וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים על גלגלים

וואלה רכב

2.6.2019 / 13:24

לרגל יום ירושלים צללנו לנתוני רשת טרייד מוביל כדי לבדוק האם גם בהעדפות המוטוריות שלהם הירושלמים מיוחדים כמו שהם חושבים

קיה ספורטאז' המחודש בישראל. רונן טופלברג,
קיה ספורטאז', גם הירושלמים מחבבים אותו/רונן טופלברג

במבליק, אבו יויו, אשתנור, מציצה, אג'ואים, מאתיים ועוד פנינים שמורים לשפה הפנימית של הירושלמים. אבל מסתבר שכאשר זה מגיע להעדפות מוטוריות בתחום המשומשות, ההבדלים בין יושבי הבירה לבין שאר מדינת ישראל לא גדולים כל כך.

לרגל יום ירושלים קפצנו שוב להציץ במאגרי המידע של "טרייד מוביל" המספקת שירותי טרייד אין למגוון יבואני רכב, בהם יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, טלקאר יבואנית קיה, מכשירי תנועה, סמל"ת ועוד.

התוצאות לא מפתיעות במיוחד, כאשר קיה הוא המותג המבוקש ביותר בידי תושבי הבירה עם 19 אחוזים. מבין הדגמים זו שוב קיה, עם הספורטאז' שבו בחרו 9 אחוזים מהקונים ואחריו קיה פיקנטו, סובארו פורסטר, סובארו XV וסוזוקי ויטארה. כנראה שהירושלמים ממש אוהבים לטייל בשבילים. לשם ההברה, קיה, סובארו וסוזוקי הם גם המותגים שליבואנים שלהם מעניקה טרייד מוביל את שירותי הטרייד, כך שבאופן טבעי להיצע הדגמים הרלוונטיים האלו יש השפעה גדולה על התוצאות.

צבע שגרתי תיבה ייחודית

בהעדפות הצבע אין שוני ממה שמחפשים רוב הישראלים, גם הירושלמים הולכים על ברירת המחדל של הצבע הלבן, שמהווה 23 אחוזים מהמכוניות שנרכשות בירושלים. השילוש של שחור-לבן-אפור הוא גם הדומיננטי ביותר בקרב מכוניות חדשות. על פי נתוני חברת "אוויס" בשנת 2017 היה הצבע הלבן הפופולרי ביותר במכוניות בצי שלהם עם 31.3 אחוזים.

אז מה כן מיוחד אצל הירושלמים. פה דווקא יש הפתעה לא צפויה. למרות שהעיר מאופיינת בעליות רבות וגם עומסי תנועה לא מבוטלים - תתפלאו לשמוע שהירושלמים ממש חובבי תיבות הילוכים ידניות. 9 אחוזים מהמכוניות שנמכרו בירושלים הן בעלות תיבת הילוכים ידנית, זה אולי לא נשמע הרבה, אבל הממוצע הארצי עומד על 4-5 אחוזים, מחצית בדיוק מזה שבירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully