכסה המנוע, אחת מיחידות הכוח הכי טובות של מרצדס ה-4.0 ליטרים טווין טורבו עם 510 כ"ס זה ארוז במכונית הורסת למראה ועם טונות של אפיל בריטי אקסלוסיבי.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
פורשה 911 מכונית ספורט אבל שימושית להפתיע/אתר יצרן, יצרן

פורשה 911 קאררה S - החל מ-395 ליש"ט ליום

אם כבר לקחת מכוניות ספורט, מי שלא התנסה עם 911 אולי לא יודע, אבל לצד האיכויות שלה בתנועה - מדובר במכונית שלפחות בגרסאות השפויות שלה, היא מכונית מאוד נעימה לשימוש יום יומי. רחוקה מאוד מהפשרות בנוחות והנדסת אנוש שכופות עליך בדרך כלל מכוניות ספורטיביות. כך גם הקאררה S שמציעה שילוב מצוין בין שימושיות לבין ביצועים. האחרונים מגיעים ממנוע ה-3.0 ליטרים טורבו (לאחר מתיחת הפנים של ה-991 כל הגרסאות הגיעו עם מנועים מוגדשים) שבגרסת ה-S מציע 470 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומהירות מירבית של 306 קמ"ש.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
להתאים את הרכב לעיר - מיני מיינור קלאסית/אתר יצרן, יצרן

מיני מיינור - החל מ-275 ליש"ט ליום

אבל מי שרוצה להרגיש ממש חלק מהעיר, מוזמן לעשות את זה גם במיני מיינור אורגינלית. כן, המכונית ההיא של מיסטר בין, של הג'וב האיטלקי וכל השאר. בלונדון פועלות מספר חברות השכרה שמציעות את המכוניות האלו בין אם לסיור תיירים או לנהיגה עצמית. אם אתם רק רוצים טעימה מהחוויה ניתן לשכור אותן גם לחצי יום בלבד.

טיפ בנושא מהירות - לשוכרי רכב בלונדון

בניגוד לישראל, מצלמות המהירות במדינה עובדות על שיטה בה המחשב מחשב את הזמן ההמוצע שנדרש לכם לעבור מנקודה לנקודה.

ברלין

לא קשה לנחש מה המכוניות המעניינות בגרמניה, או בברלין באופן ספציפי. כל הארמדה הענקית של גרסאות העל של היצרניות מבוואריה, שטוטגארט ואינגלושטאט זמינות לתיירים שמחפשים את ההרפתקה הגרמנית האולטימטיבית, אחרי השוואת מחירי מילקי - נהיגה עם דוושה עד השטיח באוטובאן הבלתי מוגבל במהירות.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
משפחת ה-M לשירותכם/אתר יצרן, יצרן

ב.מ.וו M3, M4 ו-M6 החל מ-350 יורו ליום

שלוש מכוניות ה-M האלו יסגרו לכם את הפינה אם אתם רוצים לנהוג באחת היצירות של חטיבת המוטורספורט של ב.מ.וו. ל-M3 תצורת סדאן שגם תסגור לכם את הפינה של השימושיות והיא הזולה מבין השלוש. 431 כ"ס ממנוע 3.0 ליטר, שישה צילינדרים בטור והנעה אחורית, זה פחות או יותר אומר הכל. אם אתם לא צריכים להושיב אנשים מאחור או סתם לא אוהבים אותם ורוצים שיסבלו אתם יכולים לקחת את ה-M4 גרסת הקופה של סדרה 3 הנתונים זהים מינוס שתי דלתות. המכונית השלישית היא כבר בגדר נוסטלגיה, כי את הסדרה 6 עליה מבוססת ה-M6 החליפה כבר הסדרה 8. בכל זאת, אתם מוזמנים לחוות את מנוע ה-V8 על 560 הסוסים שלה כמזכרת.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
אף אחד לא יתעסק איתכם ב-G63AMG/אתר יצרן, יצרן

מרצדס G63AMG - החל מ-750 יורו ליום

הוא מופרך, מוגזם, בעל חן של מטיל זהב ושווה את משקלו בכאלה. קבלו את הגרסה החזקה ביותר ל-G קלאס מבית החטיבה הספורטיבית של מרצדס. כמה חזקה? 585 כ"ס ממנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים. כל עוד תקבלו אותו בשחור, עם חלונות כהים - אתם יכולים פחות או יותר לעשות מה שאתם רוצים. רוב הסיכויים שאנשים יניחו שמדובר בחולייה של המאפיה הרוסית ופשוט יעזבו אתכם בשקט.

מרצדס S350 לונג - החל מ-350 יורו ליום

אבל אם אתם רוצים להרגיש מאוד חשובים ובכירים, או הבוסים של החוליה מה-G63AMG אתם יכולים גם לשכור את ה-S קלאס בגרסת בסיס הגלגלים הארוך שלה. אם כי האוליגרכים האמיתיים לעולם לא יקחו את הגרסה הבסיסית של ה-350, בשבילם יש את מהדורות המאייבך.

טיפ בנושא מהירות - לשוכרי רכב בגרמניה

באוטובאן - מערכת הכבישים המהירים בגרמניה - אין הגבלה פדרלית על מהירות הנסיעה, אך יש הגבלות מקומיות באזורים עירוניים, ובקטעי כביש באיכות נמוכה או מועדים לתאונות. וכך למשל, בכבישי היער השחור יש שילוט ברור מאוד לגבי המהירות המותרת, במידה ותעברו אותה יש סיכוי גבוה מאוד שיצלמו אתכם. תשומת הלב כי לרוב, הנקודה הקריטית ביותר היא הכניסה לעיירות הקטנות, לרוב מהירות הנסיעה המותרת תהיה 30 קמ"ש בתוך העיירות ובהרבה מהן יש מצלמות מהירות. ובניגוד לישראל, גם אם עברתם את המהירות המותרת ב 2 קמ"ש - אתם תקבלו דו"ח. בנוסף, זכרו כי בגרמניה פזורות מאות מצלמות רמזור.

איביזה

למרות שהאי הספרדי הזה קטן למדי ומכונית ספורט מהירה שנוצרה לכסות מרחקים בנוחות היא לא בדיוק המתכון המתאים, דווקא האי התיירותי הזה על התדמית הנוצצת מרובת מסיבות החופים שלו דווקא יכול להתאים לשוטטות במכונית פתוחה ויוקרתית.

אודי R8 ספיידר. אתר יצרן
לקבל את ה-V10 ישר לאוזניים באודי R8/אתר יצרן

אודי R8 ספיידר - החל מ-600 יורו ליום

הדור השני של אודי R8, מכונית הספורט של אודי יושב על פלטפורמה משותפת לה וללמבורגיני הוראקן (שתי החברות בבעלות קונצרן פולקסווגן) ואיתה הוא חולק גם את מנוע ה-V10 האטמוספרי בנפח 5.2 ליטרים. 540 כ"ס והנעה כפולה קבועה מזניקים אותה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות עד 323 קמ"ש. הבונוס העיקרי של הגרסה פתוחת הגג - הסאונד המשגע הזה מגיע אליכם בצורה הכי נאמנה למקור.

פרארי קליפורניה - החל מ-1,200 יורו ליום

מסתבר שכדי לשטוף את העיניים עם מכונית הקבריו 2+2 של פרארי תשלמו באיביזה כמעט כפליים מאשר בארץ מולדתה. המכונית הפתוחה עם הגג הקשיח המתקפל תעלה כאן 1,200 יורו ליום לעומת 700 באיטליה. גם כאן יש את מנוע ה-3.9 ליטר V8 טורבו עם 560 כ"ס.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
למבורגיני גייארדו כבר הוחלפה, אבל עדיין מראה מלבב/אתר יצרן, יצרן

למבורגיני גייארדו ספיידר - החל מ-1,000 יורו ליום

נשארים עם המוצא האיטלקי, אבל כאן עם חיה אחרת לגמרי. למבורגיני גייארדו בתצורת הספיידר פתוחת הגג. הגייארדו שכבר אינה מיוצרת והוחלפה על ידי ההוראקן מגיעה עם מנוע ה-V10 בנפח 5.2 ליטרים עם 560 כ"ס והנעה כפולה קבועה שמאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועם מספיק נחישות ותסרוקת שלא אכפת להרוס תגיע עד ל-324 קמ"ש.

שכירת מכוניות ספורט בחו"ל. יצרן, אתר יצרן
מכונת מרחקים משובחת ויפייפיה - מזראטי גראנטוריסמו/אתר יצרן, יצרן

מזראטי גראנטוריסמו - החל מ-500 יורו ליום

אם אתם רוצים בכל זאת לטייל בסטייל איטלקי, אבל לא רוצים לפוצץ 1,000 יורו ליום, ההצעה של מזראטי אולי תקסום לכם יותר. זו הגראנטוריסמו, שכמו שהשם שלה מרמז, נועדה לכסות מרחקים בנוחות. אבל בהצלחה עם להיכנס פנימה כאשר תפסיקו לבהות במראה החיצוני שלה. כאשר כן תתחילו לנסוע יהיה לכם מנוע V8 בנפח 4.2 ליטרים ו-405 כ"ס המלווים בצליל מנוע איטלקי חם. אם במקרה אלו גרסאות ה-S יהיה שם מנוע ה-4.7 ליטרים עם 440 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת מ-5.2 ל-4.7 שניות, מה שישאיר לכם יותר זמן לטייל, היגיון פשוט.

טיפים בנושא פניות לנהגים בספרד

בספרד - אם יש רמזור ירוק משותף לנסיעה ישר או שמאלה - מותר לפנות שמאלה רק לאחר שנותנים לכל התנועה שמגיעה ממול לעבור. אם הרמזור לפניה שמאלה מופיע כחץ ירוק, מותר לפנות שמאלה באופן רגיל. בחלק מהצמתים יש שני רמזורים לפניה שמאלה. אם פניתם כשהרמזור הראשון ירוק, והרמזור השני (הממוקם בקצה הצומת) אדום - עליכם להמתין באמצע הצומת עד שהרמזור השני יתחלף לירוק ורק אז להשלים את הפניה.

האותיות קטנות, הסכומים גבוהים...

אולם בטרם תאיצו את הרכב ל 300 קמ"ש באוטובאן, ישנם מספר היבטים ביטוחיים שאתם חייבים לקחת. באמצעות רפי ממן סמנכ"ל צ.ב.ר ראש תחום חיים ביטוח נסיעות לחו"ל וגמל, אנו משיבים על שאלות שכיחות ומהותיות בנושא.

מדוע צריך לרכוש גם פוליסת נסיעות לחו"ל וגם כיסוי ביטוחי באמצעות הסוכנות בה נשכור את הרכב?

ביטוח הרכב לא כולל תמיד סכומי כיסוי גבוהים ובטח שלא משלם לבית החולים עבור ההוצאות הרפואיות. לשם כך רוכשים פוליסת נסיעות לחו"ל שמכסה אירוע תאונתי ורפואי אשר נגרם למבוטח. לצד זאת, אותה פוליסה אינה נותנת מענה למקרה בו הרכב שהושכר ניזוק בתאונה. ואינה מכסה נזקים שנגרמו לצד ג' כתוצאה משימוש בכלי הרכב, בין אם מדובר על נזקי גוף ובין אם על נזקי רכוש. לצורך כך על הנהג לוודא כי קיים ביטוח רכב בחברת ההשכרה בה שכר את הרכב. ישנם מספר היבטים שעליו לבחון בטרם ירכוש את הפוליסה. ראשית כל - גבול האחריות: הסכום המירבי שחברת הביטוח תשלם לניזוק במקרה בו נגרמה תאונה ברשלנותו. קחו בחשבון כי אירוע כזה שמסתיים למשל בטוטלאוס של פרארי בה פגעתם - יכול להוביל להגשת תביעה במיליוני שקלים כנגדכם. לפיכך, יש לוודא כי גבול האחריות בפוליסה - מספק.

ומה לגבי ההשתתפות העצמית? מה עלי לדעת בהקשר זה?

גובה ההשתתפות העצמית שנקובה לרוב בפוליסות של השכרת רכבי יוקרה, מתחילות ב 1,000 יורו ומטפסות לסכומים גבוהים הרבה יותר. על מנת להימנע במקרה של תאונה מתשלום סכום כל כך גבוה, ניתן לרכוש ביטול השתתפות עצמית - כיסוי בפוליסת נסיעות לחו"ל על פיו, בקרות אירוע ביטוחי ולאחר שהמבוטח שילם את ההשתתפות - תשיב לו המבטחת חלק משמעותי מהסכום. וכך למשל: בחברת PassportCard ניתן לרכוש ביטול השתתפות עצמית, גבול האחריות במקרה זה הינו עד1,500 דולר (בכפוף לתנאי הפוליסה).

האם הכיסוי לנזקי גוף בפוליסת נסיעות לחו"ל ניתן באופן אוטומטי במקרה של השכרת רכב יוקרה?

כן, ובלבד כי אין מדובר על נהיגה שנכנסת תחת הגדרת ספורט אתגרי. הפוליסה נותנת כיסוי כל עוד הנהג נוהג בכביש סלול. היה וזה מתכוון לשכור ג'יפ ולרדת לשטח, או לעלות עם המכונית לנהיגה במסלול מירוצים - עליו לרכוש הרחבת ספורט אתגרי.

האם הכיסוי הביטוחי חל בכל אירופה או שהוא מוגבל למדינה בה אני שוכר את הרכב?

בכל הנוגע לכיסוי מכוח פוליסת נסיעות לחו"ל - הוא אינו מוגבל למדינה מסוימת, אולם ייתכן מאוד כי בפוליסה שנרכשה בסוכנות ההשכרה קיים סעיף שמגביל את טווח הכיסוי. חשוב מאוד לשים לב לכך בהנחה כי השוכר מעוניין לעבור ממדינה למדינה.

האם פוליסת נסיעות לחו"ל נותנת באופן אוטומאטי כיסוי לנזקי גוף עבור כל הנוסעים ברכב ?

לא. בניגוד לפוליסת חובה שמכוחה כלל הנוסעים ברכב מבוטחים, כאשר מדובר על פוליסת נסיעות לחו"ל, נדרש לרכוש ביטוח פרטני לכל נוסע ונוסע.

האם יש צורך בהצטיידות ברישיון נהיגה בין לאומי או די בזה הישראלי?

לא משנה מהו היעד, כדאי להצטייד ברישיון נהיגה בין-לאומי, בפועל, תרגום רשמי התקף לשנה של הרישיון הישראלי. עלות הוצאת הרישיון הבין-לאומי זניחה: 19 שקלים כולל מע"מ (16 שקלים באילת), תעריף הנמצא בפיקוח. ההמלצה להוצאת רישיון כזה נובעת מהעובדה שהרישיון הישראלי דומה מאוד לרישיונות המקובלים בעולם - אבל אינו זהה להם לחלוטין ואינו עומד בדרישות מסוימות שלהם. במדינות רבות, בייחוד בכאלה שיש להן הסכמים דו-צדדיים עם ישראל, הרישיון הישראלי תקף, ועם זאת יכולות להתעורר בעיות - חלקן עם קבלת רכב שכור, אך בעיקר במפגש עם שוטרים; בוודאי אם אירעה תאונה.

האם שירותי גרירה מכוסים באופן אוטומטי בפוליסת הרכב?

כלל לא בטוח. לרוב, השירות כרוך בתשלום. מאוד מהותי לברר זאת בטרם תתקעו למשל באמצע היער השחור בגרמניה ותאלצו לממן מכיסכם גרירה. רבים הסיפורים על כאלו ששילמו מאות יורו על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully